Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Om å gå på butikken i slomsebukse

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 11:34   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om å gå på butikken i slomsebukse

Kan du gjøre det?

Tenkt scenario:

Du har fridag, har vært hjemme hele formiddagen og slappet helt av. Du har stelt deg på håret og sminket deg ut fra at du skal være hjemme hele dagen, men vil du kunne dra på butikken i den brune fleece-joggebuksa (slomsebukse kaller jeg det) du hadde på deg når du oppdaget at du var fri for melk til å lage kaffe latte?
Eller hente/levere barnet ditt i barnehagen iført denne buksa?


Jeg kan det.. Men drar ikke langt seende sjuskete ut tror jeg.. Jeg har heller ingen betenkeligheter med å ha på en slik bukse om morgenen når jeg skal på jobb. Jeg jobber i helsevesenet, og det vil jo da være bare fra bilen og inn til garderoben at noen ser hva jeg har på meg. Etter jobb er det jo stort sett rett hjem uansett. Og hvertfall rett hjem OM jeg har en slik bukse på..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:43   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse..

Jeg kan fint dra på butikken usminket og med slaskete klær en gang i blant, om det trengs. Men det er jo (på magisk vis) så godt som 99% sjans for å møte en viktig kunde eller andre man ikke har lyst til å fremstå som en slask overfor akkurat den dagen, så det er jo egentlig ikke lurt.

Når jeg leverer i barnehagen skal jeg alltid på jobb, så da har jeg ikke slomsebukser uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:44   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse..

Jeg har ingen problemer med det. Går ofte og gjør sånne ting med usminket tryne også jeg.

Men må innrømme at jeg blir litt småflau dersom jeg møter folk jeg har et mindre avslappet forhold til (feks ekskjæreste, bekjente som alltid er stylet til fingerspissene etc) og ofte unnskylder/bortforklarer looken min.

Det er feks ikke så rent sjelden jeg plutselig er "syk og hjemme idag men måtte bare ut og hente barn" når jeg møter sånne folk.

Men blir ikke flau nok til å MÅTTE style meg før jeg går ut nei!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:45   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse..

Jeg gjør det til nød, men går på ica-butikken som ligger mest avsides til. Pleier som oftest å møte noen "likesinnet" der.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:45   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse..

Etter at flere av mine dyre jeans fikk hvite knær, kjøpte jeg meg noen Adidas treningsbukser - med og uten for - og det har vært dagligantrekkk i flere år. Jeg har vært i butikken, i byen med buss og bare hjemme inne og ute.
Men for meg har det vært arbeidstøy, som mamma og dagmamma, med mange timer på gulvet har det vært greit.
Nå er Adidasbuksene pakket i jobbeveska, og tas bare på dersom jeg skal være ute på jobb i barnehagen.
Liker best å ha på ordentlige bukser selv om jeg bare skal slomse rundt her hjemme.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:11   #6
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Ja, det kan jeg godt gjøre, gjerne med buksa oppi gummistøvlene også hvis det regner...

Som student har jeg flere dager i uka hvor jeg sitter hjemme, og da er det ikke så nøye!

Bruker heller ikke sminke på de dagene.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:13   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Har ikke slomsebukser, og hadde jeg hatt det så hadde jeg byttet før jeg dro på butikken. Jeg kan ha på treningstøy i butikken hvis jeg befinner meg der før, under eller etter trening.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:27   #8
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Sminker dere dere om dere er hjemme om dagen også? Jeg har bare på meg sminke om jeg skal ut på noe jeg, og går ofte ut uten sminke også, med bare gredd hår og kanskje en hestehale. Pleier å sørge for at jeg er litt anstendig kledd, men tåler ikke folk se meg uten sminke så får de se en annen vei...

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:31   #9
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Jeg går aldri i butikken i "slomsebukse". Jeg har faktisk ingen slike bukser. Det finnes mange go'bukser som er pene å se på også. Håret og sminken er jeg derimot ikke så nøye på. En liten hestehale og jeg er fornøyd.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:32   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Hadde du spurt meg for 3 år siden, hadde svaret vært nei. :forfengelig:

Etter at jeg fikk barn og slumset hjemme et helt år, er nok terskelen atskillig lavere, tenker jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:33   #11
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Det gjør jeg rett som det er. Uten sminke også.

Har jeg vært hjemme så pynter jeg meg ikke så mye uansett. Setter håret i en knute bak, og slenger på meg kosebukse og genser.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:38   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Jeg har på meg slomsebukse i dag (en grå jazzbukse-sak), og jeg kunne godt kjørt bort på butikken for en liter melk, eller levert/hentet i barnehagen. Sminker meg ikke noe særlig til vanlig, men mascara må jeg ha. Vil jo gjerne se ok ut for mannen selv om jeg bare er hjemme, så som regel er slomsebuksa bare i bruk når jeg er syk/halvsyk.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:39   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Uten problemer. Sminke bruker jeg sjelden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:41   #14
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Nei, jeg går ikke utomhus i slomsebukse. Men andre får gjerne gjøre det for alt hva jeg bryr meg.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:46   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Uten problemer...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:58   #16
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Jeg kan godt gå på butikken usminket og med håret i hestehale, men bytter alltid til jeans før jeg går ut

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:10   #17
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Ingen problemer med å gå i slumsete klær, så lenge jeg har på meg sminke...
Kan ikke hente posten engang, uten at sminken er på.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:11   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Ikke i kosebukse nei - og ikke uten at håret ser nogenlunde ok ut. Men gjerne uten sminke. Jeg går uten sminke stadig vekk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:13   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Det er ikke ofte det skjer, men man kan banne på at jeg treffer på noen jeg ikke har lyst til å treffe på da...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 13:29   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å gå på butikken i slomsebukse

Jeg elsker gode bukser. har litt med at jeg ofte har gått mye opp og ned i vekt og da er ikke alle bukser så veldig behagelige.

Men jeg pleier å kjøpe fine behagelige bokser som svarte velurbukser eller litt finere joggebukser. jeg har ingen problemer med å gå på butikken eller på skolen med det. hverfall ikke når jeg er i praksis i barnehage eller har utefag som naturfag og fysisk fostring.. før gikk jeg nesten bare i skjørt på skolen. men etter jeg begynte på høyskolen går det ofte i gode bukser og joggesko.

sminke bruker jeg nesten aldri.. glemmer det til og med når jeg burde ha brukt det.. som i begravelsen til bestemor i sommer. fant ut litt senere at det sikkert var like greit siden jeg ikke har vannfast mascara.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no