Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere til tiggere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 22:57   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg synes overhodet ikke at de forsøpler bybildet. Mennesker forsøpler, men de er ikke søppel selv.

Så lenge det er voksne mennesker som tigger, så må de gjerne være der for min del. De er desverre en del av Oslo. Desverre i den betydningen av at jeg skulle ønske ingen hadde en slik livssituasjon at de trengte å tigge.

Det burde ikke sjokkere noen at det finnes fattige, fattigdom og stor nød også i Norge. Hadde det vært barn som var tiggere - eller som var med sine foreldre og tigget- hadde saken vært en helt annen for meg. Og til om de tilreisende som blir sjokkert over tiggerne i Oslo tenker jeg at de nok ikke har vært i områder av verden hvor tiggerne og omstendighetene er langt mer opprørende og tragiske.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:58   #42
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tiggere

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dit går de nok uansett - i alle fall de tiggerne jeg kjenner. Inntekten fra dagens tigging går til stoff, ikke til mat.

Og jeg klarer ikke få meg til å finansiere noens innkjøp av stoff. Selv om jeg vet at de fikser pengene fra et annet sted uansett.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:03   #43
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

I Oslo er oftest de utenlandske tiggerene importert som en del av organisert tiggevirksomhet. Dvs de stakkars tiggerene får ikke beholde det de får selv, men må gi fra seg det aller meste.
Så jeg gir ytterst skjelden noe til utenlandske tiggere. Vil ikke være en som medvirker til organisert menneskehandel.

Når det kommer til narkomane og er lik Oslo, så kan jeg kjøpe bladet til en raus pris. Men that's it.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:09   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg kjøper mange nummer av = Oslo når jeg er i Oslo, og jeg gir penger, kjøper mat, gir røyk til de uteliggerne jeg vet av fra da jeg bodde der. Her i Trondheim gir jeg penger og mat og røyk til de "gode gamle" alkoholikeruteliggerne, men gir ikke penger til de jeg vet doper seg. men kan gi mat og røyk til de også.

De utenlandske tiggerne som plutselig har inntatt bybildet er jeg veldlig skeptisk til. Det ser veldig organisert ut.

Jeg har et par underlige uteligger"venner" som jeg ofte prater med og tar meg litte ekstra av. Jeg får ikke til å overse slike.
Jeg kan egentlig ikke tenke ferdig tankene jeg har om dem heller for jeg får så vondt av dem.

Det er mange sjebner, og det er mange som havner mellom to stoler i trygdesystemet. Trygdesystemet funker stort sett fint for alle oss "normale" Vi som lever A4-liv, og blir syke, eller mister jobben, eller slike ting.
For de som sliter med litt mer enn det er ikke ting så veldig tilrettelagt.
Mange av de som sliter sliter på så mange plan, og de klarer ikke manøvrere seg gjennom trygdesystemet på egen hånd, og de får ikke den hjelpen de trenger for å komme seg fram til riktig paragraf som gir dem den økonomiske hjelpen de trenger. og om de først har kommet dit at de får bostedshjelp og penger å leve for, så vet de ikke hvordan de skal leve. De kan det ikke. Og ingen er der for å lære dem det.

om man har rusproblemer i tillegg så er ikke penger det de trenger. De trenger avrusning og annen praktisk hjelp. Men avrusningen hjelper ike om ingen er der for å vise dem hvordan et rusfritt liv fungerer.

Ofte har de personene som sliter mest et stort problem med autoriteter. De har tidlig kommet skjevt ut, og føler en skepsis til alle som vil forsøke å lære dem ting, kreve noe av dem, pålegge dem noe. og da er det vanskelig å komme videre. Jeg har ikke noe forslag til hvordan ting skulle vært for at det skulle hjulpet denne utsatte gruppen, men =oslo er ihvertfall et godt tiltak.

Anbefaler alle som er i Oslo å kjøpe magasinet, lese det for så å gi det tilbake til den de kjøpte fra.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:14   #45
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Gir ikke penger, men kan kjøpe mat eller en kaffe.
Da jeg røkte pleide jeg gi et noen røyk til en kar som alltid sto utenfor t-banen om morgenen. Han var hyggelig og jeg slo gjerne av en prat.
Han står ikke der lenger og jeg lurer på om han måtte gi seg etter at byen ble innvadert av de utenlandske tiggerene.

