Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 14:06   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Et litt interessant tema som Floksa tok opp, og som jeg tenker litt på, men som jeg tenkte mer på da jeg selv var i lavtlønnsgruppa.

Fra et pensjonspersepktiv: Dersom man har såpass lav lønn at man til tross for 100 % stilling kommer til å få minstepensjon, er det ikke ett insentiv for å la være å jobbe deltid med å tenke på pensjonen, den blir minimal uansett.

Hva kan gjøres for å differensiere her?
Bør det være to trinn med minstepensjonister? En for de som har jobbet 100 % og en for de som ikke har jobbet 100%?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:12   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Og så går jeg inn og leser på NAV sine sider og ser at jeg kan aaalt for lite om pensjon. Jeg satte meg inn i det for en kollega for en tid tilbake, men nå er jo alt endret. Finnes det kurs for oss som er bittelitt opptatt av det? Eller kanskje det er noe man bør snakke med fagforeningen om?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:23   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg tror sant å si at om 20-30 år når dette er aktuelt for oss, så har mye av pensonsordningene og velferdsordningene våre kollapset og da er det hver mann for seg selv. Spar penger og sørg for at du har på bok til å kunne forsørge deg selv er mitt tips.

:resignert:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:30   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror sant å si at om 20-30 år når dette er aktuelt for oss, så har mye av pensonsordningene og velferdsordningene våre kollapset og da er det hver mann for seg selv. Spar penger og sørg for at du har på bok til å kunne forsørge deg selv er mitt tips.

:resignert:

Men hvis man er så lavtlønnet at man ender opp som minstepensjonist, så er det kanskje ikke veldig fjernt å anta at man ikke har de helt store ressursene til pansjonssparing mens man er yrkesaktiv?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:32   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Så de som gjør drittjobbene (la oss kalle en spade for en spade, drittjobbene er ofte dårligst betalt) kan egentlig bare seile sin egen sjø?

Ikke forde, vi er på vei dit, disse lavtlønnsjobbene er som oftest besatt av utlendinger. Så problemet løser seg jo selv.....

Sannheten er at jeg blir så inderlig provosert av den holdningen som råder om at for å være lavlønnet har du tatt dårlig/dumme valg at egentlig bør jeg la hele saken ligge.

:går å henter blodtrykksenkende medisin:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:34   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så de som gjør drittjobbene (la oss kalle en spade for en spade, drittjobbene er ofte dårligst betalt) kan egentlig bare seile sin egen sjø?

Ikke forde, vi er på vei dit, disse lavtlønnsjobbene er som oftest besatt av utlendinger. Så problemet løser seg jo selv.....

Sannheten er at jeg blir så inderlig provosert av den holdningen som råder om at for å være lavlønnet har du tatt dårlig/dumme valg at egentlig bør jeg la hele saken ligge.

:går å henter blodtrykksenkende medisin:

Hvordan klarer du å tolke det som er skrevet hittil i tråden slik, Floksa?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:35   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Min plan er å betale ned huset og belåne det igjen om jeg må. Pensjon sikret. Det blir ingen ytterligere pensjonsparing før det er nedbetalt.

Annemede; man får jo pensjon fra folketrygden, men så får man innskuddspensjon (i det private) av inntekten sin også.

Jeg håper jeg skal ta et pensjonskurs til neste år. Det er et eget kurs på BI. Kan sikkert anbefales for hvermansen også.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:36   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Floksa: Hæ?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:36   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvordan klarer du å tolke det som er skrevet hittil i tråden slik, Floksa?

Ja dette lurer jeg også på!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:39   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvordan klarer du å tolke det som er skrevet hittil i tråden slik, Floksa?

Å det kommer nok.
Om dumme kvinner som velger feil yrke, og dermed kan takke seg selv når de er fysisk utslitt og uføretrygdet på minstesats i en alder av 45.
Lure kvinner tar lang utdannelse og får godt betalte jobber.


