|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Kaffe | Te |?? | |||
Kaffe! | 85 | 62,50% | |
Te! | 24 | 17,65% | |
Annet.... Spesifisert i tråden | 22 | 16,18% | |
Broccolismoothie | 5 | 3,68% | |
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
19-06-19, 00:51 | #1 |
~~~~~~~
|
Kaffe | Te?En litt uhøytidelig poll - Kaffe | Te |??
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-06-19 kl 00:59. |
19-06-19, 00:59 | #2 |
Glamorøs
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg drikker som regel én kaffe om dagen, etter at jeg har vært våken en stund. En latte på ekstra lettmelk, ingen søtning. Søt kaffe er der verste jeg vet, og siden jeg drikker så lite vil jeg at den skal bære skikkelig god. Vi har espressomaskin hjemme, og kjøper ferske bønner hver uke.
19-06-19, 00:59 | #3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg kan virkelig ikke leve uten te Jeg drikker 1-2 liter om dagen, og ja, jeg må ha det til frokost/på morningen. Det finnes jo tesmaker til enhver anledning, så jeg har egne teer til mat, til desserter, til kos, når jeg er fysen etc. Jeg drikker i hovedsak kun Kusmi te og A.C. Perch's. Er aller mest glad i sort te, men hvit og grønn er også godt. Rød te liker jeg ikke. Og Lipton Yellow Label og Fire Røde Frukter (fra Twinings eller Lipton) er fandens verk, men utover det så drikker jeg det meste jeg får servert også. Ok, Yogi te er ikke veldig godt synes jeg...
19-06-19, 01:16 | #5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: Kaffe | Te?
Her er jeg!
19-06-19, 01:16 | #6 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Kaffe | Te?Drikker både te og kaffe, men på hver sin måte. Te er til mat. Kaffe er definitivt ikke sammen med mat, bare til evt kjeks og kaker.
19-06-19, 01:33 | #7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg er definitivt et kaffemenneske. Jeg drikker kaffe til alle døgnets tider, og jeg drikker mye. Sikkert alt for mye. Liker best svart, "gammeldags" kaffe, uten melk eller sukker. Fancy kaffedrikker drikker jeg bare en svært sjelden gang, da kjøper jeg det fordi jeg synes det ser veldig godt, lekkert og luksuriøst ut, og at det er koselig å drikke. Men tenker alltid at det egentlig hadde vært bedre med vanlig svart kaffe, så blir det en stund til neste gang. Hvis jeg først skal ha en søt og melkebasert drikk så foretrekker jeg egentlig kakao.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-06-19 kl 01:45. |
19-06-19, 01:33 | #8 |
kamerat
|
Sv: Kaffe | Te?Kaffe!!!
19-06-19, 01:47 | #9 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Kaffe | Te?Kaffe er favoritten. Ikke for tidlig og ikke for sent. Liker te også. Sukker bruker jeg aldri. Kan drikke kaffe med melk, te er best uten melk.
19-06-19, 01:49 | #10 |
Leser
|
Sv: Kaffe | Te?Må ikke ha noe, men elsker (nesten) alt! Kaffe, iskaffe, ekspresso, caffe latte, grønn te, hvit te, svart te, varm og kald. Liker også noe annen urtedrikk (yogi te er jo mye lakrisrot etc, og jeg nypete og kamomillete. Liker ikke rooibos, eller kanskje jeg ikke har truffet den rette enda? )
19-06-19, 07:31 | #11 |
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kaffe | Te?Cola zero er min kaffe/te. Drikker det til alt.
19-06-19, 07:44 | #13 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Kaffe | Te?Kaffe! Må ha! På jobb drikker jeg også fruktte.
19-06-19, 07:51 | #14 |
Impulsiv innimellom
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg drikker et stort glass iskaffe hver morgen, med espresso fra kaffemaskina, ekstra lettmelk og sukkerfri sirup. Det er dagens høydepunkt, og jeg gleder meg hver dag til å stå opp pga den, og spiser 2-3 knekkebrød sammen.
19-06-19, 07:53 | #15 |
|
Sv: Kaffe | Te?Kaffe, definitivt. Men må ikke ha det med en gang jeg står opp. Vann må jeg ha kjapt. Driller kaffe på jobb og gjerne en hjemme på kvelden for å unngå å sovne med ungene. Drikker veldig sjelden te, i så fall kun yogi-typer. Jeg var glad i svart te med melk før, men blir dårlig av det.
Juni 2011 og januar 2013 Sist redigert av ingling : 19-06-19 kl 08:09. |
19-06-19, 08:05 | #16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
Sv: Kaffe | Te?Har alltid drukket omtrent bare te til alle døgnets tider. Etter at vi fikk nye kaffemaskiner på jobb med kverning av kaffe og ulike kaffetyper, går det bare i kaffe på jobb. Men ikke tidlig morgen og kveld, heller ikke hjemme. |
19-06-19, 08:05 | #17 |
Fortynnet
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg begynte ikke å drikke kaffe før jeg var over tredve, og drikker fortsatt bare kaffe med stor melkeandel. Men jeg har blitt veldig avhengig av kaffe til frokosten. Lager espresso med melkeskum av skummet melk, ikke sukker. På jobb har vi traktekaffe og lettmelk og ikke noe å lage skum med, det er ikke like fristende og det er ikke hver dag jeg drikker kaffe til lunsj. Stort sett er det bare kaffe om morgenen. Kaffe påvirker søvnen noe helt utrolig for meg, så jeg må alltid huske å ikke drikke det etter klokka 15. |
19-06-19, 08:13 | #18 |
|
Sv: Kaffe | Te?
Det kan det være. Jeg fikk tips om å drikke kaffe en halvtime før jeg spiser på morgenen, det funker bra hvis magen er litt treg.
19-06-19, 08:21 | #19 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Kaffe | Te?Jeg drikker ikke kaffe i noen slags form. Jeg liker rett og slett ikke kaffesmaken. Når jeg så ikke er så veldig glad i varme drikker så drikker jeg te veldig sjelden.
19-06-19, 08:22 | #20 |
i tåkeheimen
|
Sv: Kaffe | Te?Svart kaffe om morgenen. Det er livsnødvendig. En kopp hjemme, en på bussen, en når jeg kommer fram på jobb. Da begynner jeg å bli menneske igjen. Resten av dagen er det ikke så viktig med kaffe. Jeg drikker te til lunsj (gjerne krydret te med mye smak), på jobb etter lunsj og hjemme på kvelden, men kan ta meg en kopp kaffe om jeg er på møter, besøk, eller etter middag om det passer seg sånn.