Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Deco blue i stua

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-16, 08:54   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deco blue i stua

Noen som kan hjelpe meg litt. Vi har en veldig stor stue, og høyt under taket. "Problemet" er sofaen vår, som er en lilla/plomme-aktig farge, slik:


Den skal vi ikke bytte ut, selv om jeg drømmer om en stor U-sofa i nøytral farge. Men, blir det fullstendig kræsj med deco blue i stua og denne sofaen? Og om dere synes det blir fryktelig, hva skal vi velge? Vi vil kaste oss på trenden med farger!





emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:02   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg ville ikke sagt fullstendig kræsj, men jeg tror kombinasjonen hadde vært ganske slitsom. Jeg synes Deco blue er veldig fin, men den krever litt gjennomtenkt møblering. Den lilla sofaen hadde nok fått meg til å velge noe annet, men jeg er veldig lite spenstig når det kommer til å kombinere farger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:06   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ville ikke sagt fullstendig kræsj, men jeg tror kombinasjonen hadde vært ganske slitsom. Jeg synes Deco blue er veldig fin, men den krever litt gjennomtenkt møblering. Den lilla sofaen hadde nok fått meg til å velge noe annet, men jeg er veldig lite spenstig når det kommer til å kombinere farger.

Ja, innerst inne lander jeg på det jeg også. Var vel ikke helt gjennomtenkt å velge adventsfarge på sofaen.. Men selv om den er 8 år så får den bli, den var såpass dyr at den får holde noen år til.

Tar gjerne flere innspill, og forslag!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:07   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Det er jo en veldig kul sofa! Noen venner hadde helt lik på hytta, bare i brunt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:11   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Takk, trenger å høre det når jeg ikke blir helt venn med den for tiden.

Jeg vil gjerne har litt farge på veggene, ikke bare møbelet. Så fargene sammen på dette bildet, og her er jo den lilla biten veldig liten del av rommet så det blir kanskje litt krevende kombo ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:39   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg er ikke noe flink på fargekombinasjoner, og bare å velge EN farge er dristig for meg.

Vi har grå vegg til vår lilla sofa (som jeg ELSKER!! ). #kjedelig

Men jeg tenker at hvis du liker det, så er det fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:41   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg tror en støvet grålilla farge hadde vært fantastisk med den sofaen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:50   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.019
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg tror også at Deco blue kan bli litt mye på en lilla sofa, men hvis du har lyst på en mørk farge, så tror jeg mørk grå hadde nok blitt bedre. Her har du noen bilder:



LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:51   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Hva med minty breeze som er er den andre trendy fargen nå? Den er mye lysere, da.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:51   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er ikke noe flink på fargekombinasjoner, og bare å velge EN farge er dristig for meg.

Vi har grå vegg til vår lilla sofa (som jeg ELSKER!! ). #kjedelig

Men jeg tenker at hvis du liker det, så er det fint.

Mørk grå?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:52   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Nei, jeg har lys grå i akkurat det rommet (kalk), men er sikker på at den ville stått veldig fint til Valmuegrå som jeg har i den andre stua, også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:54   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Heller litt mot mørk grå. Det kan være litt dristig, rommet er stort (litt over 40 kvm) med lite møbler og det er 2.70 under taket. Vi har hatt det veldig hvitt, og trenger at det er litt varmere der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:03   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deco blue i stua

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Takk, trenger å høre det når jeg ikke blir helt venn med den for tiden.

Jeg vil gjerne har litt farge på veggene, ikke bare møbelet. Så fargene sammen på dette bildet, og her er jo den lilla biten veldig liten del av rommet så det blir kanskje litt krevende kombo ja.

Jeg synes det bildet der var fint, og tror det kan funke fint med lilla sofa og blå vegger også, hvis man liker det. Jeg synes det meste blir best om man følger sin egen smak og lyst fullt ut. Jeg malte etter mye tvil stua i en trendfarge nå nylig - forskjellen fra denne gangen og forrige gang jeg malte, var at dette føltes som noe jeg kunne stå inne for lenge. Jeg liker støvete farger, jeg ville ha større kontraster i stua, og vips er den malt i St. Paul's blue. Jeg er rasende fornøyd. Jeg kunne fint hatt lilla sofa der, faktisk, men så er stua nokså stor (30 m^2). Vi har en tapetsert kontrastvegg i aqua, altså en slags mintgrønn, og gammelrosa telysglass og grønne planter. Det funker for meg, det gir lun stemning. Sand, som vi hadde før, gjorde ikke det, den var blass og kjedelig, og jeg følte meg ikke hjemme. Gjør som DERE vil!

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 05-12-16 kl 10:22.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:06   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg er helt dust med farger så trenger bilder for å få tips da, men hva med en vegg i dyp plomme?
Har ikke noe konkret tips men husker for noen år siden var det en herinne som viste frem et oppusset soverom med en sånn farge på fondvegg. Utrolig lekker farge.

Jeg har sett en vegg med denne fargen, askesort. Synes den er så lekker og er fristet til å prøve. Selv om mannen nekter. Vi har lys sofa og mørke møbler da, men ikke all blingen som her altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:28   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Jeg tror det kan bli kjempefint. Jeg syns en såpass mørk blå er mye finere til plomme enn mint og andre støvete farger. Jeg hadde kjørt på, og kjøpt noen puter som matchet veggen, samt kanskje tatt inn enda en knæsj farge i putene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:32   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Se her (faktisk i svenske Elles "hetaste trender for 2017)) er fargekomboen, bare motsatt:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:32   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deco blue i stua

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:02.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:33   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.482
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Og her:


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:34   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.270
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deco blue i stua

Sittebenken vår, også lilla, har en mer knallilla vegg bak seg, forresten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:39   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deco blue i stua

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi har en tapetsert kontrastvegg i aqua, altså en slags mintgrønn, og gammelrosa telysglass og grønne planter.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror det kan bli kjempefint. Jeg syns en såpass mørk blå er mye finere til plomme enn mint og andre støvete farger. Jeg hadde kjørt på, og kjøpt noen puter som matchet veggen, samt kanskje tatt inn enda en knæsj farge i putene.



Neida. (Det fine med å følge sin egen smak og ikke utelukkende høre på andre, er jo at man slipper å bry seg når noen ikke liker det, heller. For du veit at det funker for deg. Da er det så bra det får blitt.)

Jeg har for øvrig lilla adventsputer i den brune sofaen mot den blå veggen.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no