Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Erstatning for sukkertøy/snop ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-08, 11:58   #1
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Erstatning for sukkertøy/snop ...

Hva kan jeg spise isteden for snop?
Et sunnere alternativ.
Føler jeg legger på meg for hvert minutt som går..
Trenger desperat en forandring..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 12:30   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop...

Grønnsaker og dipp er utrolig godt og et fint alternativ til snop. Lag dipp av yoghurt naturell i stedet for rømme. Oliven er også godt.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 12:35   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop...

Eg veit at det truleg ikkje er dette du viil høre, men uansett kva ein et (i store mengder) vil ein legge på seg. Trikset er å ete ting som mettar godt i forhold til kaloriinntaket, og helst med mykje fiber som forsvinn rett gjennom kroppen. Det aller beste er å sjølv setje seg inn i kva som er lurt å ete og kva som ikkje er lurt å ete. Eg vert stadig overraska over folk som et kjeks istadenfor potetgull/peanøtter for å slanke seg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 23:03   #4
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop...

Proteinbarer som mellommåltid. Nøtter/frukt-blandinger som snacks. Husk å begrense inntaket selv om det ikke er så lett.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 00:26   #5
Anjutik
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 9
Anjutik har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Tørket frukt er også ganske godt! Og naturlig søtt! Bruker dem istedet for lørdagsgodt.



Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Hva kan jeg spise isteden for snop?
Et sunnere alternativ.
Føler jeg legger på meg for hvert minutt som går..
Trenger desperat en forandring..

__________________
Mamma til en skjønn gutt, 2000 modell
Vi tar kampen mot kreft
Anjutik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 08:59   #6
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Jeg holder også en knapp på tørket frukt, men mengden må begrenses uansett hva man spiser. Tidligere brukte jeg å lage meg en kopp te når jeg fikk lyst på å kose meg med noe. Det tror jeg er et triks jeg bør begynne med igjen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:15   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Mannen min lager fruktsalat til meg når jeg fyser på snop. Det har hjulpet massevis. Ha alltid forskjellig frukt i huset, da har du samtidig stort utvalg. For tiden er det appelsin, mango og kiwi som frister meg mest.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:24   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Jeg er på slankern for tiden. Når jeg blir fysen på godterier, så deler jeg opp et eple i små biter, strør på godt med kanel og tar på et par spiseskjeer med vaniljeyoghurt (den vanlige, ikke sans). Det er ikke usunt, men veldig godt.

Noen mener jo at yoghurt er usunt også, men et sted får grensen gå for meg. Så lenge jeg holder meg unna slikkerier, så får det holde for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:35   #9
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Det beste tipset mot snopsug jeg har fått er tannpuss. Calorifritt og sunt!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:54   #10
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Istedenfor vaniljeyoghurt kan man også bruke Kesam Vanilje. Veldig godt, kan også brukes som erstatning for vaniljesaus, mye sunnere

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 22:59   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Jeg tror noe av det viktigste en kan gjøre er å prøve å venne seg av med vanen å putte noe i munnen hele tiden. Iallefall om en vil ha vanlige endringer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:03   #12
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Kloke Maz! Når diskusjonen tar denne retningen tipser jeg om å begynne å brodere en adventskalender *funker dønn*

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 23:07   #13
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatning for sukkertøy/snop ...

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Kloke Maz! Når diskusjonen tar denne retningen tipser jeg om å begynne å brodere en adventskalender *funker dønn*

Fine ord fra min side, i praksis er det jammen ikke så lett. Men jeg jobber med saken.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no