Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-15, 22:02   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

8-åringen er ferdig med Ringenes herre. Det er ikke så ofte jeg føler meg i beit for barnelitteratur, men akkurat nå er jeg litt i stuss.
De siste par årene har vi blant annet lest alle Harry Potter-bøkene, det meste av Astrid Lindgren, Den hemmelige hagen, Matilda mm av Roald Dahl og Hobbiten, selvsagt.

Jeg har følgende bøker parat: Den uendelige historie, Tordivelen flyr i skumringen, Narnia og Heksene, men jeg kunne tenke meg noe jeg ikke har lest selv tidligere. Også er jeg helt blank på hva vi eventuelt kunne fortsatt med som matsjer Ringenes herre i nivå.

Det er en åpenbar tendens mot fantacy/eventyr i litteraturlisten vår, og det er ikke helt tilfeldig, selv om andre ting går ned også. Forslag mottas med takk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:06   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Den hemmelighetsfulle øya av Jules Verne - merk ikke den forkortede versjonen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:06   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Jordsjø-bøkene til Ursula Le Guin, kanskje? Men de har du vel lest. :vanskelig spørsmål:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:10   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jordsjø-bøkene til Ursula Le Guin, kanskje? Men de har du vel lest. :vanskelig spørsmål:

Nope, faktisk ikke. Passer de til en åtteåring? (Ikke at Ringenes herre passer til en åtteåring da, så det er kanskje er søkt spørsmål. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:22   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Jeg er litt usikker - men jeg tror ikke de er verre enn Ringenes herre. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å anbefale dem til Frøkna da hun var rundt 10, i hvert fall. (Vi fikk ikke tak i dem på norsk akkurat da hun var innstilt på å lese dem, så hun har ikke lest dem ennå.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:23   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er litt usikker - men jeg tror ikke de er verre enn Ringenes herre. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å anbefale dem til Frøkna da hun var rundt 10, i hvert fall. (Vi fikk ikke tak i dem på norsk akkurat da hun var innstilt på å lese dem, så hun har ikke lest dem ennå.)

Nei, jeg ser at ingen av nettbokhandlene jeg vanligvis bruker fører dem. Mulig biblioteket har dem, da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:25   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Skygge-trilogien til Maria Gripe er fin og litt mystisk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:26   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, jeg ser at ingen av nettbokhandlene jeg vanligvis bruker fører dem. Mulig biblioteket har dem, da.

Ja, det er bare der jeg har funnet dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:28   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jordsjø-bøkene til Ursula Le Guin, kanskje? Men de har du vel lest. :vanskelig spørsmål:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nope, faktisk ikke. Passer de til en åtteåring? (Ikke at Ringenes herre passer til en åtteåring da, så det er kanskje er søkt spørsmål. )

Jeg har diskutert med sønnen min om disse og jeg tror virkelig ikke de egner seg for en åtteåring, heller vente noen år.

Percy Jackson-serien har fenget virkelig, og så kan jeg anbefale Spirit Animals-serien som er litt enklere og mindre skummel. Der kommer bok nr 3 den 15. august.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:29   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Poden leser masse og variert, men Ringenes herre, Harry Potter og Narnia-bøkene er for "far out there" for ham.
Han leste den gamle klassikeren "Ulvehunden" nettopp, og var helt satt ut i flere dager etterpå. Den var tydeligvis sterk og altoppslukende.

Har hun prøvd seg på slike bøker?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:30   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Andre som kan passe er serien til Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand etc.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:31   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Den hemmelighetsfulle øya av Jules Verne - merk ikke den forkortede versjonen.

Jules Verne er selvsagt en mulighet. Det er det lenge siden jeg har lest selv også. Og da kommer jo Alexandre Dumas opp som et mulig alternativ også (av en eller annen grunn forbinder jeg dem alltid med hverandre), men mulig det er greit å vente et par år med akkurat Dumas ennå.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Skygge-trilogien til Maria Gripe er fin og litt mystisk.

Hmm. Har jeg faktisk aldri hørt om. :googler:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:37   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har diskutert med sønnen min om disse og jeg tror virkelig ikke de egner seg for en åtteåring, heller vente noen år.

