Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurt på finn.no

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-13, 16:43   #1
ddddajsd
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 5
ddddajsd har et hav av muligheter foran seg
Sint!

Lurt på finn.no

Jeg har blitt lurt på Finn.no. Jeg skulle kjøpe en hvit Ralph Lauren skjorte i str S. Det sa jeg flere ganger i løpet av e-posten. Vi ble enige om en pris på 500 pluss frakt. Men denne personen ville ikke at jeg skulle overføre, så måtte hente med postoppkrav. Prisen endte på 700 kroner, og jeg fikk en skitten og illeluktende Ralph Lauren skjorte for HERRE i en marineblå farge og rart stoff. I tillegg var den en annen tskjorte som var så skitten.

Jeg får ikke tak i selgeren, siden han ikke vil svare meg på epost..

Hva skal jeg gjøre?

ddddajsd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 16:55   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Putte det i erfaringssekken? Neste gang krever du å få varen først, eller bruke finns betalingsgaranti.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 18:50   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Meld i fra til Finn så at andre ikke kan gå i samme felle

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 20:07   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Du kan varsle finn.no, men vent ikke annet enn at de stopper vedkommendes annonser. Du bør bruke PayEx, eller oppmøte.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 21:51   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Postoppkrav er noe av det dummeste en kan gjøre enten en er kjøper eller selger. Da risikerer en å sitte med skjegget i postkassa uansett om en er kjøper eller selger. Betalingsgaranti eller oppmøte kan jeg bare signere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 21:54   #6
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Hvis jeg selger noe på finn krever jeg penger først. Ikke postoppkrav eller PayEx. Skal jeg kjøpe får de sende først, så betaler jeg etterpå. Ellers blir det ingen handel.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 23:21   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hvis jeg selger noe på finn krever jeg penger først. Ikke postoppkrav eller PayEx. Skal jeg kjøpe får de sende først, så betaler jeg etterpå. Ellers blir det ingen handel.

Jah. Om alle tenker som deg, blir det lite handling der etterhvert.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 23:26   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jah. Om alle tenker som deg, blir det lite handling der etterhvert.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 09:14   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jah. Om alle tenker som deg, blir det lite handling der etterhvert.

Ja, det vet jeg Jeg og mannen min har vært borti en del rare folk på finn, så nå tar jeg null sjanser. Da får heller selgeren selge til noen andre enn meg.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 11:15   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Hovedproblemet de gangene jeg har kjøpt noe på finn som jeg ikke har kjøpt ved oppmøte (og det gjelder forsåvidt ved kjøp her inne også tildels) er at man har ulik standard for hva som er pent brukt. Jeg har opplevd å kjøpe pent brukte ting som i mine øyne er på grensen til utslitt. Altså på et sånt nivå at jeg ville vurdert om det var bra nok til å gis bort eller om søpla var riktig destinasjon.

Så jeg kjøper kun ved oppmøte på finn. På FP har jeg stort sett vært fornøyd, det er en høyere standard for hva folk sender fra seg her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 11:43   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lurt på finn.no

Det er vel ikke så mye å gjøre... desverre


Jeg avtalte kjøp av endel Barbie og Barbie møbler via finn for noen år siden. Det var utrolig billig, fikk masse for pengene.
Jeg forhåndsbetalte, og når jeg fikk tingene tilsendt i posten så manglet det to store ting ( en stall og en bil)
Jeg etterlyste disse tingene hos selgeren, og da svarte hun at hun hadde funnet ut at det ble for billig for så mange ting, så de to tingene hadde hun solgt til noen andre. Uten å gi meg beskjed, eller justere på den avtalte prisen

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no