Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald-søppel!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 18:52   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Donald-søppel!

Vi abonnerer på Donald. Jeg er så lei av det plastikk tullet som følger med hver eneste uke. Det er jo bare søppel! Tingene går i stykker bare man ser på det. Her går det faktisk rett i søpla før det blir spredt rundt. Plastikk er det jo rundt bladet også.

Dette er jo rett og slett miljøfiendtlig. Har mest lyst til å boikotte hele Donald.



Her fant jeg faktisk en artikkel om dette: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1738096

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 18:54   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald søppel!

Jeg er i og for seg helt enig, men femåringen elsker disse småtingene som følger med, og gleder seg hver uke til mandag. Synd at det meste går så fort i stykker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:03   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Donald søppel!

Man kan abbonere på Donald uten den ekstra-tingen som følger med :åpplyser:

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:04   #4
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald søppel!

Markus liker dem også, jeg kaster dem riktignok ganske kjapt, da de ødelegges fort.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:09   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Donald søppel!

Du kan jo ikke forvente at disse småtingene skal vare lenge heller, det er jo bare billigjugl.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:25   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donald søppel!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du kan jo ikke forvente at disse småtingene skal vare lenge heller, det er jo bare billigjugl.

Jeg vet at det er billigjuggel. Jeg vil ikke ha søppel.
Skal sjekke om man kan få uten, som det ble opplyst over her.

Tenk hvor mange Donald som blir solgt hver uke. Det blir et helt søppelberg med ubrukelig plast.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:27   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Donald søppel!

før var det jo bare en ting med av og til, og masse av det holdet lenge.

Har masse leker og ting fra donald på hytta som har blitt tatt vare på og holdt i flere år.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:30   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald søppel!

Jeg er enig! Har en 7-åring som elsker sånn dilldall, men vi kjøper mer eller mindre konsekvent de bladene som ikke har masse plastikkdritt inni, blir gal av at det går i stykker omtrent før det tas i bruk, og så bare blir slengende rundt

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:32   #9
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Donald søppel!

Jepp! Jeg er så enig med deg Frost.
Og i én tredjedel av tilfellene er det en eller annen type pistol, har jeg inntrykk av. Guttene mine tar jo fullstendig av.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:35   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donald søppel!

Nå har jeg sendt mail til Donald.
Fant bare ut at man kunne bestille abonnement uten ekstraprodukt, men ikke avbestille. Vi har vært abonnenter i mange år.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:38   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald søppel!

Det er jo ikke bare Donaldbladene som har sånn plastdritt med, nesten alle tegneserieblader for barn har med noe sånt!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:42   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Donald søppel!

Det verste er Prinsesse-bladet. De tingene går i stykker så fort at til og med min trassige treåring har skjønt at det ikke er noe vits å kjøpe bladet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:48   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.454
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Donald søppel!

Min sönn paa 3,5 aar faar alltid velge seg et barneblad naar vi skal paa reise. Han velger basert paa den plastikkdritten og bryr seg svaert lite om bladet. Jeg pleier aa "miste" plastdritten saa fort som mulig. Det er nemlig grusomt naar de legger sin elsk paa slike ting som maa tapes sammen etter en dag men som likevel "SKAL MED UT PAA TUR" :skrikestemme:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:53   #14
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Donald søppel!

Vi abonnerer ikke, men kjøper Donald nå og da - som regel de gangene storesøster er med i butikken. Og jeg har også ergret meg grønn over det plastspetakkelet som følger med. Sist gang var det en skytesak i skumgummimateriale, som man skulle tro ble holdt sammen av luft og velvilje. Tror det tok ti minutter før greia gikk fullstendig i oppløsning.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:43   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.167
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald søppel!

Ja, og det verste er jo at Donald liksom skal ha blitt miljøvennlig.

Her er også lekene stor stas. En gang i skuddåret er det morsomme og faktisk litt holdbare ting. Kunne de ikke bare hatt Disney-figurer, for eksempel? Der har vi noen som har holdt lenge. Den der sugekoppgreia som kom denne gangen var også umåtelig populær og kan sikkert holde en stund.

Men alle de ræl-tingene som det bare blir smådeler og søppel med en gang -

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:48   #16
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donald søppel!

Nå kjøper ikke vi blader, men det hender at vi drar på McDonald eller kjøper disse Kindereggene og de lekene som følger med der, er ikke det hakk bedre. Det er synd at de er så lite holdbare

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:22   #17
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Donald søppel!

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Nå kjøper ikke vi blader, men det hender at vi drar på McDonald eller kjøper disse Kindereggene og de lekene som følger med der, er ikke det hakk bedre. Det er synd at de er så lite holdbare

Der er jeg faktisk helt uenig. McDonalds lekene (ikke alle, men de allerfleste) har holdt kjempelenge her. Vi har McDonalds leker som er flere år gammel. Det virker ganske solid, og er jo ofte laget av "store" leketøysprodusenter som Mattel o.l. Jeg strekker meg faktisk så langt som å si at McDonalds av og til har ganske fine leker.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:00   #18
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donald søppel!

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Der er jeg faktisk helt uenig. McDonalds lekene (ikke alle, men de allerfleste) har holdt kjempelenge her. Vi har McDonalds leker som er flere år gammel. Det virker ganske solid, og er jo ofte laget av "store" leketøysprodusenter som Mattel o.l. Jeg strekker meg faktisk så langt som å si at McDonalds av og til har ganske fine leker.

Ja, jeg skal ikke være helt påståelig, i og med at det som sagt "hender at vi drar på McDonald" og dermed er ikke det representativ nok for alle lekene de gir ut. Men de vi har fått har gått i stykker rimelig kjapt.

Kanskje det også har noe med at vi har gutter som er litt røffe med lekene sine?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:14   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donald søppel!

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Ja, jeg skal ikke være helt påståelig, i og med at det som sagt "hender at vi drar på McDonald" og dermed er ikke det representativ nok for alle lekene de gir ut. Men de vi har fått har gått i stykker rimelig kjapt.

Kanskje det også har noe med at vi har gutter som er litt røffe med lekene sine?

Det er ikke ofte vi er på Mc Donalds, men på ferie i Sverige ble det en tur. Der fikk de HotWheels småbiler. De er jo omtrent uslitelige. Jeg så at jentene fikk ekte små Barbiedukker.
Min litt begrensede erfaring med McDonalds er iallefall god.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no