Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 11:26   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg leser stort sett ikke krim. Men "Damenes detektivbyrå" av Alexander McCall Smitht koser jeg meg med.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 11:40   #22
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

For meg er yndlingsforfatteren min Dick francis finnes ingen bedre desverre døde han nå i år. Men jeg har lest alle bøkene hans minst en gang.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 11:45   #23
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg er stort sett altlesende innen krim.
Men har sansen for Jo nesbø, Liza marklund, Åsa Larsson, Stieg larsson ol.
Bakdelen er at det begynner å bli ganske mange bøker fra hver av dem(med unntak av S.L da) og de begynner å bli veldig like alle sammen.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 11:48   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg krim.

Jeg har lest nesten alle til Gunnar Staalesen. Jeg har lest alle til Henning Mankell, Jo Nesbø, Mo Hayder (), Kjell Ola Dahl, Robert Wilson, Karin Fossum, Tom Kristensen, Camilla Läckberg, Johan Theorin, Anne Holt, Stieg Larsson, Liza Marklund, Chelsea Cain, Unni Lindell, Tom Egeland, Håkan Nesser, Mons Kallentoft (ny favoritt) - og mange mange fler.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 12:04   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg liker Elizabeth George sin serie om Lynley og Havers. Og Håkan Nesser, Henning Mankell og Sjöwall & Wahlö. P.D. James pleier jeg også få med meg. Og har lest alle Agatha Christie-bøkene flere ganger i tidlige tenår, så disse har jeg et nostalgisk forhold til og kan fortsatt plukke fram en når jeg er syk og skal ligge under teppe med tekopp.

Camilla Läckberg forsøkte jeg meg på å lese, men orket ikke på grunn av pinlig dårlig og klisjéstappet språk. Johan Theorin ble for mye spøkelsesdilldall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 17:44   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Skal vi se:

Jo Nesbø
Alexander McCall Smith (Bøkene om No'1 Ladies Detective Agency.)
Elizabeth George
Patricia Cornwell
P.D. James
Ian Rankin
Minette Walters

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 17:59   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg liker krim. I sånn halvveis prioritert rekkefølge:

Agatha Christie
Patricia Cornwell (sørstatskrim)
Dorothy L Sayers
Jo Nesbø (han er ganske brutal)
Svenskekrim, som Mari Jungstedt og Camilla Läckberg (jeg leste alle bøkene hennes i løpet av en kort periode i fjor, og hun gav meg fullstendig dilla på kanelboller)

Jeg er nå igang med nytt krimprosjekt, hvor jeg prøver meg på James Lee Burke, som skriver fra Louisiana.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:01   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg leser mye krim og liker disse spesielt godt
Henning Mankell
Jo Nesbø
Liza Marklund
David Baldacci
Val McDermid
Jan Guillou
Harlan Coben

Stieg Larsson, Håkan Nesser er lest, og er helt ok, men ikke mer.

Har nettopp lest et par av Läckberg og Lindell, og synes det er triste greier.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:03   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg leser stort sett bare krim. Favoritter er Clive Cussler og Harlan Coben. Ellers er jeg nok litt altlesende.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:06   #30
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg liker også krim. Deilig avslappende og underholdende. Liker mange av de som er nevnt her, men de to siste til Anne Holt var bare helt lavmål.

Nå leser jeg den siste Theorin-boka.
Fredrik Skagen er også grei undeholdning.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:26   #31
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Carl Hiaasen er storfavoritt for tiden, og sånn ellers er jeg veldig glad i Nesbø, Larsson, Mankell, Sjöwall/Wahlöö, Lindell, Holt, Nygårdshaug, Higgins Clark, Deaver og Egeland.h
Og selvfølgelig Dronningen av krim: Agatha Christie.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 00:23   #32
Kathy
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sentralt
Innlegg: 36
Kathy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Jeg er også krimfan, men leser helst på engelsk. Liker mange som allerede er nevnt, som Harlan Coban og Jeffrey Deaver, samt Karin Slaugher og Robert Wilson. Men ellers så er hel klart James Patterson storfavoritt (og da spes. bøkene om Alex Cross).

Liker for øvrig også Jo Nesbø og Tom Kristensen godt, men har aldri fått helt taket Henning Mankell, selv etter å ha lest mange av bøkene hans...

__________________
Kathy, Turbotrollet 05, Lillesøster 08 og Bonusbabyen April 2010
Kathy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 08:16   #33
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Hvike krimbøker liker du?

Stieg Larsson
PD James
Elizabeth George
Peter Robinson
Gunnar Staalesen

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no