Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 20:09   #21
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke det er særlig mobbing pga navn nå til dags. Ikke fordi at navnene er uvanlige hvertfall.

Det tror jeg også.

Jeg tror faktisk at navneloven er blitt såpass liberal at Månestråle kunne vært godkjent. Jeg fikk beskjed på folkeregistret at jeg kunne kalle dattera mi for "stjerne". Ikke at det noensinne var aktuell altså, det var bare et eksempel.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:11   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg synes det er bra med noen restriksjoner. Det kan være lenge for et barn å vente til det er 18 år med å skifte navn, hvis navnet allerede er en belastning (det kan jo forsåvidt "lovlige" navn også være)

For en tid tilbake var det en jente fra stedet jeg kommer fra som var med i et tv program. Barna hennes heter Melody og Blues... På Bergensk blir det Mælådi...., med trykk på æ'en om man snakker litt "bredt".

Det kan jo selvsagt hende at både foreldre og barn er strålende fornøyde med navnevalget, men jeg var litt overrasket over at de gikk gjennom.

Melody er jo helt vanlig i mange andre land. I Frankrike for eksempel er det ganske utbredt, og det er det jo i engelskspråklige land også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:19   #23
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Melody er jo helt vanlig i mange andre land. I Frankrike for eksempel er det ganske utbredt, og det er det jo i engelskspråklige land også.

Ja, du har selvfølgelig rett i det. Hadde ikke broren hett Blues, så hadde jeg kanskje ikke reagert. Melody uttalt på engelsk er litt "syngende og vakkert". På bergensk blir det egentlig bare fælt.... Men det har jo igrunnen lite med hva som er lov og ikke lov, sporet litt ut av tråden her...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:43   #24
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Da min eldste var født, fikk hun ikke ha kun arabisk navn, siden jeg "ikke er muslimsk statsborger", som den tyggis-tyggende blondina med pennen i håret, sa på folkeregisteret den gangen.

Nå kunne Khadija fått det (hun kunne hett kun Khadija, selv om vi begge er norske), men nå ville vi (mest jeg) ha dobbelnavn, siden de andre ungene har det.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:48   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jeg synes at det kan være greit at man ikke kaller ungen Judas f.eks. siden dette er et ord med negative assosiasjoner, det var forbudt før, er det lov nå? Videre er vel kanskje ikke Vidkun det mest hippe navnet, men det kan jo endres om et par generasjoner. En periode var det forbudt, eller var det bare forslag om å forby navn som Stein, Ørn og Bjørn.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:52   #26
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jeg syns det er greit at det er noen restriksjoner, slik at barn blir "beskyttet" mot fantasifulle foreldre.

Tror kanskje ikke loven er dekkende nok når Morten Abel har fått lov til å kalle datteren sin: Ella Dorothea Pippeline Navahoe Snowflake Abel ..... Knutsen (tror jeg har fått med alle navnene) Ref. bladet Mamma

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:52   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Du hadde nok kanskje rett him:

http://no.wikipedia.org/wiki/Espen_T...d-Takkskalduha

Men i Espen Thoresens tilfelle gjelder jo etternavn, ikke fornavn.

Jeg syns navneloven er helt OK slik den funker i dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:55   #28
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke det er særlig mobbing pga navn nå til dags. Ikke fordi at navnene er uvanlige hvertfall.

Mn hvis du fikk et uvanlig navn da er jo sjansen stor for at en blir mobbet. Det er nok en del foreldre som ville ha gitt barnet et merkelig navn. Tenk om man skulle kallt guttungen Elg Sjalg Bart.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:56   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns det er greit at det er noen restriksjoner, slik at barn blir "beskyttet" mot fantasifulle foreldre.

