Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 15:57   #301
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.791
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har endra litt på den jeg også, må jeg tilstå. Espresso istedet for melk.

Hvordan ble det?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:36   #302
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Stønn.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 16:53   #303
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 17:49   #304
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne må prøves til helga.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:04   #305
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Steike for ei kake ! Jeg dro til med et ekstra lag glasur også jeg da. Den var jo ikke så pen på toppen. Så litt lys glasur og pynt og den var egnet til dåpsbordet. Restene høstet lovord på foreldremøte dagen etter.
Endelig en sjokoladekake til og med jeg klarer å lage, alle andre blir enten vulkaner eller paddeflate hvis jeg ikke jukser og bruker posekake.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:42   #306
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Da har jeg gitt denne kaka nok et forsøk. Den har jo blitt "vanlig" langpannesjokokladekake når jeg har forsøkt meg tidligere. I morgen serveres den i knertens barnehage som bursdagkake. De setter jo uansett pris på sjokoladekake.

Denne gangen lagde jeg jeg glasuren tynnere og når den tidligere har vært tykk guffe som måtte smøres utover, så forsvant den nå rett ned i kaka (=soaked). Den ser forøvrig ikke ut i måneskinn, men med litt dinosaurstrøssel på var knerten fornøyd i hvert fall.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:45   #307
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Ja, glasuren skal IKKE kunne smøres utover, den skal renne utover kaken. Og den ser ikke ut, min gjør heller ikke det. Men til "fint" kan man kamuflere den med pynt eller mer glasur oppå når den andre er stivnet, feks. Jeg skjærer den i små ruter før servering, da vises det ikke så godt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 22:22   #308
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg lagde denne til bryllup faktisk. Istedenfor langpanne tok jeg to runde kakeformer.
Også lagde jeg ekstra glasur, tykkere, som jeg smurte fint utover kaka og ned på sidene før jeg pyntet den "fint". Kan ikke pynte kake.

Kaken ble fantastisk god!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 21:28   #309
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg pleier ikke å kamuflere kaka og på jobben fikk jeg en kommentar på om hvem som hadde putta fingern i kaka eller spist av den fra før. Jeg lager ekstra fyll, 1/2 gang ekstra, og har i noen spiseskjeer ekstra med melk i forhold til oppskriften. Jeg smører min sånn halvveis utover, for jeg liker at det ligger igjen en del fyll på toppen også samtidig som kaka er full inni.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:50   #310
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne har jeg faktisk laget nå.... Mann skal ha den med seg på jobb i morgen. Han hadde bursdag på onsdag, og han liker bare sjokoladekaker...
Men all glasuren er forsvunnet..Så må vel ha på mere glasur i morgen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 19:17   #311
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg har laget den flere ganger men aller best ble den nå i helgen. Laget dobbel sats glasur, og da ble den skikkelig "soaked". Pyntet med litt pastellfarvede nonstops som halvveis smeltet, det ble både lekkert og godt!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:21   #312
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg synnes ikke den var noe himmelsk god... Glasuren var ikke noe spes god. Bare søt og ekkel.
Mann synnes heller ikke den var god, men han ER sær..
Men folkene på jobben hannes hadde syntes den var god. Hadde spist halve kaka. resten gikk i spøla

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 22-11-10 kl 20:34.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:24   #313
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Smaken er jo som baken. Ingen liker jo alt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:35   #314
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Smaken er jo som baken. Ingen liker jo alt.

Sant. Altså kaken var spisende, men et stykke var nok

Litt skuffet da jeg smakte. Hadde for forventet noe himmelst herlighet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 12:48   #315
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

OMG. Denne kan jeg ikke lage igjen på leeenge. Det er jo livsfarlig for en sukkerhungrig ammekvinne å ha en sånn kake stående i kjøleskapet.
Den har falt i smak hos alle gjestene, og blir garantert en gjenganger hos oss.
*lister meg bort til kjøleskapet igjen*

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 19:07   #316
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.458
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Ojojoj. Jeg skulle lage denne som Valentineskake til oss. Siden jeg leste her at den ble god av aa staa i kjöleskapet, bakte jeg i ettermiddag. Klarte aa vente til den var nesten kald, og vips, saa var halve kaken borte. Jeg trenger vel ikke aa si at jeg ikke orket aa lage noe middag etter det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 10:24   #317
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nam fikk lyst på kake no.

Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:32   #318
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.458
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Den var enda bedre etter en natt i kjöleskapet. Vil nok lage enda litt ekstra glasur neste gang, for det var best der hvor det var ekstra mye glasur som hadde trukket inni.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:58   #319
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Den var enda bedre etter en natt i kjöleskapet. Vil nok lage enda litt ekstra glasur neste gang, for det var best der hvor det var ekstra mye glasur som hadde trukket inni.

Jeg lager bestandig 1 1/2 gang av oppskriften på glasuren. Da blir det perfekt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:21   #320
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.458
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg lager bestandig 1 1/2 gang av oppskriften på glasuren. Da blir det perfekt.

Ja, det höres riktig ut.

Jeg laget forresten 1/2 porsjon baade av kake og glasur og stekte kaken i vanlig, rund form. Kunne ikke lage i langpanne for jeg manglet baade et par egg og römme, men det funket i vanlig kakeform, ogsaa. Saann i tilfelle noen andre bare maa lage kaken naa med en gang og ikke gaa i butikken först.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no