Jeg kjenner lusa på gangen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:44   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvordan klarer du å tolke det som er skrevet hittil i tråden slik, Floksa?

Hvordan tror du dette tolkes dersom du knapt har til å betale regninger og kjøpe mat?
Tror du det er lett å spare til dette scenarioet, når nye joggesko til barna egentlig er en uoverkommelig investering?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror sant å si at om 20-30 år når dette er aktuelt for oss, så har mye av pensonsordningene og velferdsordningene våre kollapset og da er det hver mann for seg selv. Spar penger og sørg for at du har på bok til å kunne forsørge deg selv er mitt tips.

:resignert:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:46   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg skjønner hva du mener, Floksa. Høy utdannelse er høyt verdsatt og omtalt som "det eneste rette" i mange diskusjoner på FP. Støtt og stadig refereres det til at vi har så høyt utdannelsesnivå her inne. Men det er mange av brukerne som ikke har det også, det må ikke glemmes, selv om de kanskje ikke roper fullt så høyt.

Jeg tror man kan komme ganske langt på å ha lave forbruksvaner og på å belage seg på et langt yrkesaktivt liv også, om man ikke har penger å sette vekk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:48   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg kan veldig lite om pensjon, men jeg er enig med Polyanna at den kunnskapen man har om dages system ikke nødvendigvis betyr noe når man skal gå av.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:00   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg har ikke veldig høy utdannelse, og jeg er ikke veldig godt skodd til pensjon. Det blir huset da, som Daisy nevner. Vi gikk faktisk gjennom dette med banken nylig, og jeg er overrasket, den nye ordningen er så på trynet dårlig, og det irriterer meg at de fleste som har vært med å gå for den har sikret seg selv opp og ned. Men nok om det, jeg tror de aller fleste skulle sett at 100 % ytelse i arbeidslivet når man har mulighet til det, skulle vært markant bedre enn å frivillig velge det bort. Og da mener jeg alle slags yrker. At velferden i Norge har løpt løpsk irriterer meg også, vi må skru igjen om det skal bli noe som helst i årene som kommer. Hvem vet, kanskje oljerikdommen er verdt smuler alt om 20 år. Jeg håper inderlig at jeg har helse til et langt 100% yrkesaktivt liv. Virkelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:02   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg har veldig høy utdannelse, men er ikke skodd superbra til pensjon, jeg heller. Jeg har nemlig ikke spesielt høy lønn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:03   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg sa jo ikke at dette var scenarioet jeg ønsket meg. Men jeg er redd det er den veien det går. Og det er jo skikkelig kjipt for de som trenger velferdsstaten mest.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:10   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Min plan er å betale ned huset og belåne det igjen om jeg må. Pensjon sikret. Det blir ingen ytterligere pensjonsparing før det er nedbetalt.

Jepp. Satse på seniorlån altså.. og håpe at det nå betyr noe at jeg har jobbet og hatt en viss inntekt hvert eneste år siden jeg var 15 år. Ser at det vises på Nav sine sider også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:11   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Jeg har satset alt på at en eller begge av guttungene blir fotballproffer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:18   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.


Fra et pensjonspersepktiv: Dersom man har såpass lav lønn at man til tross for 100 % stilling kommer til å få minstepensjon, er det ikke ett insentiv for å la være å jobbe deltid med å tenke på pensjonen, den blir minimal uansett.

Jeg mener incentivet ligger der - får du minstepensjon har du alt å vinne på å jobbe 100 % nå, for å spare til pensjonen.

Jeg ser dog ikke like svart på det som Polyanna - vi er omtrent det eneste landet i verden som er gjeldfri. Vi har formue. Vi ligger et hestehode foran.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 15:24   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra kvinner og deltid - lavtlønnsyrker og pensjon

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har satset alt på at en eller begge av guttungene blir fotballproffer.

Eller popstjerne!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no