Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjort i hagen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 15:49   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hjort i hagen

Ja, sånn nærmest i en bisetning, presentert som en hyggelig greie, fikk vi ved overtagelse vite at rundt vårt nye hus er de vanlig med hjort.

Jeg synes ikke at "å se bambi mens dubspiser frokost" egentlig er en ting jeg setter pris på.

Joda, en gang eller to, men ikke regelmessig. Jeg har jo så mange tanker ognplaner for hagen! Og de inkluderer nå helst ikke hjort som spiser opp alt mulig da!

Noen med erfaring?

Hvordan går det med tomatplanter i solveggen, jordbæråker, blåbærbusker pallekarmer med grønnsaker, krokus og påskeliljer i bed, krukker og blomsterkasse? Og ripsbuskene som står der, evt frukttreet jeg skulle sette ved siden av?

Og hva gjør det evt med planen om å trene han som blir fire år i sommer til å være utendørs uten at noen er med ham hvert sekund? Hjorten er vel sky, så jeg tviler på den er farlig, men han kan bli skremt? Eller?

Jeg setter pris på realitetsorientering som kan begrense min pågående krisemaksimering.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Ro deg ned. Du overdramatiserer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:56   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Hjorten pleier ikkje å vera så glad i folk, så eg vil tru den forsvinner etterkvart. Her var det masse hjort i hagen, då me flytta inn, etter første høsten forsvann dei og la tråkket sitt rundt tomten vår.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:58   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Godt kjøtt, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:59   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Det er bedre å ha hjort i hagen enn å ha gjort i buksa.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:00   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Hva koster en hjort?
Svar: Den er rådyr.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:01   #7
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

En til?

Det var en gang en gutt som skulle skrive en stil om en elg, en hjort og en rein. Slik ble den: Det var en gang en elg som skulle vaske seg. Da det var gjort var han rein.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:04   #8
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjort i hagen

Hjorten er først og fremst i skogen om dagen, så konflikt med 4-åringen treng du sannsynlegvis ikkje tenke på. Det er først og fremst tidleg morgon og kveld hjorten dristar seg fram her omkring.

Vi har mykje hjort i området, men har aldri høyrdt noko om at dei går heilt inn i hagane til folk. På bøane og friområder, ja, men ikkje inn i hagar der det tydeleg brukar å opphalde seg folk.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:06   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Her går rådyr i Hagen og forsyner seg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:07   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her går rådyr i Hagen og forsyner seg.

Så lenge det ikke er Carl I. så.


(Jada, det er bare noen som synes dette er morsomt, men jeg klarer ikke la være.)

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:12   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen



Dessuten kan jeg vitsen på en annen måte.

"Det var en elg som gikk over en elv og ble rein, og da tenkte han "jaja, da var det hjort!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:21   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Vi har noen Bambidyr (jeg er usikker på speifikk rase og kaller derfor alle like Bambi)i hagen. De løper gjennom min hage og bort til Mandarinen. De spiser tulipanknopper og litt annet. Ellers er de eksotisk innslag. *ikke plaget*

Det er mer problematisk med de som lar hundene gå løst, synes jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:24   #13
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Ingen fare for 4 åringen iallefall.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:25   #14
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjort i hagen


Pust med magen! Vi har rådyr i hagen, og jeg elsker at de går forbi vinduet mitt mens jeg spiser frokost. Hvis det er veldig skrint med mat på vinterstid hender det at de tar en jafs eller tre av tujahekken, men ellers er nok naboens hager langt mer fristende enn min.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:28   #15
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjort i hagen

Hjort har vi ikke sett i vår hage (men det er mye hjort i nærheten), men det har vært observert en elg et par ganger rett ved (par meter unna) eiendommen vår et par ganger. Foreløbig slett ikke plagsomt, men et veldig eksotisk innslag. Tror nok at det skal gå bra, men det kan nok hende at du må se langt etter en og annen hageblomst som hjorten ser på som godbit.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:31   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

]Vi har rådyr som kommer i hagen rett som et er (en elg et par ganger også) og det hender de spiser av buskene. De har så langt ikke rørt hverken planter eller bær. Utover det er de ganske sky og ville neppe latt et menneske komme innpå dem. Jeg synes de er nydelige og gleder meg over hvert besø, og blir faktisk litt lei meg når jeg leser at mange omtaler dem som "stylterotter" og skulle ønske flere satte pris på dem. Jeg hadde i allefall gladelig ofret både tomater og jordbær for rådyrbesøk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:36   #17
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Vi har rådyr i området. Ingen kan kjøpe hus i vår kommune med garanti mot rådyr.

Akkurat nå føler jeg at jeg har overtaket på rådyrene, men vi får se om det varer (får jeg f.eks nyte synet av mine nye tulipaner når jeg kommer hjem fra Kypros om drøye to uker?). Jeg har lagt ut Revira (som beskytter mot rådyr og hjort), Blodmel og jeg har laget telt av hønsenetting. *svett*

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:49   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjort i hagen

Vi har Hjort som ordfører.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 17:18   #19
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

] Jeg synes de er nydelige og gleder meg over hvert besø, og blir faktisk litt lei meg når jeg leser at mange omtaler dem som "stylterotter" og skulle ønske flere satte pris på dem. Jeg hadde i allefall gladelig ofret både tomater og jordbær for rådyrbesøk.

Helt enig.

Det er sjelden vi har dem helt inne i hagen men på jordene rundt her ser vi dem ofte. De er så vakre!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 19:12   #20
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjort i hagen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg hadde i allefall gladelig ofret både tomater og jordbær for rådyrbesøk.

Har du virkelig lagt ned tid, krefter og omsorg i å f.eks dyrke tomater og jordbær og er villig til å ofre dem?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no