Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 22:59   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Oi, det var omfattende saker. Jeg blir helt imponert oveer hva du får til, og jeg håper virkelig dere vil oppleve at det har noe for seg å gjennomføre dette.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:12   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det var litt av en diett. Håper dere finner ut av hva som feiler gutten din.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:28   #23
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

For en jobb, all ære til deg. Håper dere finner ut av hva han ikke tåler.

Som en liten digresjon kan jeg fortelle følgende lille historie om din lille fotograf (1.mai) som har vært mye uforklarlig dårlig i vår/sommer. Hun har cøliaki og hadde melkefri diett frem til februar. Innføring av melk gikk bra. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor hun plutselig var så mye dårlig og vurderte melken frem og tilbake, selv om hun er klarert i alle retninger fra sykehuset. Så overvar jeg en frokost i bhg. Forskjellen fra da hun var på melkefri diett var at nå bruker hun samme smør og pålegg som de andre barna - med brødsmuler. Det forklarte alt.

Regner med at du har sjekket bort alle sånne ting med lillegutt, men ville bare nevne det som en påminner.

Lykke til

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:33   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Typisk!! Joda, sånt noe er luket ut (jeg holder all mat på SFO, han deler ikke), men han spiser jo en bataljon med medisiner ift refluksen, så det kan være noe der...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:36   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det ble litt omrokkering ift den opprinnelig planlagte menyen for imorgen (som om det var så mye å omrokkere på... kjøtt, egg og gulrot liksom). Men ungen skal ikke sulte hvertfall.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:38   #26
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:


Jeg er imponert!
Har forresten kjøpt meg laptop lunch box etter inspirasjon fra deg.

  Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:04   #27
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Matt av imponerenhet.. Om det er ett ord! Jeg skal til kinesiolog nå for å finne ut hvilke matvarer som tapper kroppen min for energi. Har dere prøvd noe sånt for å finne ut hvilke mat som blir feil? Jeg er nemlig litt nysgjerrig på hva som skjer og om det virker.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 12:05   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Matt av imponerenhet.. Om det er ett ord! Jeg skal til kinesiolog nå for å finne ut hvilke matvarer som tapper kroppen min for energi. Har dere prøvd noe sånt for å finne ut hvilke mat som blir feil? Jeg er nemlig litt nysgjerrig på hva som skjer og om det virker.

Se prikk, Turi.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:45   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

det har vi ikke prøvd nei! (så jeg tar gjerne en prikk jeg også, amelie, hvis det var mer info i den )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:49   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg er dødsimponert over deg - som alltid.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:54   #31
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

det har vi ikke prøvd nei! (så jeg tar gjerne en prikk jeg også, amelie, hvis det var mer info i den )

Fåkke lov å prikke deg, men det var bare kort info om at mange får et bedre liv (mer opplagt, mindre trett, mindre syk etc) uten melk og gluten - og sukker og endel tilsetningsstoffer. Og link til hvordan man kan teste seg for melk- glutenintoleranse (www.neurozym.no) ved en urinprøve. Men dette tror jeg at du allerede vet. Men Turi, sikkert spennende å finne ut hva en kinesiolog sier, og se om det sammenfaller, og teste ut om en kan bli bedre med en diett.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 17:27   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Du er imponerendes, m^2!!!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:25   #33
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Hvordan har det gått med gutten din i dag? Har selv en som ikke tåler så mye og vet hvor slitsomt det er.

Trois er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:33   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Han har stort sett vært fornøyd men likte IKKE kjøttsuppe med kjøttboller. Det løste vi glatt - jeg kjørte egg, kjøttboller og gulrøtter i håndmikseren og lagde vafler. Da var han strålende fornøyd!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:37   #35
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Du er oppfinnsom! Det hadde aldri jeg kommet på å gjøre.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:44   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Nei, egentlig ikke jeg heller
Men når vi hadde kyllingkjøtt, kjøttboller, kokt gulrot og egg å velge i liksom...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 21:47   #37
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Du skriver at han har melkeallergi, har han melkeintoleranse også (laktasemangel)? Jeg tenker i forhold til at laktose veldig ofte hjelpestoff i tabletter.

Godt at han var fornøyd med "vaflene" da. Jeg håper han sover nå og at du har Peppes rester i kjøleskapet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:03   #38
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg holder han unna laktase også ja, i andre medisiner Men det er et godt poeng - jeg har ikke sjekket Nexium.
Mest "i tilfelle" enn noe annet...

(jeg har peppesrester ja )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:06   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg holder han unna laktase også ja, i andre medisiner Men det er et godt poeng - jeg har ikke sjekket Nexium.
Mest "i tilfelle" enn noe annet...

(jeg har peppesrester ja )

Godt å høre, kos deg!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:52   #40
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Nå begynner det å ta seg opp vel? Frokost + lunsj+kvelds til imorgen (det skal squash oppi til gulrøttene, men de mangler enda)
I tillegg får han smoothie av banan og kokt pære, og kyllingbryst (rød boks til høyre) til ettermiddagsmat på SFO, og kjøttboller med squash og spiant til middag.


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no