Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 21:33   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Må si at SE hadde mye bedre lyd, særlig bass. Kanskje jeg bare skal fortsette å bruke den som MP3-spiller...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:37   #22
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Fikk til beskjed at det er laderen som klikker, sånn ca etter et år så tar de kvelden*erfart* Men er mulig å få de til å virke igjen, prøv å skru av telefonen mens du lader eller rett og slett kjøp en ny lader(få de i butikken til å prøve å sjekke at det ikke er batteriet/telefonen som er død)

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:44   #23
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Min SE sluttet å ladde i fjor vår. og sendte han ikk og de sa at det var fukt i den mellom laddepunkt og mobil .
hadde aldri hatt han i fukt eller noe

Samme skjedde med den nye..

SE suger lut

Men mann har en se som er 3 år og den har han på badet ute i regnet osv men den fungerer kjempe bra

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:46   #24
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

skylder ofte på fukt for å slippe unna garantirep

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 21:47   #25
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

skylder ofte på fukt for å slippe unna garantirep



Men jeg hadde elkjøp forsikring og den dekker fukt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:00   #26
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.



Men jeg hadde elkjøp forsikring og den dekker fukt

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:04   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Det kan også hjelpe å risse/skrape litt på ladepunktenes kontaktflate med en synål, i tilfelle det ligger dritt der og man ikke har aceton. :siste utvei: Det gir bedre kontakt. Funket for meg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:43   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Jeg vet ikke om jeg skal forbanne eller omfavne den nye lilla telefonen. Jeg har fått lagt inn musikk via USB-kabelen, men jeg har store problemer med å ringe, og, ikke minst, legge på...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 00:01   #29
Venna
Fullverdig medlem
 
Venna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 48
Venna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Min SE sluttet å ladde i fjor vår. og sendte han ikk og de sa at det var fukt i den mellom laddepunkt og mobil .
hadde aldri hatt han i fukt eller noe

Samme skjedde med den nye..

SE suger lut

Men mann har en se som er 3 år og den har han på badet ute i regnet osv men den fungerer kjempe bra

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

skylder ofte på fukt for å slippe unna garantirep

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.



Men jeg hadde elkjøp forsikring og den dekker fukt



Dette stemmer ikke, og tviler man på "fukt/væske" skade, så får man bilder av skaden. Det finnes ikke et eneste verksted som tjener på fuktskader, det taper man på.
Det er ufattelig mye som kan gi fuktskader på komponentene inni en telefon, og når dette så irrer, så får man ikke reparert det.
Dette står også i alle bruksanvisninger.

Dessverre så kan det være nok å ha den i lomma i kulda, for å så gå inn i et varmt hus.

__________________
Mamma til R 05 og N 09
Venna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:51   #30
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg vet ikke om jeg skal forbanne eller omfavne den nye lilla telefonen. Jeg har fått lagt inn musikk via USB-kabelen, men jeg har store problemer med å ringe, og, ikke minst, legge på...

Er ikke det et ganske kjent problem blandt oss damer?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 00:37   #31
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har samme problem med min Sony Ericsson, men foreløpig går det bra å dytte og bende litt på laderen. (Har en sånn lader med to små pinner i hver ende.) Nå håper jeg bare telefonen holder til over sommeren, da jeg er tilbake på jobb og kan få ny. Etter fire år er vel ikke det for mye forlangt?

Syns du fortjener en ny en ja

Min SE har også samme problem. Den er 2,5år gammel. Da jeg fikk tak i en annen lader med flere pinner forsvant problemet. Har prøvd to forskjellige av den typen med to små pinner, og der måtte det lirkes.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 13:16   #32
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det har vært et problem på alle 3 SE telefonene vi hadde her samtidig. Nå har det blitt et problem på min nye nokia tlf også. Skjønner ikke at jeg gidder å kjøpe dyre telefoner, det er bare dritt alt sammen.

Samme her.... Det er nok laderen det er noe galt med. Du har den litt avlange koblingen med en tagg på hver side, ikke sant? Det er så mange metalltapper der, og jeg tror det har lett får å bli slark og avknekte tagger... (supert forklart )

Så sier det Pling-----Pling hver gang den lader, så lader den-lader ikke- Pling-lader - Pling! lader ikke osv. Utrolig irriterende, særlig hvis du lader når du skal sove i nærheten...

I går tok jeg meg selv i å se med lengselsfullt blikk på en Nokia-telefon som stod til lading.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 07:38   #33
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Jeg har aldri hatt problemer med SE telefoner, og jeg har hatt fler. Men på jobben er det mange som har hatt problemer (nesten alle har SE telefoner), og det viste seg å være pga måten de tok av laderen på. Nappet den bare ut i stedet for å liksom vippe den ut. Telefonen tåler dårlig at man napper laderen rett ut visstnok.

Ellers har jeg blitt fortalt at bransjen har blitt enige om en standard for ladere osv, og da skal det bli mini-USB. Håper det er sant.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 09:40   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Venna, her.


Dessverre så kan det være nok å ha den i lomma i kulda, for å så gå inn i et varmt hus.

Fikk min i mai og i september samme år så var den øddelagt. og inni de mnd hadde jeg skiftet tastatur 5 ganger på den. Så det vil si at tlefen var max brukt i 1 mnd.
Og mann fikk den sendt fra verksted, og dingsene inni ladderen, inni telefonen var svidd av. og det var ikke fukt for det om verkstedet sa det. Men uansett fikk jeg nå dekt det av forsikringen og byttet til en samsung telefon.

Og jeg vet mange som sliter med samme problemene på SE.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:25   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Så sier det Pling-----Pling hver gang den lader, så lader den-lader ikke- Pling-lader - Pling! lader ikke osv. Utrolig irriterende, særlig hvis du lader når du skal sove i nærheten...

Tips: Slå av lyden på telefonen.

Nå ser det ut til at min Ericsson K750i har tatt kvelden for alvor. Batteriet er paddeflatt og lar seg overhodet ikke lade lenger. Tidligere har den slått inn sånn nå og da, slik at den har blitt fulladet over natta hvis jeg er heldig, men nå ser det ut til å være jamnt slutt. Ikke et eneste lite pling!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:00   #36
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Tips: for all del IKKE kjøp Samsung-telefon. Jeg har aldri følte meg så frustrert og gammel som nå. Grøss. Jeg venner meg aldri til den den er fullstendig dysfunksjonell i menyer og "funksjonalitet". Alt er tungvint, jeg må taste omtrent dobbelt så mye for å få sendt en stakkars sms, sammenlignet med SE-en min. Jeg savner den så veldig! (Men Samsungen er jo lekker og Lilla, da, og kan lades via USB-kabel ).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:02   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Umulig å lade Sony Ericson-mobiler?

Takk for tips! Maken til Blåmanns digre Nokia skal jeg i alle fall ikke ha. Man blir jo latterlig hjelpeløs av å måtte kludre på et tastatur når man skriver meldinger. Jeg blir så rasende av at ting tar sånn tid. Egentlig hadde jeg tenkt meg en grønn telefon, men jeg vet sannelig ikke. Minst mulig fancy, i alle fall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no