Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-23, 08:27   #241
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg kjøpte meg votter på Apotek1 på impuls da jeg frøs så fryktelig for noen dager siden. De var supergode, så de anbefaler jeg dersom noen trenger en liten gave:

https://www.apotek1.no/produkter/snu...-brune-977308p

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-23, 10:01   #242
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Mindre enn 5 uker til jul og for første gang i mitt 51-årige liv har jeg ingen kontroll på julen.
Jeg aner ikke hvor vi skal feire eller med hvem. Aner ikke hvem i familien vi skal kjøpe gaver til og hvem som nå skal regnes som "for gammel for julegave". Aner ikke hva jeg skal kjøpe til mann og barn, og aner ikke hva jeg selv skal ønske meg.

Det eneste jeg vet er at jeg skal feire sammen med mann og barn, og at alle vil ha pinnekjøtt til middag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-23, 10:49   #243
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi er godt i gang med julegavehandelen. Bestilte gaver til to av tre barn i går samt mannens ene bror + kona hans og to av fem nevøer/nieser. Herlig å bare vente på at det ramler inn hentemeldinger. Jeg tror mannen skal få noe turutstyr, enten vinterliggeunderlag eller et underquilt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-23, 11:01   #244
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Strikket ferdig flere julegaver nå:

To par sokker
Fire par voksne votter, to tynne med Selbu-ish mønster, to tykkere lett-tovet
To par selbuvotter til 3 og 5 år
En voksen Dicte-genser
Et sett med Sophie skjerf, Twist pannebånd og pulsvanter med perler str 5 år
En stripet barnegenser

Gjenstår:
Flere par sokker
Små selbuvotter til 1-åringen (tynt garn og pinner nr 2)
Kanskje luer

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:03   #245
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.041
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Har noen tips til hva jeg kan kjøpe til to venninner? Jeg har gitt pledd, puter, lys, lysestaker o.l. før. I år er jeg helt blank!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:10   #246
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen tips til hva jeg kan kjøpe til to venninner? Jeg har gitt pledd, puter, lys, lysestaker o.l. før. I år er jeg helt blank!

Noe kosmetikk? En god håndkrem, håndsåpe e.l., f.eks fra Skandinavisk, jeg synes de har gode dufter. Eller så går det jo alltids an å gi noe spiselig eller drikkelig, en vinflaske e.l. (regner med du kjenner dem godt nok til å vite hva de spiser og drikker). Vanter, skjerf, en god bok, hvis de leser, tovet sitteunderlag hvis de går på tur ... En fin, gammeldags julekule, eventuelt årets julekule fra Holmegaard e.l.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-23 kl 10:18.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:15   #247
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

I år strikker jeg nesten alle julegavene fra oppskriftsserien Knitworthy 7 som jeg abonnerer på. Ny oppskrift annenhver uke. Så langt har jeg strikket en hals, to luer, fire par tøfler, snart to par pulsvarmere/halvvanter og snart en balaclava. Sønnen min hadde ønsket seg balaclava til jul så da den siste oppskriften viste seg å være nettopp det måtte jeg jo bare gå i gang. Planen var å strikke alt i restegarn men jeg regner feil på meterlengden til balaclavaen så der måtte jeg bestille supplering.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:16   #248
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Et pent serveringsbrett, et litt eksklusivt duftlys, gode hansker, en fin og stor kopp med en pose av yndlingsteen/-kaffen oppi, en fin julekule eller annen julepynt, fine handlenett, puslespill med personlig bilde.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:19   #249
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.068
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen tips til hva jeg kan kjøpe til to venninner? Jeg har gitt pledd, puter, lys, lysestaker o.l. før. I år er jeg helt blank!

Min nye favoritt, karameller frå Pärlans og kaffi eller te til?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:20   #250
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Eller kanskje noe julepynt eller annet fra Kirkens Bymisjon?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:50   #251
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen tips til hva jeg kan kjøpe til to venninner? Jeg har gitt pledd, puter, lys, lysestaker o.l. før. I år er jeg helt blank!

