Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 16:17   #61
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har slitt med denne et år, eller det vil si; Jeg har hatt den i hus et år og strikket på den i ett par måneder.

Ååå! Du må gjøre den ferdig! Den blir kjempefin! Det er så moro at gamle klassiske mønstre er gjort litt om på i det siste og kommet tilbake!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 17:00   #62
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

...........


Sist redigert av Mei : 10-12-08 kl 14:27.
Mei er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 17:42   #63
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Helgas prosjekt, en restegarn-vest. Igjen blir jeg ikke klok på hva som er forran og hva som er bak. Hva synes dere?



Nydelig!

Jeg synes det blir penest med knappene bak, men det blir kanskje ubehagelig for barnet å ligge på dem?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 17:43   #64
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrytetråd II

zol, jeg er mektig imponert! Du har jo blitt en racer på null komma niks. Du har i alle fall inspirert meg til å komme meg ut og kjøpe garn og strikkepinner.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 17:45   #65
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes det blir penest med knappene bak, men det blir kanskje ubehagelig for barnet å ligge på dem?

Det er tynne, små perlemorknapper så det tror jeg ikke. Dessuten er den i størrelse "så stor at barnet hvis det ligger i allefall ligger på magen". På bildet i oppskriften er knappene fremme, men det skurrer hos meg.

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

zol, jeg er mektig imponert! Du har jo blitt en racer på null komma niks. Du har i alle fall inspirert meg til å komme meg ut og kjøpe garn og strikkepinner.

Jeg har litt begrenset bevegelighet for tiden, det hjelper på strikketempoet kan man si

Kom deg ut å kjøp garn, det er virkelig ikke vanskelig. Plutselig sitter du der med så mye restegarn at du bare må strikke litt til og litt til. Og siden restegarn ikke alltid strekker til, må man kjøpe mer. Også sitter man der med mer restegarn. Og enda flere plagg som må strikkes

Mei er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 17:49   #66
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd II

amor! Falt veldig for tøflene dine! Hvor fant du oppskrift? hvilket garn er brukt?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 18:18   #67
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

amor! Falt veldig for tøflene dine! Hvor fant du oppskrift? hvilket garn er brukt?


Så hyggelig! I prinsippet kan man bruke all ullgarn som ikke er superwash behandlet. Tøflene er jo tovet etter ferdigstrikket. Det finnes oppskrifthefter i garnbutikker og det finnes flere uliker varianter. Bare å sette igang! Kjempemoro å tove!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 18:41   #68
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er tynne, små perlemorknapper så det tror jeg ikke. Dessuten er den i størrelse "så stor at barnet hvis det ligger i allefall ligger på magen". På bildet i oppskriften er knappene fremme, men det skurrer hos meg.



Jeg har litt begrenset bevegelighet for tiden, det hjelper på strikketempoet kan man si

Kom deg ut å kjøp garn, det er virkelig ikke vanskelig. Plutselig sitter du der med så mye restegarn at du bare må strikke litt til og litt til. Og siden restegarn ikke alltid strekker til, må man kjøpe mer. Også sitter man der med mer restegarn. Og enda flere plagg som må strikkes

Jeg strikket litt før, men tok meg alltid vann over hodet og startet med kjempeprosjekter med masse mønster og finurligheter, så de ble aldri ferdiggjort.

Så jeg ble så grundig lei at strikkepinnene ble lagt på hylla og til slutt var de borte, gitt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 18:52   #69
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

zol: Så utrolig flott den ble! Knappene kan i grunnen være både foran og bak.

Ja, det er rart hva man ender opp med å gjøre når man har begrenset bevegelighet. Jeg broderer korssting, jeg liker ikke broderier egentlig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 19:13   #70
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd II

Så mye fint det var her da!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 19:14   #71
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Zol, den siste der var kjempesøt! Er det etter oppskrift?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 19:14   #72
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ja, det er rart hva man ender opp med å gjøre når man har begrenset bevegelighet. Jeg broderer korssting, jeg liker ikke broderier egentlig.

Får vi se?

Malena: Nøstebarnoppskriftene er geniale å starte med vil jeg anta. De er veldig lette. Jeg vurderer å gå over til mer kompliserte greier, samtidig som det er så greit å ha prosjekter jeg kan strikke på mens jeg egentlig gjør noe annet (snakker med ztjerna, underholder besøkende eller ser filmer og serier).

Mei er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 19:17   #73
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Zol, den siste der var kjempesøt! Er det etter oppskrift?

Den er fra samme oppskrift som den rosa og brune tunika/kjolen lenger oppe i tråden. Bare at her har jeg ikke økt masker etter bærestykket, og strikket den kortere. Oppskriften står i "Myk start" fra Gyldendal. Tenkte på et vis at den kunne passe en gutt også, men har kommet frem til at ermene nok er for feminine.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 24-02-08, 19:23   #74
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd II

Så utrolig masse fint dere har laget. Skulle ønske jeg kunne strikke.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 13:44   #75
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Helgas prosjekt, en restegarn-vest. Igjen blir jeg ikke klok på hva som er forran og hva som er bak. Hva synes dere?





Jeg er veldig nybegynner altså. Mannen lurte forøvrig på om lillesøster virkelig trenger alle disse klærne jeg strikker på. Prøver jo å variere størrelsene, men likevel. Om hun viser seg å ha utovertiss blir det iallefall noen rosa plagg og diverse kjoler til salgs

He he, jeg har dessverre bare gutter. Men no tror jeg kanskje vi må prøve på en jente etter å ha sett denne tråden.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 13:48   #76
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Får vi se?

Malena: Nøstebarnoppskriftene er geniale å starte med vil jeg anta. De er veldig lette. Jeg vurderer å gå over til mer kompliserte greier, samtidig som det er så greit å ha prosjekter jeg kan strikke på mens jeg egentlig gjør noe annet (snakker med ztjerna, underholder besøkende eller ser filmer og serier).

Lette? :ga opp etter å ha strikket ett erme på voksejakken:

Marge er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 14:01   #77
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Rypejenta: På Knapphuset selger de pakker med oppskrift og garn til 100-150 kroner. Enkle greier som både du og jeg klarer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 14:02   #78
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Rypejenta: På Knapphuset selger de pakker med oppskrift og garn til 100-150 kroner. Enkle greier som både du og jeg klarer.



(Hvor er Knapphuset?)

Marge er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 14:22   #79
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Det er rett nedenfor Rick's.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 26-02-08, 14:27   #80
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd II

Så flinke dere alle er!


Amylin:
Hvor mye tar du for å strikke en slik genser til meg? Nydelige farger og en flott fasong!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
strikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no