Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Problemer med Macen min

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 13:34   #1
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Problemer med Macen min

Jeg fikk høre at Mac var så bra, mye bedre enn en pc. Men nå er jeg litt grinete, for det viser seg at den låser seg både titt og ofte. Tvangsavslutningen virker ikke alltid heller, så svenskeknappen brukes nesten hver gang. Det skal da ikke være sånn? Har ikke ringt den gratise brukerstøtten enda, det blir neste skritt om jeg ikke får noen kloke svar her.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:38   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problemer med Macen min

Det skal ikke være slik, nei. Får du "badeball" eller låser den seg slik at den ikke tar i mot noen som helst input? (Kan du flytte muspekeren, f.eks.?)

Jeg var plaget med at brukergrensesnittet hang helt og ikke ville ta i mot noe input på den første MBP-en min, omtrent en gang i uken ved kraftig bruk. For min del løste det seg når jeg installerte OS-et helt på nytt, noe som ikke burde være nødvendig. Apple/Mac er absolutt ikke uten feil.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:13   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Problemer med Macen min

Badeballen ruller ja. Jeg får beveget musepeker, men ikke klikket på noe. Innstallere på nytt hørtes komplisert ut. Brukerstøtte next?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 22:58   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Problemer med Macen min

Rent stabilitetsmessig er ikke Mac OS noe bedre enn Windows på en OK pc. Jeg må vel faktisk heller si at jeg oftere opplever å måtte omstarte maskinen helt på Mac-en i stedet for å bare få avsluttet applikasjonen som gir meg problemer.

Hvor lenge har du hatt maskinen? Noe spesielt utstyr koblet til? Spesielle programmer som gir problemer? Hvilken OS-versjon kjører du?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:00   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Problemer med Macen min

Maskinen er en måned gammel. Utstyr koblet til er en ekstern harddisk, og den er koblet mot en trådløs printer. OS-versjon? Hvordan finner jeg ut det? Men hvordan omstarter du da, mrc, uten å bruke svenskeknappen?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:41   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Problemer med Macen min

Ring support du, den skal ikke være slik.

Har du installert noen andre programmer enn de som fulgte med, forresten?

mrc: Jeg bruker MacBooken min mye og til tunge oppgaver (i tillegg til «vanlige» programmer kjører jeg endel UNIX-baserte programmer og tjenere (databaser, webtjener, etc) i bakgrunnen), jeg tar omstart kun ved programvareoppdateringer som krever det, 30-60 dager mellom hver gang. Lengste tid jeg har vært oppe i mellom omstart (med aktiv, daglig bruk) er rundt 90 dager.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no