Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetaralternativ til fårikål

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-18, 13:38   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vegetaralternativ til fårikål

Mine døtre spiser ikke kjøtt. Og jeg er stort sett solidarisk og samarbeidsvillig, så til hverdags spiser nå ingen av oss kjøtt. Men nå til helgen vil jeg ha fårikål og da er spørsmålet hva jeg skal lage som vegetaralternativ.

Fårikål lukter veldig godt og jeg vil gjerne finne en vegetargryte som også lukter godt og gir den samme tilfredstillende høstgrytefølelsen.

Noen forslag?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:47   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Mine døtre spiser ikke kjøtt. Og jeg er stort sett solidarisk og samarbeidsvillig, så til hverdags spiser nå ingen av oss kjøtt. Men nå til helgen vil jeg ha fårikål og da er spørsmålet hva jeg skal lage som vegetaralternativ.

Fårikål lukter veldig godt og jeg vil gjerne finne en vegetargryte som også lukter godt og gir den samme tilfredstillende høstgrytefølelsen.

Noen forslag?

Noe helt annet enn fårikål men som gir meg den gode høstgrytefølelsen er Chili sin carne. Masse tomater, bønner og deilige krydder som får putre lenge.

Om det er kål som skal spille hovedrollen hadde jeg antagelig lagd kålruletter men brukt quorn eller tilsvarende i fyllet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:53   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Takk

Chili er et godt forslag, men det spiser vi ganske mye.

Kålruletter var lurt. Hvor kan jeg kjøpe quorn?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:57   #4
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Jeg har smakt Pizzoccheri der det ble brukt vanlig kålhode, det var veldig godt. Google Pizzoccheri Valltinesi, så finner du masse oppskrifter, de fleste med savoykål. Jeg er usikker på hvor lett det er å finne bokhvetepasta i vanlig butikk, det skal jeg innrømme.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:58   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Hva om du bruker noen av vegetarkjøtt-alternativene, og tilsetter dem mot slutten av koketiden av kål? De skal nok ikke koke like lenge som fårekjøttet. Også ville jeg eksperimentert litt med krydderet, for å få det til å smake mer balansert enn kokt kål. Denne oppskriften var det jeg så: https://www.veganeren.com/2014/10/vegikal/


Du finner mange andre også, om du søker på vegetarisk får i kål.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 15-10-18 kl 14:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:58   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Gode forslag begge to. takk

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:42   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Den som Tallulah linker til smaker veldig godt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 22:22   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

En form med ovnsbakte rotgrønnsaker er også veldig godt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 23:15   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Takk

Chili er et godt forslag, men det spiser vi ganske mye.

Kålruletter var lurt. Hvor kan jeg kjøpe quorn?

Jeg har tidligere kjøpt quorn på Meny. Rema har flere typer «vegetarkjøtt» som nok kan benyttes, tenker særlig på kjøttdeigvarianten til kålruletter.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 04:44   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Coop her har en egen liten fryser med bare ulike vegetar- «kjøtt»-alternativer.

Synes også kålruletter er et bra alternativ.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-18, 18:29   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegetaralternativ til fårikål

Fårikål lukter helt fryktelig, ..
Høstmat, chili sin carne, linsegryte. Kokte typer vegetarkjltt smaker uff...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no