Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Brent levende

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-06, 15:34   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brent levende

Dette er en bok jeg ikke har lest (og for å være ærlig tror jeg ikke jeg blir å lese den heller). Jeg lurte litt på om dere har noen tanker om boka? Tror dere det er en "sann historie" eller er det propaganda?

Artikkel i Dagbladet om boka

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:52   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:munnkurv:


:abonnerer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 22:56   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Tittelen er nok til at jeg ikke vil lese den.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 01:03   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kun lest artikkelen, og den fikk meg til å tvile på sannhetsgehalten i boka. Sikker kan jeg jo allikevel ikke være før jeg har lest "den andre sidens" syn på saken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 08:36   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Men uansettt hvilke historier vi leser så vet vi muligens ikke sikkert.

Nei, det er merkelig det der. Så vidt jeg skjønner er det flere faktafeil i bøkene hennes, men man kan selvfølgelig forklare de med at selv om man opplever ting kan man ikke nødvendigvis beskrive de korrekt. En av de tingene som ble nevnt var at hvis hun hadde så store forbrenninger som beskrevet ville hun ha vært død. Det er greit nok, selv har jeg hørt mange som er syke som kommer med ganske ville forklaringer på bla hvorfor de har fått kreft. Så den medisinske sannhetsgestalten i boka borger selvfølgelig ikke for om historien er reell. Det er jo også noen som mener (ifg artikkelen) at feilene er bevisst lagt inn for at hun ikke skal bli gjenkjent. En annen mulighet er jo at boka er en fiction historie "based on a true story".

Selv er jeg grunnleggende skeptisk til historier fra virkeligheten. Noe som kanskje skyldes at jeg kjente ei jente som storproduserte slike historier for pengene sin del.

Vanskelig å si, men hvis jeg leser den boka vil jeg mest sannsynlig som en fiction historie.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no