Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

L’Oréal og Nestlé

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 20:02   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Har drevet ja. Tidene har forandret seg. De holder ikke på slik nå lenger. Man får i allfall sette seg inn i ting før man velger å boikotte. Dessuten bør man også tenke over hva man selv ønsker å oppnå ved boikotten og hvilke konsekvenser den i verste fall kan få.

Jeg er helt på linje med Shannon i denne saken. For det første må man sette seg inn i saken, og man må vurdere hva som er verst, noen få mennesker som har råd og anledning til å bruke andre produkter, boikotter Nestlè, som fører til at kanskje et par mennesker i et av produksjonslandene til Nestlè mister jobben. Er noen klar over hvor mange Nestlè-konsernet sysselsetter i denne verden? Hadde det vært bedre at Nestlè forsvant? Eller bør man være såpass vidsynt at man tenker over alt det bra som Nestlè faktisk gjør, og produserer, fremfor å boikotte pga èn sak - som i tillegg er historie.

Jeg kjenner at jeg tenker litt små-rart om de som boikotter Nestlè, og det har jeg gitt tydelig uttrykk alle de gangene denne debatten dukker opp.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 20:08   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Ja, klart at en jobb er bedre enn barnemord. Anytime.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 20:12   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Forøvrig har Nestlè også joint venture med Mills som bl.a. produserer Yoplait, Old El Paso og Häagen-Dazs.... og ja ettersom Nestlè er en av samarbeidspartnerne til Diplom-is , så bør man vel kanskje boikotte dem også... Ja, og Diplom-is er jo også et datterselskap av Tine, så da får vi jammen boikotte Tine også i samme slengen....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 22:04   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

For det første må man sette seg inn i saken, og man må vurdere hva som er verst, noen få mennesker som har råd og anledning til å bruke andre produkter, boikotter Nestlè, som fører til at kanskje et par mennesker i et av produksjonslandene til Nestlè mister jobben. Er noen klar over hvor mange Nestlè-konsernet sysselsetter i denne verden? Hadde det vært bedre at Nestlè forsvant? Eller bør man være såpass vidsynt at man tenker over alt det bra som Nestlè faktisk gjør, og produserer, fremfor å boikotte pga èn sak - som i tillegg er historie.

Jeg synes dette er en ganske artig tankegang. Du mener altså at man på et vis er moralsk forpliktet til å bruke penger på Nestlé-produkter? Kanskje man egentlig burde gjøre opp et regnskap over hverdagshandlingen sin, sånn at man ikke kunne tenkes å forrykke balansen mellom de store multinasjonale selskapene?

Nei, gitt. Om jeg føler ubehag ved å bruke penger på en viss type varer, om det nå er pga. varen selv, produsenten og produsentens historie eller generelle omdømme, eller landet det kommer fra, så bruker jeg jaggu ikke pengene mine på dem heller. Oppriktig talt. Smårar eller ei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 22:14   #25
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes dette er en ganske artig tankegang. Du mener altså at man på et vis er moralsk forpliktet til å bruke penger på Nestlé-produkter? Kanskje man egentlig burde gjøre opp et regnskap over hverdagshandlingen sin, sånn at man ikke kunne tenkes å forrykke balansen mellom de store multinasjonale selskapene?

Nei, gitt. Om jeg føler ubehag ved å bruke penger på en viss type varer, om det nå er pga. varen selv, produsenten og produsentens historie eller generelle omdømme, eller landet det kommer fra, så bruker jeg jaggu ikke pengene mine på dem heller. Oppriktig talt. Smårar eller ei.

Nei, hvorfor i all verden skulle man føle seg moralsk forpliktet til å kjøpe Nestlè?? Jeg føler meg ikke moralsk forpliktet til å boikotte dem, og nei, ikke moralsk forpliktet til å kjøpe produkter fra Nestlè-konsernet heller. Men jeg gjør det. Oftere enn jeg aner. Det tror jeg gjelder for mange - selv de som s.k. boikotter Nestlè.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 22:17   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Den offisielle og organiserte boikotten er faktisk en punktboikott. Det er valgt ut noen få signalvarer, for at det skal bli maksimalt merkbart for Nestlé, og enklest mulig for dem som vil boikotte. Det viktigste med en boikott er jo at signalet når fram.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 22:20   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: L’Oréal og Nestlé

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, gitt. Om jeg føler ubehag ved å bruke penger på en viss type varer, om det nå er pga. varen selv, produsenten og produsentens historie eller generelle omdømme, eller landet det kommer fra, så bruker jeg jaggu ikke pengene mine på dem heller. Oppriktig talt. Smårar eller ei.

Amen

Unnskyldninger fra Nestlés egne hjemmesider tar jeg med fire klyper salt. Og for meg vil produktene deres alltid være annenrangs. Nettopp fordi jeg forbinder merkenavnet deres med noe veldig, veldig negativt.

Når det gjelder datterselskapene deres prøver jeg så godt jeg kan å holde meg oppdatert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no