Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Senor Peregrino

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 21:05   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Senor Peregrino

Noen som har lest den? Og som forstår slutten? Mulig jeg er litt treig. Er det virkelig, det han forteller om fødselsmerket på slutten, eller er det "magi"? Hadde hennes bestemor også dette? Og var hun den samme som Rosa i boka?
Kjenner jeg blir litt gal nå, og trenger svar...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:10   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senor Peregrino

Jeg tolket det som at Rosa hadde fødselsmerket og at hun dermed var bestemoren. Er det noen spesiell grunn til at du tenkte det var magi?

Slutten var det som virkelig tippet boka over på minus for meg. I tillegg til alle de andre klisjeene kom dette tåredryppende pisset. Bare tull.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:17   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senor Peregrino

Jeg opplevde det med merket til Rosa, og hennes mulige slektskap til hva hun nå het som noe man kunne velge å tro på eller la være.

Jeg likte ikke boka noe særlig, men det var mest fordi jeg ikke klarte å kjenne noe som helst sympati med den "stakkars, tragiske, vansirede, vakre og uskyldsrene" hovedpersonen. Er visst blitt for hardhjertet til å la meg rive med i tåredrypperiet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:34   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senor Peregrino

Da slutten kom, var jeg så irritert, at jeg ga beng i både fødselsmerker og slektskap. Ei Dårlig Bok.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:37   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Senor Peregrino

Jeg syns den var helt fantastisk, tenkte bare på hvordan man kan tolke den slutten.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:53   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senor Peregrino

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tolket det som at Rosa hadde fødselsmerket og at hun dermed var bestemoren.

Det tolket jeg det som også. For godt til å være sant, men helt i tråd med alle håpene jeg hadde om tilfeldigheter når jeg var tenåring.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 21:56   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senor Peregrino

Det var jo en bok med tro, håp og mirakler i fokus, så at det skulle slutte med noe i den retningen var ikke helt uventet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:49   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senor Peregrino

Ser det er lenge siden dere diskuterte denne boka, men jeg har akkurat lest den og trodde det skulle være god og lett ferielektyre. Jeg likte virkelig ikke boka, og minst av alt likte jeg slutten. Så både "bestefaren", og love-interest-en gjennom hele boka valgte vekk kvinnene med fødselsmerke. Det etterlot jo ikke særlig med håp for hovedpersonen, selv om hun nå fikk en rik (og snill?) slektning.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no