Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bakovervendt i VW Polo?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 22:48   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Bakovervendt i VW Polo?

Mine svigerforeldre henter snuppa i barnehagen ca en gang i uka. Derfor har vi kjøpt og montert et Britax 2WE i bilen deres. De har en Polo, ca 2001-modell. Det er trangt, men det går. Det siste halve året har de mumlet litt om at det er fryktelig trangt for snuppa å sitte bakovervendt i bilen deres. Hvorpå jeg har svart at det er ikke skadelig å sitte med bøyde ben, og det er helt uaktuelt å snu henne før hun er minst tre år. Har selvfølgelig forklart hvorfor også.

Så, i dag, kunne min mann informere meg om at de har snudd setet likevel! For "det gikk bare ikke lenger"!

Jeg har utstyrt mannen med link til TT sine sider, og han skal gi dem beskjed om at det er uakseptabelt. Men jeg tenkte jeg kunne høre med dere først: Er det for trangt å ha henne bakovervendt i Poloen? Erfaringer?

Snuppa er 2,5 år, 90 cm og 13 kg.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:51   #2
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Jeg er sikker på at det går helt fint. Jeg har 4-åringen min bakovervendt, dog har vi stasjonsvogner, men han sitter også bakovervendt i mormors lille Opel Corsa. Han er 102 cm.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:13   #3
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg er sikker på at det går helt fint. Jeg har 4-åringen min bakovervendt, dog har vi stasjonsvogner, men han sitter også bakovervendt i mormors lille Opel Corsa. Han er 102 cm.

Takk for svar!
Jeg tror også at det går helt fint, men håper at noen som har Polo kan bekrefte det.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:17   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Selvfølgelig er det ikke for trangt. Jeg hadde virkelig latt dem høre det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:17   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Jeg har Polo, men det minste barnet er 7 år, så noe bakovervendt sete har vi ikke.

Derimot kan jeg si at en Polo er større enn en Corsa. Ihvertfall virket det sånn da jeg skulle kjøpe bil, og prøvekjørte begge.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:18   #6
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Corsa er ikke akkurat noen stor bil, så det som går der, går nok i Polo også.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:21   #7
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Selvfølgelig er det ikke for trangt. Jeg hadde virkelig latt dem høre det.

Jeg blir litt matt over sånne utsagn.

Svigers stiller og henter i barnehagen, synes det er flott bare det. Snakker vi i tillegg om en 3 dørs polo i tillegg så har jeg full forståelse for at svigers kanskje synes det er litt vanskelig. Så lenge hun er 2,5 år så hadde jeg ikke blitt hysterisk, da hadde jeg heller hentet ungen selv.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:28   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg blir litt matt over sånne utsagn.

Svigers stiller og henter i barnehagen, synes det er flott bare det. Snakker vi i tillegg om en 3 dørs polo i tillegg så har jeg full forståelse for at svigers kanskje synes det er litt vanskelig. Så lenge hun er 2,5 år så hadde jeg ikke blitt hysterisk, da hadde jeg heller hentet ungen selv.

Det er en fem-dørs. Og det blir sagt på en pen måte, nettopp fordi de faktisk gjør oss en stor tjeneste, og fordi de er gode besteforeldre.
Men jeg synes ikke at dét at de gjør oss en tjeneste, rettferdiggjør at de overprøver våre ønsker når det kommer til en så viktig sak som bilsikring.
Og jeg føler ikke at jeg er hysterisk fordi jeg vil ha henne bakovervendt. Jeg føler meg faktisk ganske fornuftig.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:31   #9
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Det er en fem-dørs. Og det blir sagt på en pen måte, nettopp fordi de faktisk gjør oss en stor tjeneste, og fordi de er gode besteforeldre.
Men jeg synes ikke at dét at de gjør oss en tjeneste, rettferdiggjør at de overprøver våre ønsker når det kommer til en så viktig sak som bilsikring.
Og jeg føler ikke at jeg er hysterisk fordi jeg vil ha henne bakovervendt. Jeg føler meg faktisk ganske fornuftig.

Jeg er enig i at bilsikring er viktig. Hadde ungen vært året hadde jeg skjønt det, men når hun er nærmere 3 hadde jeg latt det være, eller som jeg sier over hentet ungen selv. De har jo forsøkt å si at det ikke funker men du har bare avfeid med at det ikke er aktuelt.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:33   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg blir litt matt over sånne utsagn.

Svigers stiller og henter i barnehagen, synes det er flott bare det. Snakker vi i tillegg om en 3 dørs polo i tillegg så har jeg full forståelse for at svigers kanskje synes det er litt vanskelig. Så lenge hun er 2,5 år så hadde jeg ikke blitt hysterisk, da hadde jeg heller hentet ungen selv.

