Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-14, 12:27   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Støvsugeren vår har takket for seg etter lang og tro tjeneste, og vi må ha ny asap! Jeg har lenge hatt lyst på en sånn robot-støvsuger, en sånn liten UFO. Men den kan vel kanskje ikke erstatte en vanlig støvsuger helt, eller? Jeg kan jo evt. ha en billigstøvsuger i tillegg til roboten.
Merke? Prisklasse? Jeg ser de varierer veldig i pris. Har ikke så lyst å punge ut flere tusen kr, men vil heller ikke kjøpe noe dårlig. Ser det ligger noen ute på Finn også.

Dere som har katt(er) og robotstøvsuger, hvordan har det gått? Jeg tenker han ene holder seg laangt unna i skrekk, men han andre er troende til å slåss mot den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 13:31   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Hvis du har bevegelsesstyrt alarm, er det lurt å skru den av før støvsugeren setter i gang når dere ikke er hjemme. Det er vel i grunnen det eneste jeg har lært om dem.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 13:37   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Jeg ser at det er stor forskjell på hva robotstøvsugerne koster.
Må man legge mye penger i det for å få en som er god?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 14:04   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

har hatt en. Synes det er supert hvis man har store flater eller trenger å støvsuge litt immellom at man gjør rent (f.eks. om man har husdyr). Den erstatter ikke en vanlig støvsuger etter mitt syn. Den støvsuger f.eks. ikke ordentlig inntil ting. På grunn av måten den jobber på er den ganske ineffektiv hvis man har endel møbler, fordi hver gang den møter en hindring vil den bruke tid og batteri på å omlokalisere seg. Den bråker like mye som en vanlig støvsuger (ihvertfall den jeg hadde).

Jeg brukte min til å gå over når jeg bare skulle ha støvsugd litt uten å gjøre ordentlig rent fordi jeg hadde hund, kunne f.eks.sette den på når jeg gikk i butikken. Eller når jeg skulle gjøre rent satte jeg den på for å støvsuge stua mens jeg selv vasket badet - slik at det verste var tatt når jeg skulle vaske på stua. Der jeg bor nå har vi såpass mye møbler at jeg ikke syns det er hensiktsmessig.

Støvsugere er en maskin som blir slitt, så det ville jeg ikke kjøpt brukt (med mindre den er som ny). Disse som går av seg selv har vel også mer slitedeler enn en ordinær støvsuger som stort sett bare bruker kreftene på å suge .

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 18:10   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Jeg hører mange er fornøyde med roboten sin.

Vi er så lite fornøyde som man kan få blitt, enda vi har det som høsten 2012 skulle være det beste robotkjøpet.

Kort fortalt, Nils er både komplett arbeidssky og totalt idiot. Det første han gjør når han skal jobbe, er å stikke under sofaen og bli der til strømmen er oppbrukt. Gjett om det er morro å ligge på magen og prøve å fiske fram en diger, tung dings fra lengst inne under sofaen gang etter gang, da

Innimellom prøver jeg å gjete ham, for å faktisk få ham til å støvsuge. Det fungerer heller ikke, han gjør alt han kan for å kjøre seg fast i et bordbein eller en gardin. Selv lekekassen står han og stanger mot til han dør, i stedet for å bare styre unna. SUKK! Og for å gjøre det her ekstra festlig, så bråker Nils ganske nøyaktig like mye som et jetfly ved take off, så det er forferdelig å være hjemme når han skal jobbe.

Jeg har brukt så innmari mye krefter på å få den idioten der til å gjøre støvsugejobben for oss, men til slutt innsett at det er raskere, og bedre for blodtrykket, å støvsuge selv. Og selv om han mot formodning hadde støvsugd ordentlig, så hadde det fortsatt vært behov for en vanlig støvsuger, for han tar ikke ordentlig inntil vegger og hindringer.

Pr i dag er Nils en morsom leke for Lillebror. Til pass for ham, det!

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 18:31   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.489
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Vi har låg sofa, så James kjem ikkje under. Kanskje ein fordel? Han er ein iRobot Roomba 770, frå jula 2012 og vi er godt fornøgd med han. Han erstatter ikkje vanleg støvsugar, så eg vil anbefale å ha det i tillegg. Men så lenge vi får plukka opp leiker og skittentøy frå gulvet gjer han ein god jobb med både sand og brødsmular. Gulvet må vere rydda, åpenbart, men det må det jo uansett når ein skal støvsuge.

Eg har ingen erfaring med kattar, men Ungen er litt halvredd han.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 18:33   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Lilletrille, håper det var lov å le litt. Høres ut som en dings man helst klarer seg uten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:29   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Hehehe. Tusen takk for svar, dere. Vi dro på ut på handlings i dag og kom hjem igjen med en fin, rød sak fra Miele. Vanlig støvsuger, men veldig god kvalitet visstnok. Kostet noen lapper, men vi fikk bra rabatt (lønner seg å kjenne folk i bransjen ja). Så nå er jeg ikke støvsugerløs lenger, jej!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:37   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Jeg har en Mielestøvsuger fra lenge siden og jeg elsker den (og det fra en som hater husarbeid). Den var et gullkjøp, rett og slett. Håper du blir like fornøyd som meg! Grattis!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 00:10   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Jeg synes Nils bør betale husleie, Lilletrille











Grattis med ny støvsuger, Dixie. Vi kjøpte en ny Electrolux for noen mnd siden. Dyr som bare det, men jeeez, så fantastisk god! Vel verdt å legge noen lapper i en støvsuger har vi funnet ut.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 00:28   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg litt om sånne robot-støvsugere

Det var Electrolux vi hadde før, den som røyk nå. Har hatt den i mange år og vært superfornøyd med den.
Gleder meg til å teste ut Mielen i morgen. Ja tenk, jeg gleder meg til å støvsuge. Men jeg har faktisk alltid likt det og, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no