Opplevelse sammen? Kinobilletter, kafébesøk, teater?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 10:52   #252
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Mamma er syk i år, så jeg har tilbudt meg å handle gavene fra dem, i tillegg til min gamle farfar.

Ungene ønsker seg veldig mye Warhammer, så jeg håper å handle unna en del nå på fredag. Jeg er ferdig med gaven til mannen, han får lyddempende hodetelefoner. Den ene niesa mi hadde hotellpute på ønskelista, og der har vi en som ikke er i bruk, men som tar enormt mye plass, så hun får den + noen nye putetrekk. Veldig fornøyd med den løsningen.

Jeg elsker å være ferdig med julegavene før desember, sånn at den måneden kan gå med til kos.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 12:02   #253
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.533
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg er ferdig med kalenderen til minstejenta, hun kommer hjem i kveld og blir til søndag, så da skal hun få den med seg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 12:07   #254
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg liker også å være ferdig med julegavene innen desember begynner. Vi ligger bra an så langt, men tipper det én eller to gaver igjen likevel.

I går hengte jeg opp julekalendergavene. Litt tidlig ja, men selve kalenderen kom opp i helgen siden jeg hadde ryddet i skapet den ligger i og gavene lå jo klare så da kunne jeg like godt henge dem opp. Jeg liker at de henger der alle sammen et par dager før desember starter, men 9 dager før er rekord.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 12:51   #255
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Årets første innmelding i juletråden:

Julaften her hjemme hos oss. Svigers kommer, søster med familie (mann og to barn) er invitert, men har ikke svart endelig enda.
Har kjøpt bok til pappa, egentlig gir vi ikke gaver til våre søsken, men til de ukonfirmerte tante-/onkelungene. Barnløs søster får derfor julegave fra oss, så lenge hun driver og kjøper til våre barn. Hun skal få bambussokker og hjemmstrikket skjerf. Far og søster bor i samme by, og gaver må være klar før adventsbesøk.

Har også sørget for fri/avspasering i romjulen og 22.12. Det er jo tross alt det viktigste.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 13:01   #256
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.892
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har begynt på julegavene denne uka. Innser at det neppe blir fotobok i år, men vurderer puslespill eller kopp til beste- og oldemor til ungene. Skal flytte i neste uke, så det blir ikke så mye baking og pynting i år.

Selve julaften er jeg bedt bort til foreldrene til kjæresten, så det blir koselig. I romjula og på nyttårsaften tenker jeg å invitere venner og familie, for da har jeg mye større plass til gjester.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 16:29   #257
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har visst plutselig kjøpt julegaver på Black Week-tilbud. Det er noe jeg tidligere har nektet å gjøre, men nå satt jeg og planla nettkjøp for å slippe kjøpesenter i desember og så ble det sånn. Le creuset emaljegryte på 50% rabatt til utflyttet sønn og samboer, nattkjole og ullundertøy fra polarn o paret på 25% rabatt til niese og fine tusjer og noen bøker fra ark til hjemmeboende barn på 40% rabatt. Og alt sammen enten hjem i postkassa eller hentes på post-i-butikk. Nå må jeg bare finne igjen pusten, jeg fikk kjempehøy puls bare av å handle fra sofaen...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 16:40   #258
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen tips til hva jeg kan kjøpe til to venninner? Jeg har gitt pledd, puter, lys, lysestaker o.l. før. I år er jeg helt blank!

God kaffe og sjokolade? Te og sjokolade?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 19:23   #259
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi har også kjøpt en del julegaver på Black Week. Har sjekket med prishistorikken på Prisjakt så det var veldig gode tilbud, opptil 50% på en del ting og det muliggjorde gaver vi ellers ikke ville kjøpt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-23, 19:26   #260
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.237
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Har ikke ordnet noe som helst til jul men har hengt opp et par lys i vinduet og avtalt at vi (for første gang siden 2009) ikke skal være hjemme i jula, men hos min mor.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no