Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-22, 13:03   #201
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.019
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har startet på en sweater no 9.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 13:12   #202
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.834
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har 300 gram med hillesvåg sølje, et pelsullgarn som er farget blått. Har lyst å strikke meg en kortermet raglan topp men tror ikke jeg har nok garn. Jeg må ha str l/xl.
Forslag til oppskrift jeg kan følge eller andre ting jeg kan strikke om jeg har for lite garn?

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 13:45   #203
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå følger jeg dere, Frøy og Appelsin. Gleder meg til å se. Jeg strikker ikke nok til å ha en konto dessverre.

Jeg er i gang med Ingen dikkedarer, men nøler så fælt på størrelsen altså. Det ble medium, men tenker hele tiden på om jeg burde tatt large. Samtidig, jeg har ikke lyst til at det skal bli en sekk...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 13:47   #204
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.019
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg har 300 gram med hillesvåg sølje, et pelsullgarn som er farget blått. Har lyst å strikke meg en kortermet raglan topp men tror ikke jeg har nok garn. Jeg må ha str l/xl.
Forslag til oppskrift jeg kan følge eller andre ting jeg kan strikke om jeg har for lite garn?

Perfekt t-skjorte fra pickles kanskje?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 13:49   #205
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.844
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nå følger jeg dere, Frøy og Appelsin. Gleder meg til å se. Jeg strikker ikke nok til å ha en konto dessverre.

Jeg også..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 14:00   #206
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.223
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg har 300 gram med hillesvåg sølje, et pelsullgarn som er farget blått. Har lyst å strikke meg en kortermet raglan topp men tror ikke jeg har nok garn. Jeg må ha str l/xl.
Forslag til oppskrift jeg kan følge eller andre ting jeg kan strikke om jeg har for lite garn?

Hva med en vest?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 14:13   #207
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.834
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Perfekt t-skjorte fra pickles kanskje?

Ja noe slikt. Tror det blir den om ingen kommer med en som strikkes fra toppen og opp.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 14:50   #208
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nå følger jeg dere, Frøy og Appelsin. Gleder meg til å se. Jeg strikker ikke nok til å ha en konto dessverre.

Jeg er i gang med Ingen dikkedarer, men nøler så fælt på størrelsen altså. Det ble medium, men tenker hele tiden på om jeg burde tatt large. Samtidig, jeg har ikke lyst til at det skal bli en sekk...

Jeg er mellom S og M i vanlige klær. Strikka XS med lengden til str M, og synes fortsatt den er videre enn jeg liker. :datapunkt:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 15:22   #209
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Noen som legger ut bilder av det dere strikker på Instagram? Deler gjerne brukernavn med dere hvis dere vil vise fram det dere strikker

marit.strikk her

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 09-02-22, 15:48   #210
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er mellom S og M i vanlige klær. Strikka XS med lengden til str M, og synes fortsatt den er videre enn jeg liker. :datapunkt:

Ok. Fint. Det avgjør saken. Jeg fortsetter på M og strikker den lenger (det gjør jeg uansett alltid).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 10-02-22, 20:23   #211
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.874
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har noen her strikket puff tee? Jeg lurer på å strikke den og vil gjerne høre erfaringer. Er den vanskelig? Fin? Hvilket garn brukte du?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 10-02-22, 20:54   #212
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.697
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg hadde kommet langt opp på mønsteret, da jeg skjønte at jeg strikket for stramt... Så da ble det å rekke opp alt, legge opp på nytt og strikke på en litt tykkere pinne. Hva gjør man ikke for at det skal bli perfekt?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 10-02-22, 20:56   #213
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.874
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg hadde kommet langt opp på mønsteret, da jeg skjønte at jeg strikket for stramt... Så da ble det å rekke opp alt, legge opp på nytt og strikke på en litt tykkere pinne. Hva gjør man ikke for at det skal bli perfekt?

Ånei! Så dumt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 10-02-22, 21:10   #214
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.697
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ånei! Så dumt.

Men det går helt fint. altså. Jeg er så vant til å rekke opp hvis noe er feil, og når jeg strikker på bestilling vil jeg at alt skal være helt perfekt. Så da må jeg opp en pinnestørrelse (og foreta et dypdykk i det kaoset som er alle mine rundpinner.....)

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 10-02-22, 22:15   #215
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

marit.strikk her

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

jaalestrikk bruker jeg. Det går stort sett i strikking og sykling.

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

krokodillepersille

Jeg deler mest underveis-bilder. Veldig lite strukturert

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

strikket_for_bruk

En salig kaos av ferdige prosjekter, prosjekter på gang og andre ting. Er ingen fotograf så det er lite gode bilder hos meg, mer strikk med hverdagsligpreg.

Så mye fint dere strikker

Jeg er millasstrikkerier

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 11-02-22, 06:46   #216
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.834
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så akkurat på en topp fra Milla i garnet Line.

Fant ut at det sølje garnet fra hillesvåg blir å klø for mye. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det så har lagt det litt bort.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 11-02-22, 07:20   #217
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.759
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har ikke en egen strikkekonto, og husker slett ikke alltid å ta bilder av ferdige produkter før jeg gir dem bort, men hvis noen vil følge så er brukernavn mienparlati. En typisk blandingskonto med spredte strikkebilder inni mellom løping, hund, mat, friluftsliv og ymse.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 11-02-22, 10:11   #218
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tror denne havner i køen, gitt: https://www.ravelry.com/patterns/library/be-mine-blouse

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 11-02-22, 10:33   #219
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.834
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Tror denne havner i køen, gitt: https://www.ravelry.com/patterns/library/be-mine-blouse

Den var lekker!

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 11-02-22, 11:26   #220
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ugh! Jeg visste det var for godt til å være sant. En kortslutning i hjernen har fått meg til p strikke herregenser av et garn jeg ikke har nok av- og siden det er kjøpt i usa for mange år siden er det bare å gi opp…

Har nå rekket opp og er klar til å begynne på nytt. Eller kanskjeg bare skal begynne bittelitt på spot genser? :gliser:

Neida, herregenseren har forrangen. :ugh:

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no