Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stavanger - hva gjør vi der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-15, 20:54   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Stavanger - hva gjør vi der?

Har aldri vært i Stavanger før! Ett døgn, fra lørdag ca 12. Clarion Hotel Stavanger er nr 1 hos TripAdvisor, er det et ok hotell? Shopping - er det noen ok butikker der og hvor? Når stenger butikkene lørdager? Spise lunch hvor? Noen tips? Middag på kvelden, ser det finnes en etiopisk restaurant der, vi liker etiopisk mat og kunne godt tenke oss å spise det - er den restauranten ok? Noen som har vært der? Noe annet å tenke på? Hva gjør man egentlig i Stavanger?
Vi kommer med tog, så alt bør være lett tilgjengelig i sentrum.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 21:19   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Clarion er et bra hotell, rent og pent, god frokost og sentral beliggenhet.

Renaa Matbaren hadde god mat da jeg var der for et par år siden, så anbefaler lunch der.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 21:38   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Spis på middag på Tango.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 21:38   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Mens jeg alltid avbefaler Renaa etter en veldig ugrei opplevelse der (hele besøket var ille, men toppet seg da de serverte nøtter i desserten til tross for at vi hadde varslet om allergi på forhånd, og så bare skrapte av nøttene og kom tilbake med samme dessert).

Clarion er fint (ikke Clarion Energy for det ligger ganske langt fra sentrum). Gamle Stavanger må oppleves. Og "Fargegata". Og Ostehuset har veldig god mat.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 21:41   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Jeg avbefaler i alle fall Renaa nede, altså selve restauranten. Hadde heller spist et annet sted. Tango er bra!

Clarion har jeg aldri bodd på, men har vært på ulike konferanser på. Greit hotell med bra beliggenhet.

Oljemuseet anbefales. Det er fint å rusle langs Solastranden (men gjerne ikke kommende helgen i det været som er meldt). Sentrum er hyggelig, passe stort, gode restauranter og kafeer, fine butikker.

Det er masse bra butikker i Stavanger, bare å ta en rusletur i sentrum så finner du det meste. Fargegata må oppleves. Stikk innom Sjokoladepiken (om den fortsatt er åpen).

Jeg ville spist lunsj på Ostehuset. De har god mat og god kaffe synes jeg!

Cafe Sting pleide i alle fall å ha en fantastisk sjokoladekake. Hyggelig å ta en kaffekopp der.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 08-01-15 kl 21:52.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 08:37   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Det er en etiopisk restaurant der, en nabofamilie er der ofte og skryter av maten og de som jobber der. Jeg mener det er denne:
http://no.tripadvisor.com/ShowUserRe...rn_Norway.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:35   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Jeg har hørt utrolig mye fint om den etiopiske restauranten.

Personlig er jeg ikke imponert over maten på ostehuset, og ville heller gått på en italiensk restaurant som Al Forno, eller en hvilken som helst kinarestaurant fremfor det. Syns maten er overpriset og ganske kjedelig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:41   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Jeg liker meg på Gaffel og Karaffel, og så på disse små kafeene i fargegata. Innredet med vintage møbler og har kanongod mat. Dessverre husker jeg ikke hva den heter, men det finnes flere og de har god mat synes jeg. Ostehuset liker jeg meg på også. Alle smågatene rundt Sølvberget finnes det god og variert shopping. Det er veldig sentrert og kompakt i Stavanger sentrum, så det er bare å gå rundt i gatene rundt sølvberget og kose seg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:54   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Butikkene i sentrum stenger mellom 16 og 18 på lørdagen.
Jeg er enig i at Ostehuset er litt kjedelig. Men helt ok lunchplass.
Er det med eller uten barn? Er det uten barn, er det mange kjekke puber/utesteder på kaisiden ved torget.
Der ligger det også flere spiseplasser: Mexico (har ikke vært der på årevis, og aner ikke hvordan maten er), NB Sørensen (ok mat), Phileas Fogg (ok mat), Dolly Dimples, Fish and Cow (har ikke vær der selv, men har hørt mye bra om den), Burger King, Sjøhuset Skagen (lenge siden jeg var der også så jeg vet ikke noe om maten) og Egon (avbefales på det sterkeste. Grusom mat og fæl service).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 10:04   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Lunch på fiskebryggen er bra! Ligger nede i Vågen, koselig sted.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 11:45   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Vi går alltid på Philleas Fogg når vi er i Stavanger. God mat god stemning og hyggelige priser. Uformelt og god service.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 14:47   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stavanger - hva gjør vi der?

Dere, ass.
Dere gir meg alt for mange fristende muligheter. Ett døgn, sa jeg. Vi rekker jo ikke å spise så mange steder!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no