Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup og steforeldre

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 15:39   #1
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Bryllup og steforeldre

....


Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:13. Årsak: ....
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 15:42   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: bryllup og steforeldre

Det er vel du som bestemmer hvem som sitter hvor? Mine foreldre er også skilt, men vi hadde likevel bare de "ordentlige" foeldrene ved hovedbordet. Slik har det vært i andre bryllup jeg har vært i også.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 15:44   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.775
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bryllup og steforeldre

Siden det var personer i min nære familie jeg ikke ønsket i bryllupet mitt, så valgte mannen min og jeg å ikke invitere noen av familiene. Det var kjipt å ikke ha de nærmeste der, men det var likevel å foretrekke framfor å tilbringe bryllupsdagen sammen med personer jeg ikke ville føle meg komfortabel sammen med.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 16:28   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bryllup og steforeldre

Men hvis han sitter ved siden av mamma'n din, trenger du ikke se han under middagen i det hele tatt.. deg-pappa'n-stemor-mamma-han. Hvis dere har så stort hestesko-bord da.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 16:46   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.855
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Jeg lar noen ganger diplomati være diplomati og gjør det som passer for meg. I ditt tilfelle hadde moren din fått valget mellom plassen ved hovedbordet uten sleskefyren eller å sitte sammen med ham et annet sted, et godt stykke unna deg. Det er ditt bryllup og det aller viktigste er at du og din mann får det hyggelig. Så lenge ikke moren din er den som betaler gildet får hun finne seg i at du innretter deg som det passer deg best.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 16:49   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: bryllup og steforeldre

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det er vel du som bestemmer hvem som sitter hvor? Mine foreldre er også skilt, men vi hadde likevel bare de "ordentlige" foeldrene ved hovedbordet. Slik har det vært i andre bryllup jeg har vært i også.

Signerer Kaz.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 16:50   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Jeg var i et bryllup der det ene foreldreparet var skilt, da delte det andre foreldreparet seg, slik at ved siden av bruden satt brudens far og bortenfor derigjen brudgommens mor, og motsatt på andre siden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 17:02   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Hos oss er begge foreldre skilt og tre av foreldrene våre har nye partnere. Min mor satt sammen med min svigerfar, min far satt med min svigermor. Tvers over våre foreldre satt deres respektive samboere/ektefeller; dvs at min fars sambo satt sammen med min svigermors sambo. Min mors mann satt tvers overfor min mor, men han satt "alene" i og med at Svigerfar ikke har partner.

Funket bra; alle var fornøyde.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 17:56   #9
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

....


Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:14. Årsak: ....
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:20   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bryllup og steforeldre

Jeg ville glatt gitt beng i at moren min evnt. ble sur, mitt bryllup, jeg bestemmer.
Høyst sannsynlig hadde jeg ikke engang invitert han, jeg inviterer bare de jeg liker og faktisk vil ha der til bryllupet. Men dersom du føler at du må be han så hadde jeg glatt plassert han i andre enden av rommet for den saks skyld, og sagt til moren min at hun måtte velge å sitte sammen med han et annet sted, eller alene i nærheten av deg.
Hun bestemmer uansett ingenting, ikke hvor de sitter eller hvem hun sitter sammen med. Det er da du og din mann som skal ha en fin dag og være fornøyde. Og man klarer virkelig å ikke sitte ved siden av hverandre under en middag, en dag altså. Ellers får hun bare la han være hjemme.
Sånn oppførsel hører da ingensteds hjemme.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:21   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bryllup og steforeldre

Jeg hadde plassert foreldrene der de hører hjemme og blåst i hva mamma sa. Det er ditt bryllup.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:51   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Jeg syns ikke det er noen grunn til å ha steforeldre på et hovedbord med mindre de faktisk har fungert som foreldre i oppveksten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:58   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bryllup og steforeldre

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde plassert foreldrene der de hører hjemme og blåst i hva mamma sa. Det er ditt bryllup.

Helt enig. Og slik gjorde vi det selv også. Mamma sin samboer satt et annet sted, og mamma og pappa på de "riktige" plassene. Nå er vi såpass sære at vi inviterte de vi hadde lyst til å ha til stede også vi da. Kun en bitteiten prosent av fetter/kusine/tante/onkel-bataljonen ble invitert, dvs. de vi har mye kontakt med. Mulig det ble litt surmuling rundtomkring, men vi hadde en vakker og minnerik dag. Jeg har ikke angret et sekund. Dersom du tror at din mors samboer kan komme til å ødelegge dagen for dere, så hadde jeg vært troende til ikke å invitere ham - og gi moren din en begrunnelse for valget. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:03   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Min ekssvigermors mann ble ikke invitert i mitt og eksens bryllup. Jeg kunne ikke fordra trynet på han og ville ikke ha han i bryllupet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:26   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

I alle slike bryllup jeg har vært i, så har det kun vært de biologiske foreldrene som har sittet med brudeparet. Jeg synes godt du kan si at det er det som er tradisjonen og slik velger du å gjennomføre det. Det er din dag, din fest, og din bestemmelse. Du kan til og med bestemme at ingen av de andre gjestene skal sitte med sine ektefeller om du vil. (Jeg var i et bryllup en gang der de spredte ekteparene/alle som kom sammen rundt, for at de skulle bli bedre kjent med andre og prate med andre enn hverandre. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:26   #16
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

...


Sist redigert av TheVoice : 18-07-15 kl 07:14. Årsak: ...
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:30   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Men, nå setter du jo hennes behov forran dine behov. Og det på den dagen i livet som skal være en av de største opplevelsene dine, og der alt skal handle om deg og din tilkommende. Det er deres dag, og ikke en dag for å gjøre alle andre til lags på tross av deg selv.

Du har rett til å gjøre ting slik de fleste andre gjør det, og du har full rett til å la hennes surmuling være hennes egen. Hun har lov til å være sur, og hun har lov til å furte. Selv om det er unødvendig så klart, og hun burde holde det unna deg og skjønne at dette er din dag og ikke handler om henne. Men skjønner hun det ikke, så får hun bare ikke skjønne det da. Plasser ansvaret for følelsene hennes der de hører hjemme. Hos henne, voksne mennesket. Det er ikke din oppgave å gå på tross av deg selv fordi hun blir sur.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:33   #18
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

jeg vet

tusen takk for støtten. Jeg trenger et puff bak. Sitter å vurderer å sende henne en sms nå....

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:34   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Dersom din mor ikke ser hvordan hennes kjære virker på dere, så tror jeg faktisk ikke du kan vente noen som helst forståelse fra henne dersom han ikke inviteres. Hun er sammen med ham liksom. Valget står antageligvis mellom det å invitere ham og ta konsekvensene av det, eller ikke invitere ham - og la moren din bli sur og lei seg. Det siste tenker jeg i hovedsak er hennes problem, hvis du jobber med å distansere deg og ikke la samvittigheten gnage. Dette er deres dag, ikke din mors. Jeg skjønner allikevel at det er et svært vanskelig avveining, litt sånn pest eller kolera.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:37   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup og steforeldre

Trenger du å advare henne da? Bare sett opp bordsettingen som du ønsker, så må alle sette seg der navnet deres står.

Forslag til sms:

Hei mamma, jeg vet du har lyst til å sitte med kjæresten din i bryllupet, og har vurdert det, men har kommet frem til at vi har lyst til å gjøre det tradisjonelt og slik andre gjør det, så vi kommer bare til å ha de biologiske foreldrene sittende med brudeparet. Bare sånn at du vet om det på forhånd.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no