Tror kanskje ikke loven er dekkende nok når Morten Abel har fått lov til å kalle datteren sin: Ella Dorothea Pippeline Navahoe Snowflake Abel ..... Knutsen (tror jeg har fått med alle navnene) Ref. bladet Mamma

Er det så farlig? Hun blir sikkert bare kalt navn 1 (og 2?) til daglig. Har vi noe med hva Morten Abel har lyst å kalle ungen sin? Har noen som helst noe med det, egentlig? :engasjert:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:05   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jeg synes det er bra at de har liberalisert reglene, samtidig som jeg synes det er bra at det ikke ble fullstendig frislepp heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:05   #31
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jeg synes det er helt greit at det er restriksjoner for hva vi kan kalle barna våre. Det er bra at noen beskytter små individer mot foreldre som godt kunne tenke seg å kalle sønnen sin Penis, fordi det minner dem om hvordan han ble til. (satt på spissen)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:07   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er bra at de har liberalisert reglene, samtidig som jeg synes det er bra at det ikke ble fullstendig frislepp heller.

Enig med Tinetoff.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg synes det er helt greit at det er restriksjoner for hva vi kan kalle barna våre. Det er bra at noen beskytter små individer mot foreldre som godt kunne tenke seg å kalle sønnen sin Penis, fordi det minner dem om hvordan han ble til. (satt på spissen)

Og Kanne.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:10   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Jess! La oss utrydde alle potensielle mobbegrunner! Da blir det nok slutt på mobbingen! :bretter opp ermene:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:11   #34
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Er det så farlig? Hun blir sikkert bare kalt navn 1 (og 2?) til daglig. Har vi noe med hva Morten Abel har lyst å kalle ungen sin? Har noen som helst noe med det, egentlig? :engasjert:

Det er nok ikke så farlig, hun har jo noen normale navn også Men jeg vil tro det hadde vært litt kjipt å hete Snowflake eller Ludo (som en kollega ville bruke uavh. av kjønn) som eneste fornavn.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:15   #35
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det er nok ikke så farlig, hun har jo noen normale navn også Men jeg vil tro det hadde vært litt kjipt å hete Snowflake eller Ludo (som en kollega ville bruke uavh. av kjønn) som eneste fornavn.

Jeg vet ikke helt. Jeg er litt opptatt av det med navn, og har snakket om det med flere lærere og barnehageansatte. Og ingen av dem har kunne fortelle at barn blir mobbet pga. navnet. Spesielt små barn tenker ikke over hva som er "normalt" og hva som ikke er det. Og i disse tider, når det er mange barn med utenlandske navn i samme skole/barnehage, så tror jeg virkelig at det trengs et *spesielt* navn hvis barnet skal bli mobbet bare pga. navnet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:16   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Hva med Musa, Drita osv som jo er reelle navn i andre kulturer. De er ikke heldige. Den ene jeg kjenner som het Drita, byttet navn til Dita.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:20   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

, blant annet måtte han endre ønsket om Værsågod til Vaersaagod eller noe sånt.


Jeg tror det er Hværsaagod.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:20   #38
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er bra at de har liberalisert reglene, samtidig som jeg synes det er bra at det ikke ble fullstendig frislepp heller.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:20   #39
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Musa uttales jo Moo-sa, og er et guttenavn. Tror ikke det skaper så utrolig mye trøbbel. Noen "morsomme" kommentarer kan man vel få, men det kan sikkert den jevne Bjørn eller Odin også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:21   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det galt av "Norge" å ikke la oss kalle ungene våre det vi vil?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

og har snakket om det med flere lærere og barnehageansatte. Og ingen av dem har kunne fortelle at barn blir mobbet pga. navnet. Spesielt små barn tenker ikke over hva som er "normalt" og hva som ikke er det. Og i disse tider, når det er mange barn med utenlandske navn i samme skole/barnehage, så tror jeg virkelig at det trengs et *spesielt* navn hvis barnet skal bli mobbet bare pga. navnet.


Det er også min erfaring som lærer. Har aldri hørt om noen som mobbes pga navnet. Det var vanligere da jeg var liten.

Min datter tror forresten at (nesten) alle har unike navn. Hun synes det er merkelig at hun kjenner to som heter Tuva!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no