Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Medisterdeig eller medisterfarse?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-12, 10:33   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Medisterdeig eller medisterfarse?

Eldstemann skal feire bursdag på lørdag og først tenkte jeg å ha kalkunbrystfilet fra Stange. Har kjøpt 3 ferske steker på 1.3 kg. (Grisedyrt var det også..)
Så kommer venninnen min med familien fra Vest så da blir vi 18 stykker til middag.
Fant ut at vi heller tar noe mer lettvindt så da blir det medisterkaker, poteter, gulrøtter og saus.

Så da fryser jeg ned den ene steken og bruker kalkunbryst-stekene til nyttårsmaten.

Men velger jeg medisterdeig eller medisterfarse? Er det sånn at farsen er ferdig spedd og bare å lage kaker ut av og medisterdeigen må spes med salt, melk og krydder?
Isåfall, er den farsen (om den er ferdig til bruk) helt grei å lage kaker av, eller er det mye fett?
Og om jeg bruker oppskriften fra Matprat, følger jeg den mengden som kommer opp der på medisterdeig og sper ut for 2,5 kg deig? Det blir mye mengde og vil jo ikke ende med harde kaker... *hjelp*

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 10:43   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Medisterdeig eller medisterfarse?

Farse er klar til bruk, deigen må krydres og spes. Jeg bruker deig fordi jeg må lage med havrefløte og jeg liker de litt grovere og med mer krydder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 12:15   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medisterdeig eller medisterfarse?

Jeg blander 50/50 medisterdeig og karbonadedeig, det blir litt grovere, sunnere og mye bedre.

Den som heter farse er vel ferdig spedd ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 12:40   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Medisterdeig eller medisterfarse?

Takk for svar. Da var det som jeg tenkte.
JA, regner med at den er litt usunn og fettete men egentlig må jeg gjøre det enklest mulig siden vi også har en annen familie boende hos oss så da drar jeg til en butikk med ferskvaredisk og kjøper 2,5 kg farse og steker opp det. Det er vel uansett bedre enn pølse og lompe-mat når vi blir så mange.
Takk for svar.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:50   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Medisterdeig eller medisterfarse?

Vinglepetra er ikke fornøyd med matvalget.. Blæh! Så jeg tror det blir den evinnelige lasagnen som vi nesten alltid har (den kan jeg lage i dag og steke i morgen) + en kyllinggryte av noe slag.

Har søkt litt på det, kan jeg bruke etpar poser med Bali kyllinggryte som basis og spe på med fløte og en boks med kokosmelk pluss litt ekstra karri, ingefær og evt jevne med maizenna om den blir for tynn?? Passer hakket fersk koriander oppi her, tro?? *hjelp*
Ja, skal også ha ris til gryten + salat og hvitløksbaguetter. Da blir det iallefall nok mat. Puh.

Og snille gutten har smaken til mamman sin for han vil ha Oreokake som bursdagskake. Nam.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no