Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varmt skjerf, hva har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-18, 22:19   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Varmt skjerf, hva har du?

Jeg er så glad i store varme ullskjerf og tenkte jeg skulle kjøpe et nytt i år. Hva har du - eller har du sett noe fint?

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 22:20   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Mine favoritter er noen min mor har strikket i ull.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:00   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har ganske mange... Hva liker du? Jeg liker godt disse https://www.spinnerigaarden.no/produ...jal-1825-karry fra Spinnerigaarden, billige når man tenker på kvaliteten. Har brukt de jeg har masse. Ellers har jeg mange fra Becksøndergaard, liker best de i ull og silke. Har fra Holtzweiler, de er best ute, de fra Spinnerigaarden bruker jeg innendørs også. Malene Birger har også lette og gode skjerf, men de synes jeg er dyre. Har noen fra Acne, de er svære og varme, men de har jo litt forskjellig.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:04   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har mange forskjellige men favorittene er i ull/kasjmir fra gerts of Oslo.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:27   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har to i ull/kashmir som er kjøpt på Paleet, de er utrolig myke varme og store. Viktigste for meg er at de er skikkelig brede og myke og varme.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:28   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Et Lala Berlin og et jeg fikk fra Nepal er de mykeste jeg har, oppleves som varmest.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:41   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har flere fra Acne og Holzweiler, fine og varme, men ønsker meg noe nytt i år. Må helst ikke koste så mye over 1000 kroner heller, de fra Spinnerigaarden så fine ut, og til en veldig grei pris.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-18, 23:57   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har to fra Holzweiler og ellers noen tilfeldige fra her og der. Fra en del år siden har jeg et par-tre fra Becksøndergaard.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 12:54   #9
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Har to fra Marlene Birger; sort /hvitt og sort/gult i klassisk mønster. Så har jeg ett fra B Søndergaard og ett fra Louis Vuitton i ull/silke .

Er ikke så glad i store skjerf, får helt kveldningsfornemmelser av det - men syns det Teflona linket til så nydelig ut og til god pris.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 15:10   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

ALDRI gå til anskaffelse av et stort skjerf i ren kasjmir. Da klarer du aldri ha noe annet nemlig...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 15:16   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

ALDRI gå til anskaffelse av et stort skjerf i ren kasjmir. Da klarer du aldri ha noe annet nemlig...

Hvilken type er det du frabefaler veldig sterkt

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 17:48   #12
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Elsker mine ullskjerf fra Becksøndergaard. Har 3 eller 4 og bruker dem hele senhøsten og vinteren. De er brede og gode og ikke for tykke, men varme.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 22:06   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har et par i ull fra Acne, de bruker jeg mye året rundt. Kan også brukes over skuldrene. I tillegg har jeg et tynnere i ull fra Malene Birger, og et fra LV i ull/silke. Sistnevnte er mer et pynteskjerf føler jeg

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 22:46   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har noen hjemmestrikka rundskjerf eller hva man skal kalle det. Som sirkler som jeg tar to eller tre runder. De er strikka i nille-ull og er stort sett akkurat passe varme uten å bli for voldsomme. Har tre ulike farger så jeg tilpasser til hva jeg har på meg.

Jeg har osgå et stort og nydelig i ullblanding fra Vero Moda, det er så stort at jeg kan bruke det som pledd også. Gull verdt på reise, på fly, kalde hotellrom, m.m. Har også brukt det en del til vanlig, men synes av og til at det blir litt for voldsomt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 23:59   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Kjøpte meg et fra Emilie i dag. Made in italy.
Det er i ull. Fargene er koksgrå, lysegrå, turkis og blå. Det ropte på meg så jeg måtte bare kjøpe det
Det var så fint at når jeg så prisen så så jeg 399,- og når jeg kom i kassen så var prisen 799,- :rabla: gavekort fra bursdagen er en fin ting

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 10:27   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg har faktisk ikke tenkt over at man kjøper skjerf. Her har de liksom bare ... dukket opp, som gaver eller lignende, ommjeg ikke har strikket dem selv. (jo, tynne pynteskjerf har jeg faktisk kjøpt, fordi jeg likte hvordan de så ut.)
Mitt favorittskjerf er et tubestrikket grått et i sånn fluffy, «pelsete» garn, som venninna mi strikket til meg da hun skulle slutte å røyke i 2002 - så jeg er nok ikke til stor hjelp.
Jeg skjønner jo at jeg befinner meg på feil planet i forhold til andre når en grei pris for et skjerf er «ikke så mye over 1000 kroner».

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09

Sist redigert av Enhjørning : 11-10-18 kl 10:40.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 10:37   #17
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg bruker hjemmestrikka sjal. Har to stykker i samme uglemønster, et tynt og veldig mykt, et mer fluffy og tykkere. Danderer det ikke like pent og pyntelig damen som på bildet, det blir mer et par tilfeldige snurr rundt halsen.

Illustrasjonsbilde.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 13:15   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg bruker hjemmestrikka sjal. Har to stykker i samme uglemønster, et tynt og veldig mykt, et mer fluffy og tykkere. Danderer det ikke like pent og pyntelig damen som på bildet, det blir mer et par tilfeldige snurr rundt halsen.

Illustrasjonsbilde.

Oppskrift?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 14:10   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Oppskrift?

Mønsteret heter Hogwarth Express og er designet av Susan Ashcroft. Bare å søke på Ravelry, så finner du det. 😃

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-18, 15:19   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varmt skjerf, hva har du?

Jeg liker best noen mellomtykke, syntetiske, ensfargede skjerf med frynser, av den typen som koster 1-200 kroner hos Cubus. Jeg har også et digert ullskjerf fra DAY, men jeg føler meg som om jeg går med et pledd rundt halsen, og det blir i overkant for en relativt liten person.

Jeg er definitivt en frossenpinn, men for store skjerf, som er moten nå, funker ikke så godt for meg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no