Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-11, 19:19   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Jeg har farget håret et par ganger nå. Farger da etterveksten samtidig som jeg klipper meg. Frisøren min er veldig flink, og veldig søt og hyggelig. Og kjempedyr (Adam og Eva).

Jeg kjøpte akkurat et groupon-tilbud på vask+klipp+hårkur+farge for 1/3 av hva jeg betaler for klipp+farge. Så nå vurderer jeg å være utro mot frisøren min.

Er det dårlig stil å ringe frisøren min for å få greie på hvilke fargekoder hun har brukt på håret mitt, slik at den nye frisøren kan ha denne infoen når h*n farger etterveksten? Eller er fargekoder å regne som friøsrens eget "åndsverk"?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 19:20   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Hm... Vanskelig. Kjenner jeg meg rett ville jeg tatt en liten feighetsløgn og si at jeg skal på reise og derfor må ha koden.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 19:44   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Det er klart ikke frisøren "eier" fargekoden han bruker for å farge håret ditt. Du kjøper en vare som du betaler mye for, og det er du som "eier" din egen farge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 19:53   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Forslag til telefonscript:

Sitat:

Hei! Jeg må være utro mot deg, ikke fordi jeg er misfornøyd altså. Men kan du gi meg fargekoden min?


Sist redigert av Balanse : 05-06-11 kl 20:00.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 19:57   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Jeg ville bare ringt og spurt om fargekoden. Punktum. Man trenger ikke gi noen grunn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 20:13   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Jeg syns det kommer litt an på om det er en blandet farge, et fargedesign, eller om det bare er en vanlig farge. Jeg vil vel tro at den andre frisøren greier å blande rett ved å se på håret ditt. Vær også oppmerksom på at fargekodene ikke er universelle, slik at om de har ulike merker vil de ikke stemme overens.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 21:27   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er rådende skikk og bruk på dette?

Du kan ta en "hvit" og si at det er til en venninne som ønsker samme farge...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no