Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 11:29   #161
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Jeg synes ikke det er skulking, jeg mener jeg har all rett til å gripe inn når skolen ikke tilpasser på en hensiktsmessig måte. Hvis opplegget er dømt til å være læringsløs lidelse for ungen min (ikke lett ubehag), så sender jeg ikke ungen. Ferdig snakka.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:32   #162
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Unge Nextlife var et skikkelig bortoverskitalent.
Jeg gikk lokale og regionale renn og vant masse. Trent på fritida gjorde jeg også, og hadde stor glede av av skigåing.
Skoleskiturer derimot var jeg ikke så glad i. Ut i skauen og uten løyper og i det hele tatt. Disse turene tok fra meg skigleden helt, og etter en skikkelig strabasiøs tur over et fjell og ned på isete berg fikk jeg nok. Vel nede var jeg så forbanna at jeg la begge skiene og skistavene over autovernet, hoppet på de til de knakk, og kasta de i containeren på parkeringsplassen, og har siden ikke hatt bortoverski på beina.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:34   #163
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Oi, Nextlife! Altså fra aktiv til null og niks der og da, eller hadde du allerede sluttet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:35   #164
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oi, Nextlife! Altså fra aktiv til null og niks der og da, eller hadde du allerede sluttet?

Nei, jeg var aktiv da

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:41   #165
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Jeg er enig med Toffskij. Vi har opplæringsplikt i Norge og ikke skoleplikt. Og den veldig sjeldne gangen skolen bestemmer seg for å gjøre noe som mitt barn ikke lærer noe av og som er unødvendig ubehagelig, så har jeg lov til å snakke med skolen om enten tilpassing eller at barnet får gjøre en annen aktivitet hjemme.

Jeg er helt for at man skal lære seg nye ting, og at ikke alt i livet er behagelig. Men å utsette dem for noe som er ubehagelig og flaut og vanskelig bare fordi det skal være godt for sjelen. Det tror jeg ikke på. Så protestantisk er jeg ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:56   #166
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det seminaret hadde jeg ikke blitt med på. Punktum.

Jeg hadde blitt med på hytta muligens, men ikke skituren. Kikut fjellstue ligger ved veien. Jeg er glad jeg ikke jobber et sted med teambuilding. Jeg hater sånt intenst!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:13   #167
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Det gjør det vel ikke? Eller, det gjør det kanskje, men det er vel ikke lov til å kjøre dit?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:15   #168
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det gjør det vel ikke? Eller, det gjør det kanskje, men det er vel ikke lov til å kjøre dit?

Jo, parkerer der når vi skal gå til Ruperanden. :hyttepåGeilo:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:16   #169
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Ah! Jeg tenker Kikut i Nordmarka!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:17   #170
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Haha, det kan være den Tjorven snakket om. DER har jeg aldri vært. :bergenser:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:18   #171
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg hadde blitt med på hytta muligens, men ikke skituren. Kikut fjellstue ligger ved veien. Jeg er glad jeg ikke jobber et sted med teambuilding. Jeg hater sånt intenst!

For å si det sånn ... å kjøre inn ble ikke fremstilt som et alternativ (hvis det i det hele tatt er lov). Jeg kunne selvfølgelig nektet å være med, men det var liksom ikke helt situasjonen for slikt.

Året før hadde samme arbeidsgiver fått meg til å sykle rundt i København i flokk. Jeg som ikke hadde syklet på 10 år og er skikkelig redd for å sykle i trafikken.

Nå har vi døpt om avdelingsturene til "Tjorven gjør ting hun ikke kan", og det er foreslått kajakkpadling i år. Kajakk har jeg virkelig aldri forsøkt engang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:43   #172
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er jo en litt interessant diskusjon dette, skal en la ungene slippe ting de ikke liker, som bare skjer en gang i året?

Det er ikke bare snakk om å "slippe ting de ikke liker".
Om jeg hadde vært fullstendig alenemor, så hadde jeg ikke prioritert å kjøpe ski og utstyr bare fordi ungen skulle bruke det én gang i året. Eller "prioritert" er feil ord, jeg hadde ganske enkelt ikke hatt økonomi til det. Noe annet hadde vært om ungen var ivrig skigåer, da måtte vi spart inn på noe annet for å prioritere den hobbyen.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Og dette er altså i regi av skolen, den som er underlagt gratisprinsippet?

Ja, ikke sant.


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Egentlig synes jeg alle burde kunne ri, det er et vesentlig sosialt handicap å ikke mestre en hest, hesten har vært en viktig del av norsk historie, fjordingen er et nasjonaldyr, og en ridetur på et par timer klarer jo alle.

Legg til at det forventes at alle stiller med eget utstyr. Hest.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:08   #173
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

(men det beste hadde jo vært om de fikk inn dette i løpet av barneskolen).

