Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kald hårfarge?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 08:52   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Kald hårfarge?

Jeg lurer på å farge håret hjemme for en gangs skyld, men vet ikke hva slags farge jeg skal velge. Det eneste jeg vet er at jeg best kler kalde farger, og at jeg vil ha det bittelitt mørkere enn jeg har nå.

Noen som har noen tips til kalde, mørke hårfarger? Ja, og med spesifikke navn og tall.

Dette er hårfargen min nå;


Sist redigert av Fruktflua : 29-08-07 kl 11:05.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:57   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Kald, mørk farge må vel vere rein naturfarge det da? For min del har eg hatt suksess med 4 i botnen og 5 på lengdene.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:01   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Kalde farger er de som heter 4.0 og 5.0 ja.

4.0 er mørkere enn 5.0. Jeg har vært veldig godt fornøyd med samme kombo som Haugtussa!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:51   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Endte opp med en toningsfarge fra Casting. Aner ikke om den er kald, men det så sånn ut. Den virker i håret mitt i skrivende stund, så det gjenstår å se om det ender med et frisørbesøk allikevel.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:58   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Rene naturfarger blir ikke kalde i håret hvis man har mye gyllent i fra før nødvendigvis. De er nøytrale bare. Om håret er bleket (da er all farge i håret fjernet og utgangspunktet er det samme som i fargekartet), blir det en kald farge av disse, kanskje t.o.m grønnskjær.

Men farger som er tilsatt kalde toner, som f.eks 6,01 (tilsatt litt kaldt) - 6,1 (tilsatt litt mer kaldt), osv. Altså 1 etter komma, gir en kald farge. Derfor er det fiktig å se på håret før man farger. Er det striper må man kanskje forpigmentere disse (tilføre pigmenter), så resultatet blir bra iforhold til den andre fargen som er i håret. Samme med ettervekst, den er som regel mye varmere enn håret i lengene og spissene.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:32   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Og det ble altfor mørkt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:41   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og det ble altfor mørkt.

Det er ulempen med å gjøre selv. Men det vaskes jo ut igjen, så om noen hårvask så er du gjerne fornøyd likevel.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:46   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er ulempen med å gjøre selv. Men det vaskes jo ut igjen, så om noen hårvask så er du gjerne fornøyd likevel.



Nå har jeg tørka det litt og det ser slettes ikke så verst ut. Så jeg venter noen dager og ser det ann litt før jeg drar til frisøren.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:53   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kald hårfarge?

Gjør det. Bare husk å be om å få se fargen før frisøren har den i håret. Jeg gikk til frisøren og ba om å få en farge som matchet den lysebrune kjolen min, og fikk en mørkere som "passet til". Hun liksom bare sa; ja, da vet jeg hva jeg skal blande og gikk og blandet når hun så kjolen. Og når hun kom tilbake sa jeg at jeg likte bildet på plakaten i vinduet, den mente jeg ville passe bra. Da sa hun bare at hun hadde blandet noe og smurte i håret mitt. Trenger jeg si at jeg ikke var fornøyd?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no