=Oslo kjøpes.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:15   #46
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Ja, det gjør jeg. Kjøper gjerne mat eller sigaretter og gir dem også.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:17   #47
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Her i Trondheim gir jeg penger og mat og røyk til de "gode gamle" alkoholikeruteliggerne, men gir ikke penger til de jeg vet doper seg. men kan gi mat og røyk til de også.

Hvorfor er det bedre å gi penger til alkoholikere enn narkomane?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:17   #48
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg gir til noen, men ikke alle. Jeg kjøper Megafon magasinet, ellers gir jeg noen kroner til en spesiell mann som tigger i Bergen. Jeg har lagt det for vane i mange år, går i minibanken og tar ut om jeg ikke har i lommen. Har fått det for meg at det skjer noe om jeg lar være, litt sånn jinxet.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:21   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hvorfor er det bedre å gi penger til alkoholikere enn narkomane?


ingen har vel sagt noe om at det er bedre.

Jeg har bare valgt å ikke gi penger til dop. Jeg må liksom sette en begrensning et sted. Og av en eller annen grunn syns jeg det er bedre at pengene jeg gir blir brukt på dårlig sprit enn på en dose heroin. De jeg gir penger til i Trondheim har jeg på en måte et forhold til. Jeg gir ikke penger og går videre liksom. Heroinistene får jeg ikke dreisen på. De ønsker ikke en samtale eller en rolig kopp kaffe på en benk. Jeg liker ikke å bare gi de penger og gå videre.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:28   #50
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Utifra setningen jeg quotet hørtes det ut som du av prinsipp ikke gir til narkomane, bare alkoholikere. Det synes jeg er rart. Jeg forstår ikke at det er bedre at pengene går til dop enn til alkohol som du selv sier. Det er like ødeleggende for misbrukeren.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:30   #51
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

I et brøkdels sekund før jeg gir en tigger så er det vel vanskelig å stille diagnose for om de er narkomane eller alkoholikere?

Jeg gir helt uavhengig av det. Det er ikke særlig stas for dem å måtte tigge heller. Det er uverdig.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:32   #52
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

I et brøkdels sekund før jeg gir en tigger så er det vel vanskelig å stille diagnose for om de er narkomane eller alkoholikere?

Jeg gir helt uavhengig av det. Det er ikke særlig stas for dem å måtte tigge heller. Det er uverdig.

Jeg mener å kunne se ganske klar forskjell på en tungt narkoman og en alkoholiker... Når det er sagt så syntes jeg ikke det er noe forskjell. Misbruker er misbruker.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:34   #53
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg mener å kunne se ganske klar forskjell på en tungt narkoman og en alkoholiker... Når det er sagt så syntes jeg ikke det er noe forskjell. Misbruker er misbruker.

Det gjør man nok, men det jeg tenkte på er at skal en først sjekke det ut for så å ta stilling til om man vil gi?
Jeg syns det er viktig å ta vare på de svake. Selv om det er deres egne valg som har fått dem i situasjonen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:39   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Utifra setningen jeg quotet hørtes det ut som du av prinsipp ikke gir til narkomane, bare alkoholikere. Det synes jeg er rart. Jeg forstår ikke at det er bedre at pengene går til dop enn til alkohol som du selv sier. Det er like ødeleggende for misbrukeren.

Det at jeg gir til alkoholmisbrukere og ikke til narkomane er ikke ut i fra noe idealistisk synspunkt. Det går mer på min usikkerhet og "redsel" for dop. Jeg vet at pengene går til rus uansett, og det er ikke bra. Jeg kan godt argumentere for å ikke gi penger til tiggere i det hele tatt, menfor min egen del føles det godt å gi penger til de jeg gir penger. En slags egoistisk "misforstått" godhet hvis du skjønner. Jeg kjøper meg litt bedre samvittighet selv om jeg iners inne vet at pengene går til sprit.
Men jeg kan ikke hjelpe på noen annen måte.

