Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-22, 09:49   #481
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så lekker, Camomilla!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 22-07-22, 09:57   #482
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så lekker, Camomilla!

Tusen takk.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-07-22, 10:34   #483
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.171
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Fantastisk farge, Camomilla!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 22-07-22, 13:01   #484
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.104
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Restegarn, type Sterk.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 7E96306D-2E79-4931-A294-88E6A4A3123D.jpg (8,9 KB, 41 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 22-07-22, 13:07   #485
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.831
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så mye fint dere strikker. Jeg strikker votter. Lite og enklet å ha med på tur. Etter tips her før jul strikker jeg i fritidsgarn. Trenger ikke tenke så mye og det passer fint nå om sommeren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 23-07-22, 15:14   #486
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.917
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Fin Camomilla, og nydelig farge!

Jeg har strikket ekstremt lite i sommer så jeg holder fremdeles på med blå Avena-genser, men nå nærmer det seg slutten og jeg har kjøpt garn til Olive cardigan som er neste prosjekt. Jeg spurte designerne selv om garnalternativ siden jeg ikke vil bruke silk mohair og de var enige i at to tråder merino var beste alternativ så da ble det det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 23-07-22, 16:10   #487
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.222
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har satt som mål å strikke (og etterhvert fylle) julestrømper til hele storfamilien. Jeg strikker Aftensjulestrømper, og er på strømpe to av tolv. Heldigvis er de raske å strikke, og fine blir de også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 23-07-22, 20:25   #488
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.796
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket Terrazzo neck fra PetiteKnit i gave til min venninne og nå strikker jeg pulsvarmere (etter eget hode) av restegarnet.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 23-07-22, 21:27   #489
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.565
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med Ankers cardigan - my size og er såååå lei glattstrikk frem og tilbake.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 11:05   #490
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.870
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er akkurat ferdig med en cardigan tim pøbelprinsessen og en liten kul sak til ett av jentebarenbarna, og har nå startet på knall grønn franky-genser til meg selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 11:14   #491
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.171
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket Krokus-topp og nå fortsetter jeg med flettejakka fra Garntopia.

Planlegger høstens strikkeprosjekt. Har lyst til å strikke gensere til gutta. Men må finne/lage mønster. Tenkte tema black metal for de to eldste og har ikke funnet mønstre. Og med minsten noe gaming eller rollespill. Hmmm.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 11:19   #492
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har kjøpt garn og oppskrift til denne jakka:

https://www.lykkelighandel.no/produc...4aAjAYEALw_wcB

Det er en dame som skulle strikke den til meg, men det ble for avansert for henne. Er det noen som vet om en oppskrift på en jakke der man kan bruke blandingen soft silk mohair og merinoull i?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 24-07-22, 19:00   #493
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.756
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med en barnehagebukse i ull nå. Nettopp ferdig med Sille slipover mini som jeg strikket i et av mine favorittgarn; Pernilla fra Filcolana. To par votter er også ferdige, de er strikket i Navia Uno fra Færøyene. Det mest drøye garnet jeg har vært borti! 50 g av hver farge holdt til to par damevotter.

94C369F8-DEDF-492E-ADDF-E82B75AD19DC.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 04-08-22, 08:48   #494
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nydelig vest og for noen votter, Retz. Wow.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-08-22, 08:54   #495
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med to stk Ankerstrøyer til to fine gutter til en kollega.
Strikket i Double Sunday

66CF0532-F7AA-458B-B84A-532234D1D6AB.jpg

Nå har jeg startet på denne fra LeKnit:

https://leknit.com/shop/rainbow-uk-235p.html

Skulle bare bruke restegarn….
Vel… Det har blitt kjøpt inn noen nøster nytt og bruker noe rester, sånn ca 40/60 rester og nytt…

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-08-22, 08:55   #496
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg har kjøpt garn og oppskrift til denne jakka:

https://www.lykkelighandel.no/produc...4aAjAYEALw_wcB

Det er en dame som skulle strikke den til meg, men det ble for avansert for henne. Er det noen som vet om en oppskrift på en jakke der man kan bruke blandingen soft silk mohair og merinoull i?

Har du sett inne på PetiteKnit sine sider?
Mener det er mange der altså.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-08-22, 08:56   #497
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.023
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne fra Sandnes garn, men i en skikkelig knallrød farge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-08-22, 09:20   #498
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så flott, Tjorven!

Jeg strikker restegarnsskjerf, bruker opp masse rester av merino+silk mohair. Dikter mønsteret selv mens jeg holder på, og det blir superfint! Synes jeg selv da

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 07-08-22, 22:16   #499
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med denne nå, gleder meg til den blir ferdig.


99432623-4C82-4B44-AE89-9173EFF16927.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 09-08-22, 17:37   #500
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nytt babyteppe. Til kollega som venter en gutt i september.

Da tror jeg at jeg begynner på Torpavotter til samboer. Han ønsker seg nye. De vottene han fikk at meg første bursdag etter vi ble sammen er ganske slitte. Er stoppet noen ganger på snart 11 år.

Så har jeg lyst på en tynn ensfarget cardigan med fletter eller annet strukturstrikk. Får kikke litt hva jeg har lyst på...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220809_173030_resize_13.jpg (775,0 KB, 28 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no