Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 23:29   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg lurer på om noen har forsøkt en interrailtur med småbarn? Leser i en annen tråd at dette trekkes frem som eksempel på en stressende ferie.

Poden og jeg har skikkelig lyst til å reise på tur i sommer. Vi leser barneatlas og drømmer om å ta billigfly til Paris og loffe oss opp til Danmark med 5 eller 10 dagers flexibillett (1.klasse)(*). Jeg er ikke helt sikre på om det i så fall er teltturbasert med noen stopp på hotell innimellom, eller om vi skal satse på å planlegge mer strengt og feks legge reiserute etter gode B&B.

Vi trives veldig godt i hverandres selskap, og er veldig gode til å være dagdrivere som bruker 2 timer på å gå 300 meter, fordi vi må snakke med en sau, hive stein i en dam, se hva den mauren skal etc. Derfor ser jeg ikke for meg en stressende tur med severdigheter, men en kosetur med vekt på nære opplevelser. Jeg vil heller at han skal huske hvor god osten smakte på en fortauskafe enn hvor høyt Eiffeltårnet var, men ideelt litt av begge deler.

Jeg har aldri vært på interrail selv, og lurer derfor på om jeg romantiserer dette. Er det helt utenkelig å ta ut på en slik tur?



* For sikkerhets skyld; dette betyr at man får muligheten til å reise totalt 5 dager i løpet av 10 dager, eller totalt 10 dager i løpet av 22 dager, man ikke bruke alle reisedagene, man ikke reise langt av gangen og det er fullt mulig å bruke opp en reisedag på å ta en natt i sovekupe. Det er bare en rimelig måte å ha valgfrihet ift å kjøpe faste billetter til de destinasjonene det gjelder.


Sist redigert av Balanse : 22-02-08 kl 14:56. Årsak: La inn forklaringen i (*)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:43   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg og fireåringer min blir gjerne med. Han er slik som du beskriver. Vi kan bruke 60 min på å gå i barnehagen, noe som egentlig tar toppen 10 min.

Ville planlagt litt angånde overnatting, spesielt i et fremmed land. Mamma og pappa tok ofte meg med på tur hvor vi kjørte til finnmark. Kun pakking i bil og veien forran oss. Stoppet når vi ble trøtte og sov der vi fikk plass. Husker vi sov i bilen noen ganger. Disse feriene glemmer jeg aldri. Så mye vi så, helt fantastisk!

__________________

Sist redigert av Misteri : 20-02-08 kl 23:55.
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:58   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jah, bli med!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:00   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg tror det kan bli en hyggelig tur, hvis han er glad i å kjøre tog
Ville nok satset på B&B, veldig greit å vite at man har en oppredd seng ved bestemmelsesstedet. Antakelig ligger vel B&B/pensjonatene mer sentralt ift. togstasjoner enn en campingplass normalt gjør, eller? (Har ingen campingerfaring så dette vet jeg lite om).

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:01   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.815
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Med god planlegging burde vel det gå bra, vil jeg tro. God tur, og kos dere masse!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:24   #6
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg er på forum med ei som har reist "over alt" i tre måneder nå, med mann og tre-åring på slep. De har hatt en fantastisk tur.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 00:30   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

Jeg er på forum med ei som har reist "over alt" i tre måneder nå, med mann og tre-åring på slep. De har hatt en fantastisk tur.

Høres herlig ut! Har de noen tips? Typisk det lureste/dummeste vi gjorde var ..., det smarteste vi pakket med oss ..?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 07:00   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg hadde gjort det ja!
Ville nok prøvd å planlagt litt før vi dro, selv om det ikke trenger å bet at det må bli slik.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 08:40   #9
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg ville ikke hatt noen betenkligheter med en slik tur. Har reist mye alene med ungene mine og har hatt noen fantastiske turer. Ville vurdert en 10-dagers flexi på tilbaketuren og satset på rimelig overnatting innendørs (ikke telt).

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 08:49   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg synes det høres veldig hyggelig ut både for deg og treåringen. Jeg synes også det høres lurt ut å planlegge noen hoteller/B&B, så dere er sikre på å ha et sted å sove med en gang dere kommer og ikke må gå rundt og lete når han er trøtt og sliten, men at dere også planlegger noen campingovernattinger, så han får med seg det også. Men da sikkert best om dere kommer frem til stedet på dagtid og har god tid til å finne teltplass og sette opp teltet? Sovekupé på tog er jo også spennende, og en fin måte å reise et langt strekk på.

Jeg tror min egen pode ville likt en slik tur også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 08:49   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg synes det høres helt grusomt ut å dra på interrail med små unger. Det måtte vært noe av det aller siste jeg ville ha valgt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:13   #12
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gud, det tror jeg jeg skal gjøre med ungene neste sommer!

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:20   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg tror det kan bli en flott ferie, høres veldig hyggelig ut. Med bare ett barn er det mye lettere enn om du hadde hatt f.eks. tre mellom ett og fire. Da ville jeg nok valgt en annen ferieform.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:26   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg kan ikke se at dette ikke skal kunne gå? Ikke i det hele tatt, faktisk. Det høres kjempefint ut!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:27   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg hadde ikke gjort det med mine barn, min snart treåring gidder ikke å gå så mye selv og storebror på snart seks år ville nok heller hatt et badeland i fjorten dager. Jeg har heller ikke den fine innstillingen du har, dette med å bruke lang tid på veien.
Men du høres ut som du har en avslappet og fin tankegang, så med litt planlegging blir det sikkert en veldig fin tur.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:29   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg har heller ikke den fine innstillingen du har, dette med å bruke lang tid på veien.

Jeg er heller ikke helt der, men min treåring liker gå gå, mye og fort.


Sist redigert av Hyacinth : 21-02-08 kl 09:40.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:30   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.874
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg synes det høres veldig gøy ut, noe som ville passet fint for meg og storesøster, f.eks. (Vi er sindige observatørtyper begge to.) Jeg ville nok ikke valgt telt i det hele tatt, men nå er jeg generelt en campinghater, da. Jeg innbiller meg likevel at selv teltfantaster har godt av en mer komfortabel natt innimellom når de har med seg en treåring. Hvor mye jeg ville planlagt på forhånd, avhenger helt av når dere skal dra, er det i juni, kan dere sikkert tillate dere ganske mye improvisering, er det i juli/august, kan det være verdt å ha strammere skjema.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:37   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er heller ikke helt der, men m in treåring liker gå gå, mye og fort.

sånn var min eldste også, kunne gå mil i en alder av 2 og 3 og er til dels sånn ennå, men i en alder av snart seks har han for lengst oppdaget at man faktisk kan si man er sliten og ikke orker/gidder mer.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:42   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Personlig ville jeg vært livredd for å sovne på toget og dermed bli ranet eller at barnet mitt skulle rote seg bort i mellomtiden.

Svarte at det sikkert går bra om dere planlegger litt. God tur!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 09:45   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg kunne nok ikke reist helt alene med et barn på interrail, men sammen med mannen eller en venninne og hennes barn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no