Eller, jeg kan kanskje det. Alle kan kanskje det i teorien, men jeg har et eget liv også. Jeg har en familie, jeg har en jobb og jeg har andre ting jeg ikke er villig til å forsake for å få det til.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:40   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

(Jeg skriver på en bærbar pc med ekkelt tastatur så bare overse skrivefeil. Det er ikke meg, det er maskinen. Helt sant.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:43   #56
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Det er sjelden jeg opplever å møte tiggere.
Hvis jeg er på besøk i de store byene, så kan jeg av og til driste meg til å gi en slant hvis jeg tør.
Store byer er skumle (skjønner ikke på hvilket tidspunkt i livet mitt de ble det ), og derfor er tiggere og andre mennesker som jeg ikke er vant til å møte litt skumle også.

Men da jeg en gang for lenge siden bodde i en større by, hadde jeg null problemer med å gi penger til tiggere, det var ikke så ofte en møtte dem da, og det var som regel de samme gamle byfjesene.

Til dere som bor i Trondheim ennå ... der er to slike bymennesker jeg lurer på om ennå er der.
Den ene er han mannen som selger lodd for redningsselskapet, en liten pusling.Og den andre bykjenningen er høy, slank, rak i ryggen, og har langt hvitt skjegg, og en sånn hvit kalott oppe på hodet, noen som har sett disse i det siste?

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:44   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Nei, det er ikke alltid man ser forskjel på narkomane og alkoholikere, men jeg har ganske god kjenskap til de som tigger på gata i byen her. Jeg kjenner de fleste av dem.

Og det er ikke slik at jeg av prinsipp ikke gir til heroinister. Men de fleste skremmer meg. Jeg gir ikke noe til folk som skremmer meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:46   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Det er sjelden jeg opplever å møte tiggere.
Hvis jeg er på besøk i de store byene, så kan jeg av og til driste meg til å gi en slant hvis jeg tør.
Store byer er skumle (skjønner ikke på hvilket tidspunkt i livet mitt de ble det ), og derfor er tiggere og andre mennesker som jeg ikke er vant til å møte litt skumle også.

Men da jeg en gang for lenge siden bodde i en større by, hadde jeg null problemer med å gi penger til tiggere, det var ikke så ofte en møtte dem da, og det var som regel de samme gamle byfjesene.

Til dere som bor i Trondheim ennå ... der er to slike bymennesker jeg lurer på om ennå er der.
Den ene er han mannen som selger lodd for redningsselskapet, en liten pusling.Og den andre bykjenningen er høy, slank, rak i ryggen, og har langt hvitt skjegg, og en sånn hvit kalott oppe på hodet, noen som har sett disse i det siste?

De er her. Men hvordan i alle dager kom du på dem i denne tråden?

Han med langt hvitt sjegg så jeg senest for et par helger siden. Han som selger lodd for redningsselskapet har blitt skikkelig gammel og sliten. Kjører en slik elektrisk rullestolbil nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:49   #59
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De er her. Men hvordan i alle dager kom du på dem i denne tråden?

Han med langt hvitt sjegg så jeg senest for et par helger siden. Han som selger lodd for redningsselskapet har blitt skikkelig gammel og sliten. Kjører en slik elektrisk rullestolbil nå.

Kom på dem , når jeg tenkte på de samme gamle tiggerne på gamle Leütenhaven buss-stasjon, de andre to kjenningene var ofte der de også. Jeg ventet jo på bussen der, når jeg skulle hjem fra Adolf Øien ...:mimre:

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 23:49   #60
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir dere til tiggere?

Jeg gir ikke til tiggere bortsett fra når jeg er med barna i byen. Synes læringsaspektet med "vi deler med dem som ikke har det så bra" er viktigere enn mer (sosio)politiske prinsipper.

Men gir bare noen kronestykker da, ungene vet jo ikke forskjell. Men gir gjør jeg altså.

Å kjøpe =Oslo av en hyggelig dame på CCVest blir en helt annen greie synes jeg. (Det gjør jeg alltid.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no