Percy Jackson-serien har fenget virkelig, og så kan jeg anbefale Spirit Animals-serien som er litt enklere og mindre skummel. Der kommer bok nr 3 den 15. august.

Leser sønnen din PJ altså? Da tror jeg absolutt vi må i gang med dem, vi også. Litt kjipt for storesøsteren kanskje, siden disse er på hennes topp-liste også.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poden leser masse og variert, men Ringenes herre, Harry Potter og Narnia-bøkene er for "far out there" for ham.
Han leste den gamle klassikeren "Ulvehunden" nettopp, og var helt satt ut i flere dager etterpå. Den var tydeligvis sterk og altoppslukende.

Har hun prøvd seg på slike bøker?

Hun leser ikke selv da; vi leser dem for henne. Jeg tror kanskje ikke Ulvehunden og dess like vil appellere til henne: litt for mye virkelighet og drama. Det skal helst ikke være historier med rot i sannhet, hvis de er skumle.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Andre som kan passe er serien til Jonathan Stroud: Amuletten fra Samarkand etc.

:googler mer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:41   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Leser sønnen din PJ altså? Da tror jeg absolutt vi må i gang med dem, vi også. Litt kjipt for storesøsteren kanskje, siden disse er på hennes topp-liste også.

Ja, han fikk se filmene som baserer seg på de to første bøkene og så har han lest de neste. Tok en pause mellom nr 4 og 5 og leser den siste nå for tiden.

Spirit Animals var enda mer fengende, så dere kan se på de også, finnes både som papir og kindle.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:54   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Eldste har slukt Kattekrigerne. Kan det være noe eller er hun for ung? Serie 1 er på seks bøker. Serie 2 er akkurat gitt ut, vi venter på at biblioteket skal få den inn.

Septimus Heap leses nå, fikk anbefalt på biblioteket. Det er en serie på syv bøker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:28   #16
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Skogland-serien til Thore Hansen. Og Bibliotekskip-serien til Jon Bing. Alt av Mikael Ende, ikke bare Den Uendelige Historien - Trylledrikken og Momo, for eksempel.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:32   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Nå er vi ikke ferdige med HP ennå, men vi tenkte på Narnia og Vindeltorn etter at 8-åringen er ferdig med HP.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:59   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Niesen min (som er på besøk akkurat nå) driver og leser Septimus Heap-serien - jeg hadde ikke hørt om den før, men hun liker den altså godt. Hun er riktignok elleve, og jeg har ikke lest bøkene selv, så jeg vet ikke noe om nivå, men hun er ikke glad i skumle, realistiske ting hun heller.

Hva med Mummibøkene, forresten? Jeg mener du leste dem for storesøsteren da hun var vesentlig yngre, men egentlig tror jeg de er morsomme for åtteåringer også. Bøkene lengre ut i serien er dessuten litt "eldre" i tonen enn de første, synes jeg å huske.

Har dere lest "Det vesle huset i den store skogen/på prærien/etc."-bøkene?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 00:40   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Jeg gjentar meg selv med Gregor i underlandet av Suzann Collins, hun som skrev Hunger Games. Den er ganske brutal til å være barnebok (som HG), så den passer ikke for de aller sarteste, men de er godt skrevet med et fantastisk, Narniaaktig univers (og veldig tydelig moral, ikke noe gladvoldsk, hvis noen undres).

Vi er ferdig med nr. 5 og siste, til stor sorg. Veldig godt lest på lydbok også, hvis det skulle være aktuelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 07:13   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?

Masse gode tips.

Skilpadda: Vi leste "Det lille huset"-serien for et par år siden. Den falt i smak. (Og digresjon: visste du at det finnes mange flere bøker på engelsk enn det noen gang har blitt oversatt til norsk? Jeg oppdaget det for en del år tilbake, og kjøpte hele serien på engelsk. Det er blant annet en bok om mannen hennes barndom, samt flere bøker fra hennes tenåringstid og tid som ung voksen.)


Sist redigert av Teofelia : 10-08-15 kl 13:10. Årsak: Feil mottaker
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no