Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Barnebøker uten bilder

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 15:50   #41
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Her låner vi bøker i barnehagen. Dvs. biblioteket kommer med bokkasser, og så får barna låne ei bok om gangen heim. Derfor har me nå 2 bibliotekbøker fra barnehagen og ei som visstnok tilhører barnehagen.
Tidlegare har me hatt ein lørdag i mnd som me har gått på bibliotek og kosa oss. Eg trenger jo å låna bøker til meg sjølv og, samt lesa eil aviser/ tidsskrifter som eg ikkje abonnerer på. Men no har me fått ein del bøker i gave + har handla på bruktforretning, så me har for ei stund. Dessuten har eg vært hos mamma og funnet bøker til storesøster der.
Og bøkene må ha bilder. Lillesøster liker korte historier som t.d. Bolla 4 år, Tassen, Karsten og Petra osv. Mens storesøster for øyeblikket leser Guro og fiolinen. (Få bilder der då.)

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:02   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

... og så er jeg ganske lei av å lese Postmann Pat for 58'ende gang. Men jeg kan selvfølgelig kjøpe noen nye og bedre bildebøker også.

Den kjøper jeg glatt, altså. Jeg er møkk, møkk lei en del bøker jeg også. Og om ikke det var nok at storesøster vil lese mange ganger, så har vi tre av samme kjønn på rad og rekke, som muligens vil ha de samme gamle igjen og igjen. Jeg kommer til å dø av kjedsommelighet dersom alle skal lese Grosmanns "Barnehageboka mi" like mange ganger for alle tre. :urk: (Når det er sagt er boka Ok, altså. Bare ikke hundreogfemtitusen ganger).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:46   #43
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Ta med minsten din også på biblioteket så kanskje du også får han til å bytte ut den ene boka du må lese så ofte når han får velge selv. De har også utrolig mye fine bøker på biblioteket for de som skal øve litt på å lese selv også. De på biblioteket er også veldig hjelpsomme til og anbefale bøker for høyt lesning.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:49   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Deichmann på løkka er åpent på søndager også. Biblioteket er forresten genialt for å få dem til å velge kvalitetslitteratur, min erfaring er hvertfall at bøkene er mer spennende når de får velge den selv. Det finnen forresten mye kule bøker med bilder i også.

Søndag. Da snakker vi. Det er en langt roligere dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:20   #45
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Noterer meg at Deichmanske på Løkka har åpent på søndager. Det er et fint søndagsutfluktsmål. Kaffe og bøker på Løkka.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:48   #46
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Barnebøker uten bilder

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er for simpel litteratur, mens mannen mener at lesegleden ikke nødvendigvis kommer av å bare lese de bøkene vi voksne syns er gode nok.

Veldig enig med mannen din!

Jeg syns heller ikke du bør pushe det for mye. Jobber selv med barnebøker og har uhorvelig mengder barnebøker tilgjengelig for barna. Har mange bøker jeg har lyst til å lese for 4 åringen, men for øyeblikket er han ikke interessert i annet enn faktabøker og bildebøker. Det er helt i orden, vil ikke drepe lesegleden hans. Men nå er det jo flere bøker som har en del bilder og en god del tekst. Ville Wilma f.eks, er også flere bøker i samme serie: http://www.norli.no/SamboWeb/produkt...duktId=4394617

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no