Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 21:18   #81
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

En kan vel ikkje sammenligne Nugatti på brødskiva med lefse og bolle? I mi verd er lefse og bolle noko ungane mine får en sjelden gang når det er selskap eller ei spesiell anledning. Nugatti er et pålegg. Men klart, om en tar ei skive med nugatti i staden for ei vaffel med syltetøy i selskap, er det nok på samme nivå.

Ja, det er liksom det som er litt av poenget mitt

Men jeg tenker, om man er så hysterisk på nugatti, så skjønner jeg ikke helt at man ikke er det samme om bolle og lefse. Hvis det er sukkeret som er problemet på en måte. Om tanken om en sjelden gang er den samme.

"Skadeomfanget" er det ikke noen forskjell på tror jeg?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:19   #82
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Og då meine eg faktisk at det er bedre å gi ungane noko godt i ei eller anna anledning enn å tilby dei godteri på skiva til frokost en vanlig tirsdag. En gir jo ikkje ungane sine bolle eller vaffel til frokost?

Vi har hatt (grove) vafler til frokost ja

Men jeg mener at om man ser på nugatti som en kos man får en sjelden gang, på lik linje med lefse, så synes jeg ikke forskjellen så stor.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:23   #83
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Eg trur nok kanskje at maset om Nugatti på skiva hadde blitt stort her om det var noko mine fikk smake på. Dei skjøne at dei ikkje kan få vafler/bolle/is kvar dag, men hadde nok pesa litt på det med Nugatti sida det er et pålegg knytta til faste måltid.

Så lenge eg bestemme blir det heller en god Brie som ungane mine velge som helgepålegg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:25   #84
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg trur nok kanskje at maset om Nugatti på skiva hadde blitt stort her om det var noko mine fikk smake på. Dei skjøne at dei ikkje kan få vafler/bolle/is kvar dag, men hadde nok pesa litt på det med Nugatti sida det er et pålegg knytta til faste måltid.

Så lenge eg bestemme blir det heller en god Brie som ungane mine velge som helgepålegg.

Tror ikke det er vanskeligere å skjønne at nugatti er noe man bare får lørdag, enn at boller og kake er til fest Om man har regler på det, skjønner barna det godt tror jeg.

Men nå har ikke vi innført noe fast nugattidag altså
Jeg skjønner bare ikke helt panikken.

Men om noen har tips på hvordan jeg skal få snuppa til å spise mat, kom gjerne med de Det er nesten sånn at jeg ikke orker ORDNE mat lenger, til henne. Men det må jeg jo.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:26   #85
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Vi kjøper en boks sjokoladepålegg i året, da vet ungene hva de får og maser ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:29   #86
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei, det er litt det jeg mener. Men det virker liksom som at akkurat nugattien er helt dødens..
Mens man sikkert putter i barna både boller, lefser og muffins innimellom.. og det er jo ikke akkurat bedre.

Det smaker i alle fall bedre. Det er jo noe.

- Nei altså, jeg har ikke så veldig sterke følelser mot nugatti eller sjokoladepålegg, det er mer det at det aldri har falt meg inn å kjøpe det. Poden har spist sin andel prim da han var mindre, og ber han om honning eller syltetøy, så får han det. (Men han liker egentlig ikke honning, bare ideen om honning, tror jeg, og syltetøy glemmer han vanligvis at eksisterer.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:31   #87
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

I starten av svangerskapet spiste jeg skive med smør OG nugatti

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:39   #88
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men om noen har tips på hvordan jeg skal få snuppa til å spise mat, kom gjerne med de Det er nesten sånn at jeg ikke orker ORDNE mat lenger, til henne. Men det må jeg jo.

Det er godt mulig at du har forsøkt dette, men det er jo verdt å foreslå likevel.

De periodene Snupp er småspist lar vi det gå fire timer mellom måltidene. Han får bare litt å drikke til maten (litt vann nederst i glasset) for at han ikke skal fylle opp magen med drikke, og han får ikke drikke den siste halvtimen før maten står på bordet. Til frokost og lunsj lager jeg en tallerken med litt forskjellig fingermat - litt forskjellige grønnsaker (cherrytomater, rød eller gul paprika og agurk), litt frukt i biter (eple, plomme, druer, banan), noen ostestaver, og brød skåret i "fingre" med ett eller annet smørepålegg. Innimellom legger jeg også på litt bogskinke i staver, eller rester av kalkun eller kylling. Han får ikke mer å drikke til maten før han har begynt å spise litt. Dessuten må han sitte ved bordet til vi er ferdig. Hvis han da fortsatt ikke vil ha mat så får han så mye vann han vil ha etter at vi er ferdige med måltidet.

Til middag serverer jeg det vi spiser. Vil han ikke ha, så vil han ikke ha.

Småspiste barn er vanskelig. Og jeg vet at Snupp ikke er spesielt vanskelig, siden han som oftest spiser noe. Det er sikkert andre med mye mer erfaring enn oss som kan gi deg bedre råd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:50   #89
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har bakt sjokoladekake og lært å lage saus.

Eller synes jeg generelt jeg har lært massevis i nettfora, men FP er ikke det jeg har frekventert lengst. Jeg føler vel først og fremst at jeg har lært ting på det personlige plan av folk jeg har blitt kjent med. Jeg henger meg ikke så lett opp i nugattidebatter.


Sist redigert av Hasselnøtt : 07-08-07 kl 11:23.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 21:51   #90
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har absolutt lært masse av- og blitt inspirert av diverse på FP, både når det gjelder barneoppdragelse og miljø. Jeg har definitivt blitt flinkere til å tenke miljø og har fått øynene opp for økologisk mat og sunn mat (selv om Toro fortsatt sniker seg inn i hevrdagen med jevne mellomrom.

