Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 18:49   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Vi skal til California til sommeren, med base i San Diego.

Hvilke parker er best for barn i alderen 8-17 år? Aller helst parker som har noe for alle. Vi vurderer Disneyland og Six Flags (17-åringen vil svært gjerne dit). Og vi vurderer Six Flags og Universal. Ingen har egentlig noe veldig stort ønske om Disneyland (bortsett fra 10-åringen kanskje), samtidig som vi føler det er et "must". :forvirra:

Vi kommer også til å reise til Seaworld og/eller San Diego Zoo.

Hva ville du valgt og hvorfor?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 18:54   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Kom akkurat hjem derfra og kan varmt anbefale six flags. Masse kjekke berg og dalbaner, disney var et sant helvete, det var knøttlite og overbefolket så jeg hadde heller tatt knotts berry farm som er litt anderledes og en av amerikas eldste fornøyelsesparker. Der har de og en knallbra kafe/restaurant som har amerikansk husmannskost samt et farmers marked. Knallkjekt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 18:58   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Takk for svar! Hvor gamle barn reiste dere med?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:07   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Jeg syns San Diego Zoo var helt topp når vi var der i 2013. Universal var også gøy, men det er jo ikke det samme som Universal i Florida, det er mye mindre. Vi var ikke i six flags. Sea world er samme greia som i Florida.

Jeg anbefaler Warner Brothers studio tour (det er ikke park, da), det var knallgøy. Jeg var der med eldste, minste var for liten. Ungene var 10 og 6 når vi var der. Eldste syns Disney var stas.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:18   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Universal!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 19:55   #6
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Anbefaler Universal! Ville valgt SeaWorld om dere skal i en park i San Diego, men ville tatt en dag i San Diego Zoo også om dere har mulighet!

*Drømmer om USA tur igjen*

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:05   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Jeg syns Universal var helt topp da jeg var der for 15 år siden. Det var uten barn da. (Jeg likte for så vidt Disneyland også.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:07   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Min erfaring er basert på tilsvarende parker i Florida, og hvis dere skal velge vekk en så ville jeg tatt bort Disneyland. Jeg synes forsåvidt Disney World var en opplevelse i Florida, men de andre parkene var bedre. Da tenker jeg på Sea World og Universal. Jeg tipper Six Flags treffer deres barn bedre, mtp alder., enn Disneyland.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:19   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Enig med Niobe. Vi var i Disney world i Florida i 2011 og den synes jeg var litt gått ut på dato i grunnen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:20   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Tusen takk for deres erfaringer! Jeg har selv vært i alle parker (Florida og California), men det var i 1989/90. Mye er nok forandret siden da.

Jeg tror vi ender med Universal, Seaworld og Six Flags. Tror det. Det eneste som er helt sikkert er at jeg skal treffe igjen min gamle amerikanske venninne og hennes familie. Har ikke sett henne på 25 år!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:25   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Har vært i Six Flags i NJ, anbefales! Jeg var voksen da. Veldig bra berg-og-dalbaner.

Har også hørt mye bra om Knotts Berry farm. Sea World i Orlando er svært bra, men jeg har også hørt masse skryt om San Diego Zoo.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:36   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Så gøy!

Six Flags fikk ikke vi med oss da vi var over, men jeg har sååå lyst. Jeg kan derimot anbefale Universal og SeaWorld.

San Diego er en fin by, akk hele California.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:39   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Ja, San Diego var en kjempefin by. Synd det er så langt å fly dit....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:09   #14
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Vi var i California i fjor sommer. Vi besøkte Universal, Disney California Adventure og SeaWorld. Vi hadde med unger på 8, 11 og 14år. Vi har vært i alle disse parkene i Florida før. Ingen av ungene eller de voksne er fan av de største berg og dalbanene, men kjørte alle i de parkene vi besøkte.

Vi ble veldig skuffet over Universal. Om dere skal dit er det et must å kjøpe First in Line Pass. Parken blir fort full siden den er så liten og køene blir veldig lange. De attraksjonene de har er veldig bra, men det var noen helt utrolige køer i midten av juli.

SeaWorld er som alle andre SeaWorld. Ikke noe spesielt med den i San Diego.

Vi likte veldig godt Disney Adventure. Kanskje den beste Disneyparken vi noen gang har vært i. Tips - Lurt å trekke fastpass til den nyeste attraksjonen med en gang man kommer. Det var sjelden mere enn 30min venting uten fastpass.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 09:15   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Tusen takk for svar alle sammen!

Er det noen her som har vært i Temacula? Det er ikke en park altså, men et sted i California.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:24   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Universal med front of line pass (VIP pass ikke nödvendig). Og komme dit tidlig naar de aapner. Kjempegöy, om enn slitsomt, for baade foreldre og 11-aaring.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 11:42   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke park(er) i California skal vi velge?

Vi syntes Disneyland var fantastisk, vi var der med femåring og tiåring, og det var ikke noe mindre stas for eldste, snarere tvert imot. Men vi var der to hverdager i januar, da var det jo fullt av folk, men ikke syke køer og følelsen av å imitere sild i tønne.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no