Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Irriterende "torrenttråder"

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 22:41   #21
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Eg er og einig med noen! Eg synest faktisk noen fortener ein prikk, men eg har visst prikka noen før.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:16   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg har visst prikket noen før jeg også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:19   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Uansett mye eller lite moderering er det jo egentlig ganske normalt at delen om "brudd på norsk lov" fra forumregelene overholdes fra forumledelsen, og derfor ble jeg faktiks rett og slett litt stuss jeg når jeg så en torrent-tråden på FP. For jeg tenkte "det der er nå vel ikke lov, men hvorfor er torrent-tråder så aksepterte her da?" Og så så jeg den det linkes til i HI her, og det føles bare rett og slett helt feil.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:20   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg har prikket noen. Bra at dette blir tatt opp!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:26   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg stilte spørsmål om dette i den tråden det er linket til i første innlegg. Men det var ingen motforestillinger, så vidt jeg kan huske. Jeg kan huske jeg syntes det var rart at slikt var ok på politisk korrekte FP.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:49   #26
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg syns forumjustisen slår fint inn i slike tråder, jeg. Jeg spurte jo etter en invitasjon, men visste ikke da egentlig at TV-torrenter (nesten utelukkende) er ensbetydende med ulovlig nedlasting. Da er det jo fint å ha FP som kan guide og korrigere underveis.

Jeg er forøvrig helt uenig i at mulighetene for nedlasting av filmer/ tv-serier er god nok nå. Tvert i mot er jeg skikkelig irritert over mangelen på muligheter til å betale for det jeg ønsker å laste ned. Man må jo styre med å opprette amerikansk Ituneskonto for å aller nådigst få lov til å være kunde av helt mainstream filmer og serier, de filmene og seriene som "alle" har lyst til å se.

Jeg syns bransjen har vært alt for dårlig til å følge kundenes digitale modenhet og betalingvilje for nedlastingsmuligheter. Selv om det selvsagt ikke legitimerer lovbrudd. Jeg skulle gjerne betalt for kvalitetsbarnefilmer med norsk tale for eksempel. Men det fins ikke å kjøpe. Ja, bortsett fra de 3 dubbede Disneyfilmene i norske Itunes da .

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:49   #27
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg stilte spørsmål om dette i den tråden det er linket til i første innlegg. Men det var ingen motforestillinger, så vidt jeg kan huske. Jeg kan huske jeg syntes det var rart at slikt var ok på politisk korrekte FP.

Jeg tror det har sammenheng med at mange moderatorer laster ned ulovlig selv eller ikke ser noe problematisk ved det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:51   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Tråden jeg har lenket til i HI har holdt det gående i 3 år, så jeg synes dette er et godt eksempel på at forumjustisen ikke har fungert.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:13   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Ofter laster jeg ned serier ulovlig, men når seriene endelig kommer til mine kyster, så betaler for de samme seriene via kabelabonnement. Litt sånn omvendt "Minority Report" med andre ord.
Seeder ikke, kun download n' run.
Ha! Can't touch this! :hammertime:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:23   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg stilte spørsmål om dette i den tråden det er linket til i første innlegg. Men det var ingen motforestillinger, så vidt jeg kan huske. Jeg kan huske jeg syntes det var rart at slikt var ok på politisk korrekte FP.

Det kan ha sammenheng med at de som frekventerer slike tråder, først og fremst er de som laster ned selv. Jeg gidder sjelden å lese torrents-tråder; jeg bare irriterer meg over at de finnes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 01:05   #31
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

For min del kan det godt strammes inn på om tråder/innlegg som oppfordrer/bidrar til ulovlig nedlasting skal godtas eller ikke. :my five cents:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 01:18   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Enig med torsk, men det fordrer at brukerne følger opp også, både sier i fra i tråd og innrapporterer sånn at vi får det med oss.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:05   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Til orientering:

Vi har tatt innspillet til etteretning.
Den nevnte tråden er nå slettet, diskusjonen rundt prinsippene om torrent vs. demand-løsning osv. er gaflet ut i en egen tråd.
Vi vil stramme inn praksisen på FP og ikke lenger tillate tråder som direkte oppfordrer og bidrar til ulovlig nedlasting. Vi trenger deres hjelp for å gjennomføre denne linjen, og ber dere innrapportere på linje med reklame og spam om dere ser slike tråder og innlegg.

Moderatorisk hilsen Ru

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:06   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:37   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Bra moderert, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:26   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Så flott! Tusen takk!

Det er nesten så jeg må vurdere om jeg skal slutte å lime modder på veggen. Jeg må i hvert fall gjøre det med enda større kjærlighet en før.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 12:37   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg syns dette var en god avgjørelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:28   #38
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror det har sammenheng med at mange moderatorer laster ned ulovlig selv eller ikke ser noe problematisk ved det.

Nei.

Det er mye gråsone-aktivitet på FP, sånn vil det alltid være. De 9 årene jeg har drevet forum har jeg fått flere henvendelser fra diktere, låtskrivere, fotografer og sinte strikkeoppskriftsadvokater fordi brukere deler dikt, sangtekster, bilder og strikkeoppskrifter de ikke har tillatelse til å dele; jeg har aldri hørt noe fra "pirat"-jegere eller rettighetshavere som jakter folk som laster ned ulovlige TV-serier.

Forumledelsen reagerer på klare brudd på lover og forumregler når vi ser de, men vi er også avhengig av innrapporteringer både fra dere medlemmer og rettigheteshavere for å rekke over alt. At noe står her betyr ikke automatisk at forumledelsen har godkjent det, er enig med det eller på andre måter synes at det er greit.

Hvor mange her har tillatelse til å bruke bildet i avataren sin?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:33   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvor mange her har tillatelse til å bruke bildet i avataren sin?

Jeg! (Men jeg har ligget meg til tillatelsen da. Tsktsk. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:35   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende "torrenttråder"

Jeg deltok noe i tråden som er slettet, men synes allikevel dette var en god avgjørelse!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no