Ja, for alle som bor et sted hvor det ikke er noe særlig snø om vinteren bør ha hytte i et snødekket område slik at man sørger for å få på plass skikunnskapene mens de er små. Gjerne la dem føle litt på det å ikke kunne, havne bakerst, og aldri få pause for når man tar igjen de andre så går de videre. Viktig læring, gjorde underverker for meg.

Ellers får skolen ta litt av lærer- og lærebokbudsjettet og busse elevene noen timer til snøen.

Hiawata har ikke hatt ski på beina siden han var sju år tror jeg. Han har gått under 10 skiturer i hele sitt 13 årige liv. Og han er ikke blant dem som har gått minst på ski på skolen sin.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men jeg tror også friluftsaktiviteter i sin alminnelighet, og skigåing i særdeleshet, er det reneste haram, i enkelte svært urbane hipsterkretser (kjenner noen slike )

Pøsj, det finnes ikke noe mer hipster enn annorak og nickers og back to nature og nordmarka.

Igjen priser jeg meg lykkelig over at vi har barnet vårt på en skole med mer fantasi over vinteraktivitetene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:17   #174
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det var skidag (i følge HI), ikke vinteraktivitetsdag, men ser poenget. Men jeg tror også friluftsaktiviteter i sin alminnelighet, og skigåing i særdeleshet, er det reneste haram, i enkelte svært urbane hipsterkretser (kjenner noen slike ), og disse barna burde egentlig få fritak på religiøst grunnlag. Så sammenligningen er kanskje ikke så dum likevel.

Friluftsliv er überhipt. Kanskje spesielt skigåing.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:20   #175
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Jeg tror ski sitter så fast som Bra Aktivitet blant så mange som har vokst opp i middels eller middels pluss ressurssterke hjem, spesielt på Østlandet, at de ikke klarer å kaste det av seg, samme om de blir næringslivsledere eller rockere eller hipstere. Kanskje noen år mens de er på Blitz, men så tyter det frem igjen i en eller annen form.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:21   #176
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ski sitter så fast som Bra Aktivitet blant så mange som har vokst opp i middels eller middels pluss ressurssterke hjem, spesielt på Østlandet, at de ikke klarer å kaste det av seg, samme om de blir næringslivsledere eller rockere eller hipstere. Kanskje noen år mens de er på Blitz, men så tyter det frem igjen i en eller annen form.

Eller alle tre på en gang.

De jeg kjenner som bor på Hausmania og henger på Blitz nutildags er for øvrig ihuga friluftslivsmennesker, og det ganske uavhengig av nasjonalitet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:23   #177
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ski sitter så fast som Bra Aktivitet blant så mange som har vokst opp i middels eller middels pluss ressurssterke hjem, spesielt på Østlandet, at de ikke klarer å kaste det av seg, samme om de blir næringslivsledere eller rockere eller hipstere. Kanskje noen år mens de er på Blitz, men så tyter det frem igjen i en eller annen form.

Eller kanskje de går på ski selv om de henger på Blitz.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:33   #178
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Ja, se der, selv der tyter det tydeligvis ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:53   #179
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Jeg synes sammenligninga med en årlig dag hvor man blir målt på å spille instrumenter man ikke prøver utenom akkurat den ene dagen er ganske god. Kanskje med beskjed om å ta med blåseinstrument også, de som ikke har kan sikkert få lånt. Få utlevert enkle noter som alle burde kunne spille med et minimum av musikkunnskap, så er vi i gang. Det er noe med hvor lista legges for aktiviteten i forhold til hvor mye opplæring som gis. Og en forventning om hva som er normalt nivå på utstyr rundt omkring.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:55   #180
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, for alle som bor et sted hvor det ikke er noe særlig snø om vinteren bør ha hytte i et snødekket område slik at man sørger for å få på plass skikunnskapene mens de er små. Gjerne la dem føle litt på det å ikke kunne, havne bakerst, og aldri få pause for når man tar igjen de andre så går de videre. Viktig læring, gjorde underverker for meg.

Såpass... så du mener altså at det er bedre å vente til ungdomsskolen med opplæringen, og forvente turer på 7 km, eller hvordan tenkte du? Og at den som mener det beste var om de fikk lære dette på barneskolen, slik at flest mulig skulle greie å henge med det som forventes på ungdomsskolen, fortjener et så til de grader sarkastisk og nedlatende svar? Er det en slem ting å mene altså?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pøsj, det finnes ikke noe mer hipster enn annorak og nickers og back to nature og nordmarka.

Det vet jeg. Jeg tenkte altså på noen spesielle tilfeller jeg kjenner til.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-03-18 kl 15:11.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no