Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

L’Oréal og Nestlé

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 18:55   #1
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

L’Oréal og Nestlé

I min naivitet var jeg faktisk ikke klar over at Nestle`er hovedaksjonær i Lòreal. Har dermed benyttet deres produkter i mange år til tross for min boikott av Nestle som har pågått i 16 år

Så nå er det bare å begynne å se meg om etter ny shampo, balsam, dagkrem og mascara (har benyttet Kerastase shampo og conditioner fra frisørsalong og tror det kan bli vanskelig å finne en som er like god).

Klager ikke uansett - skal nok finne minst like gode produkter av et annet merke - noe med gode mascara-tips? Eller gode shampo/balsam merker for den saks skyld.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.

Sist redigert av Mandino : 29-08-07 kl 19:09.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:14   #2
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lòreal og Nestle`

Dette visste ikke jeg, har Lorea'l hårspray..

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:20   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Dette visste jeg.

Her er alle produktene;

http://www.babymilkaction.org/pages/products.html

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:20   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

... og da kan jo jeg opplyse om at jeg er temmelig sikkert på at L'Oreal er ganske tungt inne i forhold til Lancome også.

Jeg mener å ha lest det et eller annet sted.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:25   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Dette var for meg "gammelt" nytt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:32   #6
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dette visste jeg.

Her er alle produktene;

http://www.babymilkaction.org/pages/products.html

Greit å ha sett listen skal holde meg langt vekk fra merkene som er nevnt der. Heldigvis er det ingen av de merkene jeg bruker til noe.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:18   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Da vet jeg det altså - takk for oversikten Sitron.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:05   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Det må jeg si at overrasker meg litt, at man boikotter Nestle iherdig i så mange år og ikke vet hvilke andre merkevarer firmaet har eierskap i eller representerer.

Jeg boikotter IKKE Nestle, men har allikevel visst dette i lang tid.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:35   #9
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Hm..Ser at Body shop har kommet på listen, og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:38   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Det er kommet til nye navn siden sist jeg sjekket listen, og må nå kvitte meg med favorittmascaraen min...

  Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 23:07   #11
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det må jeg si at overrasker meg litt, at man boikotter Nestle iherdig i så mange år og ikke vet hvilke andre merkevarer firmaet har eierskap i eller representerer.

Jeg boikotter IKKE Nestle, men har allikevel visst dette i lang tid.

Trodde faktisk jeg hadde listen, men Lòreal har gått meg hus forbi.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:59   #12
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det må jeg si at overrasker meg litt, at man boikotter Nestle iherdig i så mange år og ikke vet hvilke andre merkevarer firmaet har eierskap i eller representerer.

Jeg boikotter IKKE Nestle, men har allikevel visst dette i lang tid.

Jeg har ikke boikottet Nestle i "så mange år", så jeg føler meg unnskyldt

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 14:56   #13
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

ikke halshugg meg.. hehe men hvorfor boikotter dere nestle?

(har ikke fått med meg hvorfor)

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:03   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Det står mye om det i linken, men som jeg har oppfattet det har Nestlè drevet intens markedsføring av morsmelkerstatning i Afrika, og får kvinner til å gi MME istedenfor å amme sine barn. Dette dreper småbarn hver eneste dag, fordi de fleste er så fattige at de ikke har råd til å gi anbefalt dose med pulver, de bruker vann som kan være urent, og har ikke fasiliteter til å sterilisere flaskene. Blant annet. Ungene blir derfor underernærte og syke av dette, og befolkningen blir enda fattigere.

Fatter ikke at det går an å gjøre slikt, når ungene definitivt har best av morsmelk.

  Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:05   #15
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det står mye om det i linken, men som jeg har oppfattet det har Nestlè drevet intens markedsføring av morsmelkerstatning i Afrika, og får kvinner til å gi MME istedenfor å amme sine barn. Dette dreper småbarn hver eneste dag, fordi de fleste er så fattige at de ikke har råd til å gi anbefalt dose med pulver, de bruker vann som kan være urent, og har ikke fasiliteter til å sterilisere flaskene. Blant annet. Ungene blir derfor underernærte og syke av dette, og befolkningen blir enda fattigere.

Fatter ikke at det går an å gjøre slikt, når ungene definitivt har best av morsmelk.

ok... herregud det er jo helt sykt..
må googles å leses mer om dette..

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:52   #16
Shannon
Fullverdig medlem
 
Shannon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 79
Shannon er litt kul
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det står mye om det i linken, men som jeg har oppfattet det har Nestlè drevet intens markedsføring av morsmelkerstatning i Afrika, og får kvinner til å gi MME istedenfor å amme sine barn. Dette dreper småbarn hver eneste dag, fordi de fleste er så fattige at de ikke har råd til å gi anbefalt dose med pulver, de bruker vann som kan være urent, og har ikke fasiliteter til å sterilisere flaskene. Blant annet. Ungene blir derfor underernærte og syke av dette, og befolkningen blir enda fattigere.

Fatter ikke at det går an å gjøre slikt, når ungene definitivt har best av morsmelk.

Har drevet ja. Tidene har forandret seg. De holder ikke på slik nå lenger. Man får i allfall sette seg inn i ting før man velger å boikotte. Dessuten bør man også tenke over hva man selv ønsker å oppnå ved boikotten og hvilke konsekvenser den i verste fall kan få.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:04   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

L'Oréal er en av hovedaksjonærene i legemiddelfirmaet jeg jobber i. Får håpe man ikke blir syk!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:49   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Har drevet ja. Tidene har forandret seg. De holder ikke på slik nå lenger. Man får i allfall sette seg inn i ting før man velger å boikotte. Dessuten bør man også tenke over hva man selv ønsker å oppnå ved boikotten og hvilke konsekvenser den i verste fall kan få.

Nei, de skal visstnok ikke drive slik lenger. Istedet tar de barnemat utgått på dato fra Vestlige butikkhyller og sender til salg i den tredje verden. Veldig stuereint. Og dette er ting vi vet om. Gudene vet hva som ikke har kommet frem når det gjelder de der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 17:58   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Jeg må innrømme at jeg tar de linkene med en klype salt. Virker ikke like troverdig når det kommer fra produsenten selv.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no