Når det gjelder barneoppdragelse er jeg blitt tryggere på at de valg jeg har tatt har vært riktige og at jeg ikke er slem mor som har valgt å vente med godterier til toåringen vår. Politisk har jeg ikke blitt påvirket, men fått mange gode argumenter som støtter opp for det jeg tror på.

Jeg har fått mange gode tips om bøker jeg vil lese og filmer jeg vil se.

Er glad jeg ble tipset om FP - trives veldig godt her inne.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:08   #91
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er godt mulig at du har forsøkt dette, men det er jo verdt å foreslå likevel.

De periodene Snupp er småspist lar vi det gå fire timer mellom måltidene. Han får bare litt å drikke til maten (litt vann nederst i glasset) for at han ikke skal fylle opp magen med drikke, og han får ikke drikke den siste halvtimen før maten står på bordet. Til frokost og lunsj lager jeg en tallerken med litt forskjellig fingermat - litt forskjellige grønnsaker (cherrytomater, rød eller gul paprika og agurk), litt frukt i biter (eple, plomme, druer, banan), noen ostestaver, og brød skåret i "fingre" med ett eller annet smørepålegg. Innimellom legger jeg også på litt bogskinke i staver, eller rester av kalkun eller kylling. Han får ikke mer å drikke til maten før han har begynt å spise litt. Dessuten må han sitte ved bordet til vi er ferdig. Hvis han da fortsatt ikke vil ha mat så får han så mye vann han vil ha etter at vi er ferdige med måltidet.

Til middag serverer jeg det vi spiser. Vil han ikke ha, så vil han ikke ha.

Småspiste barn er vanskelig. Og jeg vet at Snupp ikke er spesielt vanskelig, siden han som oftest spiser noe. Det er sikkert andre med mye mer erfaring enn oss som kan gi deg bedre råd.


Takk for tips!
Vi presser heller ikke på under middag. Vil hun ikke ha så vil hun ikke ha. Men hun drikker nok en del vann
Men kan liksom ikke nekte henne det i 27 grader heller. Men du har nok et poeng. Nå er hun jo i bhg igjen. Så jeg skal få de til å notere opp hvor mye hun spiser.

Nå skal det sies at hun likevel ikke er tynn da. Hun har en del å "gå på" enda, så sånn veldig bekymret er jeg ikke. Men det blir liksom litt pes når man strever for å få i de mat.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:11   #92
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jepp i slanke og helse tråder. Ellers har jeg vært sånn mat(grønnsaker) og rettferdighandelfrik fra før så akurrat der var jeg "skadet" før jeg kom meg inn her!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:20   #93
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Takk for tips!
Vi presser heller ikke på under middag. Vil hun ikke ha så vil hun ikke ha. Men hun drikker nok en del vann
Men kan liksom ikke nekte henne det i 27 grader heller. Men du har nok et poeng. Nå er hun jo i bhg igjen. Så jeg skal få de til å notere opp hvor mye hun spiser.

Nå skal det sies at hun likevel ikke er tynn da. Hun har en del å "gå på" enda, så sånn veldig bekymret er jeg ikke. Men det blir liksom litt pes når man strever for å få i de mat.

Snupp er heller ikke mager. Men jeg syns det er viktig med gode måltidsvaner, hvilket er grunnen til at vi gjør som vi gjør. Som sagt nekter jeg kun vann rett før måltider, og under selve måltidet (hvis han ikke vil spise). Og han får litt i glasset under måltidet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:22   #94
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg hae kjøpt Mei Tai. Det må jo telle...Ok to av kakene jeg bakte til Hannah''s dåp var etter tråden "Isets kaketråd".
Dessuten lærer jeg masse av diskusjoner med kloke mennesker, enten det er her eller i RL...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:24   #95
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har blitt flinkerer til å lage mat, og tørre å prøve å lage nye ting. Det har FP bidratt til. Jeg er nemlig verdens verste kokk.

Og jeg har selvfølgelig lært mye om ulike ting.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:31   #96
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har lært veldig mye på FP, men veldig lite konkret. For meg går det mye på at jeg omgås folk jeg ikke ville ha blitt kjent med på annet vis.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 15:04   #97
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss

I starten av svangerskapet spiste jeg skive med smør OG nugatti

Man ødelegger ikke ei god nugattiskive med å ha smør på!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:03   #98
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Man ødelegger ikke ei god nugattiskive med å ha smør på!

Åh. Det er nydelig sammen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:13   #99
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Tror ikke det er vanskeligere å skjønne at nugatti er noe man bare får lørdag, enn at boller og kake er til fest Om man har regler på det, skjønner barna det godt tror jeg.

Du får prøve å se om teori og praksis stemmer så godt som du tror.
I min verden er maset der så lenge nugattiboksen er der. Argumentene blir bedre og bedre for hver gang de spør, og hele måltidet blir preget av nei og argumentasjoner. Og av og til spisenekt fra barna fordi de ikke får når vi har.

Faste nugattiregler? Been there - done that, not a good idea.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vi kjøper en boks sjokoladepålegg i året, da vet ungene hva de får og maser ikke.

Samme her. Men vi kjøper to: en til jul og en til sommerferien. Den kan spises som pålegg når de vil, og er tom når den er tom (noe den er ganske så snart i og med at vi er tre barn og to voksene som liker nugatti).


Så til svar på spørsmålet (ja, jeg vet at jeg har svart før, men jeg har nye momenter):
Jeg har kjøpt P&P på DVD.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 16:16   #100
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Vet bare at det fungerte for min søster. Helt til barna fant nugattiboksen og klinte nugatti over HELE badet
DA ble det ikke nugatti på en stund

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no