Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 20:25   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Jeg har lenge hatt lyst på en Kenwood Major eller en -Chef (kommer nok til å brukes aller mest til elting av brøddeig). Men så kom jeg over en Electrolux etellerannet som kun var til elting og tydeligvis en tusenlapp billigere enn Kenwood. Noen som har erfaringer å dele, spesielt ang. Electrolux sin maskin?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:40   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Har akkurat fått meg Kenwood Major KM005 og er veldig fornøyd med den. Kjøpte den først og fremst for å bruke til brødbaking, men ekstrautstyret er allerede brukt. Veldig greit med en slik multimaskin.

Jeg bestillte min fra Tyskland så kom veldig bra ut i forhold til å kjøpe den i butikk her hjemme.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 20:56   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Jeg har kenwood major og er veldig fornøyd med den.
Bruker den mye til brødbaking og den er god på det.

Kjøpte den på tilbud hos Elkjøp i sommer.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:02   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg har lenge hatt lyst på en Kenwood Major eller en -Chef (kommer nok til å brukes aller mest til elting av brøddeig). Men så kom jeg over en Electrolux etellerannet som kun var til elting og tydeligvis en tusenlapp billigere enn Kenwood. Noen som har erfaringer å dele, spesielt ang. Electrolux sin maskin?

Vil absolutt anbefale Kenwood Major. Jeg likte ikke å bake før den kom i hus, men nå slenger jeg sammen gjærdeig rett som det er. Kjempegod maskin. Chef er mindre, tror jeg, så jeg ville gått for Major om det er brøddeig du vil bruke den til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:10   #5
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Jeg er veldig fornøyd med Kenwooden min, eneste problemet vårt er at pizzadeigoppskriften vår er litt i minste laget for maskina.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:13   #6
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Jeg har en Electrolux Assistent og er kjempefornøyd. Bruker den bare til baking og til blanding av karbonadedeig, og til det er den super . Elter hvertfall 4 store brød om gangen. Min deig har 16 dl veske.
Har ikke vært borti Kenwood så kan ikke si noe om den eller sammenligne. Assistenten er hvertfall en solid maskin, mamman min har og sånn.

Her er en test jeg kom over: http://forbrukerportalen.no/Tester/2...=1136896637.11

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:15   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Glemte å si; min mor byttet nylig fra Electrolux Assisstent til Kenwood Major (etter hun så min i aksjon), og sier at Kenwood'en elter bedre. Men så var Assisstenten hennes gammel, da...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:20   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Jeg er veldig fornøyd med Kenwooden min, eneste problemet vårt er at pizzadeigoppskriften vår er litt i minste laget for maskina.

Lag større pizza.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:24   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Lag større pizza.

Da blir ovnen for liten.
Har bare 50 cm bred ovn.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:47   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Da blir ovnen for liten.
Har bare 50 cm bred ovn.

Da lager du et brett pizzaboller eller rundstykker som du steker mens dere spiser pizzaen.

Er blitt veldig glad i Kenwood'en på de få dagene jeg har hatt den. Har bakt mer de den siste uka enn jeg har gjort de siste 6 mnd tror jeg.

Noen som vet priser på tilleggsutstyr? Kunne tenkt meg litt mer stæsj til den.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:00   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Da lager du et brett pizzaboller eller rundstykker som du steker mens dere spiser pizzaen.

Er blitt veldig glad i Kenwood'en på de få dagene jeg har hatt den. Har bakt mer de den siste uka enn jeg har gjort de siste 6 mnd tror jeg.

Noen som vet priser på tilleggsutstyr? Kunne tenkt meg litt mer stæsj til den.

Med min fulgte det med to boller, ei kjøttkvern, elte krok, visp, en K krok og sånn man kan hakke mandler med f.eks.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:06   #12
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Glemte å si; min mor byttet nylig fra Electrolux Assisstent til Kenwood Major (etter hun så min i aksjon), og sier at Kenwood'en elter bedre. Men så var Assisstenten hennes gammel, da...

OK. Kenwood Major. I get it.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:09   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Med min fulgte det med to boller, ei kjøttkvern, elte krok, visp, en K krok og sånn man kan hakke mandler med f.eks.

Krokene fulgte med her også, i tillegg så fikk jeg sitruspresse, glassblender, foodprossesor og en ekstra stålbolle på 6,7l. Men jeg kunne godt tenkt meg potetskrelleren og slow speed slicer/shredder. Greit å kunne kvitte seg med andre maskiner og kun ha denne.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:29   #14
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Vi bruker kjøttkverna mye.
Jeg ønsker meg foodprosessor og kanskje en sånn til å rive ost med. Det hadde i hvert fall kommet godt med i morgen, for da tenkte jeg at jeg skulle hamstre ost på Ica...

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 22:46   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Jeg har en Electrolux Assistent og er kjempefornøyd.



Elter brøddeig i den.
Har blender til den.
har kjøttkværn til den
Har bakebolle og visper til den

Den er min bedre halvdel hihi

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:05   #16
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Er veldig glad i min Kenwood major.. fikk den til jul og var overlykkelig.. det fulgte med kjøttkvern, blender, slikkepott og ekstra bolle tror jeg utenom de forskjellige vispene

etter jeg fikk den har jeg brukt den til alt.. smørkrem, kaker og elting..

har lyst på mandelkvernen til den og osterasper, noen som vet hva sånnt koster og hvor man får kjøpt?

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:10   #17
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

har lyst på mandelkvernen til den og osterasper, noen som vet hva sånnt koster og hvor man får kjøpt?

Jeg kjøpte en sånn en på Elkjøp nå i forrige uke. Det sto ingen pris i hylla, og det skjønte jeg jo godt da jeg skulle betale. 999,- kostet det.
Hadde sett for meg halve prisen.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:15   #18
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Kenwood Major. Jeg fikk den til 30-årsdagen i fjor, og til årets 30-årsdag ønsker jeg meg foodprosessoren. Noen som vet omtrent hva den koster?

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:15   #19
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Jeg kjøpte en sånn en på Elkjøp nå i forrige uke. Det sto ingen pris i hylla, og det skjønte jeg jo godt da jeg skulle betale. 999,- kostet det.
Hadde sett for meg halve prisen.

djiiiisess...

tror jeg står over den for en stund da...

herregud

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:30   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eltemaskin - Kenwood eller Electrolux

jeg har arvet kenwooden til mamma
Knallfornøyd

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no