Så fordi svigers er "snill" og henter i barnehagen, skal de få gjøre hva de vil? Jeg blir litt matt av deg, jeg, men det er nå en annen sak.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:33   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Har hatt Polo, og hatt barn bakovervendt. Det er trangt. Det må innrømmes. Men det går helt greitt. Det kommer jo an på hvilket sete/hvordan setet festes; jeg hadde en eldre modell Britax TwoWay Elite en stund og den satt jo greitt. Men passasjersetet kan jo ikke reguleres særlig da, og en person med normalt lange bein må jo da sitte med knærne i haken eller dashbordet. Og det er det jo ikke alle som synes er like festlig. Spesielt ikke hvis setet står montert i bilen hele tiden, og passasjeren da må sitte trangt "bestandig" også mellom hver barnehagehenting. Det er ikke alle besteforeldre som fikser setemontering.

Det var deilig å snu setet...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:37   #12
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg er enig i at bilsikring er viktig. Hadde ungen vært året hadde jeg skjønt det, men når hun er nærmere 3 hadde jeg latt det være, eller som jeg sier over hentet ungen selv. De har jo forsøkt å si at det ikke funker men du har bare avfeid med at det ikke er aktuelt.

Da har vi forskjellig syn på det. Hun er nøyaktig to og et halvt, og jeg synes det er viktig at hun sitter bakovervendt. Trygg Trafikk anbefaler faktisk at de sittet bakovervendt til de er minst fire.

Og for ordens skyld: De har snudd henne fordi de synes det ser ukomfortabelt ut for henne å sitte bakovervendt, ikke fordi det er vanskelig å ta henne inn/ut av bilen.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:41   #13
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Har hatt Polo, og hatt barn bakovervendt. Det er trangt. Det må innrømmes. Men det går helt greitt. Det kommer jo an på hvilket sete/hvordan setet festes; jeg hadde en eldre modell Britax TwoWay Elite en stund og den satt jo greitt. Men passasjersetet kan jo ikke reguleres særlig da, og en person med normalt lange bein må jo da sitte med knærne i haken eller dashbordet. Og det er det jo ikke alle som synes er like festlig. Spesielt ikke hvis setet står montert i bilen hele tiden, og passasjeren da må sitte trangt "bestandig" også mellom hver barnehagehenting. Det er ikke alle besteforeldre som fikser setemontering.

Det var deilig å snu setet...

Ah! Takk for svar! Jeg er enig i at det er trangt for den som evt sitter i passasjersetet. Men det er sjelden at det er aktuelt i deres bil. Men er det for trangt for ungen? Hvor gammel/stor var ditt barn da du snudde setet?

  Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:44   #14
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så fordi svigers er "snill" og henter i barnehagen, skal de få gjøre hva de vil? Jeg blir litt matt av deg, jeg, men det er nå en annen sak.

Nei det er faktisk best å "virkelig latt dem høre det".

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:47   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Nei det er faktisk best å "virkelig latt dem høre det".

Ja, jeg hadde blitt irritert på alle de som setter komfort foran sikkerhet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:47   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Jeg snudde da hun var tre år. Hun er nok større enn din, hun veier 19 kg og er 105 cm nå. Setet var et gammelt arvesete og modent for utskifting, og hun klarte også å få opp både seler og setebelte, så da ble det en beltestol istedet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:48   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Da har vi forskjellig syn på det. Hun er nøyaktig to og et halvt, og jeg synes det er viktig at hun sitter bakovervendt. Trygg Trafikk anbefaler faktisk at de sittet bakovervendt til de er minst fire.

Og for ordens skyld: De har snudd henne fordi de synes det ser ukomfortabelt ut for henne å sitte bakovervendt, ikke fordi det er vanskelig å ta henne inn/ut av bilen.

Jeg har min på snart fem bakovervendt. Vi kjører en tilsvarende bil som den du snakker om i HI.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 27-01-08 kl 23:54.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:48   #18
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Skal ikke komme med min mening her hva angår barn og hvem vei de sitter i bilen.
MEN, helt ærlig synes jeg besteforeldrene skal akseptere det du mener er best for barnet ditt, uavhengig av hva de selv mener.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:49   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

MEN, helt ærlig synes jeg besteforeldrene skal akseptere det du mener er best for barnet ditt, uavhengig av hva de selv mener.

Jepp, så enkelt kan det sies.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:18   #20
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Bakovervendt i VW Polo?

Med så store barn bakovervendt hadde jeg nok valgt noe helt annet enn polo. Med tanke på at de fleste ulykker skjer ved kollisjon bakfra.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no