Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 17:29   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Når flyttet du hjemmefra?

Når flyttet du hjemmefra og hvis du bodde hjemme etter fylte 19 år, måtte du betale for deg hjemme?
Fortell gjerne om dere er fra stor eller liten by og hva som var vanlig der.

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:31   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var 20. Betalte ingenting, men gikk fortsatt på vgs da. Bodde i Sandnes på den tiden. By ja, men liten eller stor aner jeg ikke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:34   #3
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var 19 da jeg flyttet, høsten etter videregående. Bodde i en liten by. Kan rett og slett ikke huske hva som var vanlig. De fleste av mine venner flyttet hjemmefra etter videregående.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:35   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet to uker etter at jeg ble 19, for å studere. Min bror var vel ca like gammel når han dro i militæret og han bodde bare hjemme et par mnd etter endt førstegangstjeneste tror jeg .

Hva som er vanlig i min hjemby avhenger veldig av om man studerer så nært at man bor hjemme, kommer hjem i helgene, eller flytter langt, samt at selvsagt mange aldri tar skole etter vgs og derved ikke flytter av den grunn, i min omgangskrets valgte da likevel de fleste å flytte hjemmefra sånn 19-20 år gamle, bortsett fra han som bodde hjemme til han var passert 30.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:37   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet på hybel det året jeg fylte 17, men dro hjem hver helg. Dette gjorde jeg i 2 år. Flyttet hjem igjen da jeg begynte på annen skole. Når det skoleåret var over begynte jeg å jobbe, bodde fortsatt hjemme og betalte litt i husleie, kjøpte inn mat av og til og drivstoff på bilen om den trengte det når jeg lånte bilen. Jobbet og bodde hjemme i ca et år, da flyttet jeg til kjæresten og siden har jeg vært ute. Bodde et par måneder hjemme da det ble slutt med kjæresten noen år etterpå før jeg fant meg et nytt sted å bo alene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:37   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet høsten etter videregående, men bodd hos mamma i to perioder på seks måneder hver. Har betalt hjemme, både husleie og mat. Moren min hadde svært lav inntekt og høye bokostnader fra jeg var 15 år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:38   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg er oppvokst på en liten øykommune.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:38   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flytte hjemmefra når jeg var 17,5 år. Har ikke bodd hjemme etter det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:44   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg var vel rundt 18-19 år da jeg flytta hjemmefra, tror jeg. Kan ikke sette riktig alder og sted, for jeg vimsa litt hit og dit og fram og tilbake noen år, før jeg endte i Oslo da jeg var 23,fant meg sjæl og begynte gro noen røtter.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:44   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Bodde hjemme til jeg akkurat hadde fylt 25 ().
Jeg betalte 1000 kr i måneden fra jeg fikk meg fast 100% jobb da jeg var 19.
Dette var i Oslo.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:47   #11
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Bodde i gokk og flyttet på hybel da jeg var 16. Reiste hjem hver helg de første årene.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:48   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Eg flytta da eg var 20. Flytta frå bygd til storby for å studere. Det året eg jobba heime betalte eg ikkje for meg, for det var litt av og på med jobb, samt at eg var sjuk i fleire månader.

__________________
Bergensis

Sist redigert av Bergensis : 18-01-15 kl 17:58.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:50   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Etter vgs, då eg var nitten. Skulle ein bli til noko utover vgs måtte til ut i verden. Eg flytta til Oslo fra ei middels stor bygd i Hardanger. Men dette er jo no 26 år sidan. Alle vennene mine flytta då, men nokon blei igjen. Dei synst me synd i.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:50   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra etter vgs for å studere, og har aldri bodd hjemme etter den tid. Kulturen der jeg vokste opp (på landet) var at det var ikke vanlig å betale noe hjemme før man evt var i jobb, eller om man hadde foreldre med veldig dårlig økonomi.

Eldste bodde hjemme ett år etter vgs. Han hadde jobb med varierende inntekt, og betalte ingen husleie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:53   #15
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flytta når jeg var 19/20. Bodde hjemme året etter videregående mens jeg jobbet heltid. Betalte ingen ting, men bidro med litt matinnkjøp etc.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:57   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var ferdig med videregående (var 19 år). Jeg flyttet for å studere i en annen landsdel.

Kommer fra en småby på Østlandet.

Broren min ble boende hjemme et par år etter videregående uten å betale for seg. Han hadde ikke jobb.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 17:59   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flyttet dajegvar ferdig med videregående.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:01   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet hjemmefra det året jeg ble 19(bursdag på høsten), da begynte jeg å studere. Broren min flyttet ut på ordentlig(bodde litt borte innimellom) det året han fylte 28, han skulle betale litt hjemme, men er usikker om han betalte det så veldig ofte.

Vi bor på et relativt lite tettsted.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:01   #19
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet ut da jeg var 15 1/2 år. Gikk da først 1 år på folkehøgskole, så året etterpå bodde jeg på hybel. Jeg hadde en periode fra jeg var nesten 17 1/2 år til jeg var 19 år der jeg delvis bodde hjemme pga sykdom. Jeg betalte ikke noe, men var også for syk til å ev jobbe.
Da jeg var 19 år stakk jeg til Oslo, og etter det har jeg bodd for meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:02   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Flytta etter andre året på vgs. 18 år. Bodde aldri fast hjemme etter det. Flyttet permanent i egen (leid) bolig da jeg var 19 1/2, 35 mil fra familien. Har aldri betalt noe hjemme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no