Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lettvint og god smårett

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-18, 14:24   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Lettvint og god smårett

Skal ha med en smårett på et kollega-arrangement om en uke. Men hva skal jeg ta med?
Andre skal ha med spekeskinke og tortilla/salat, dip og brød, dadler med bacon, kjøttboller, bruschetta, scampi og desserter... Hva kan jeg bidra med?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 14:27   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Ser ikke eggerøre og røykelaks på lista. Ikke veldig spenstig og eksotisk, men folk liker det. Evt lag wraps med røykelaks og smøreost, og kutt opp i biter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 14:28   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

En gang jeg var på noe lignende, fikk jeg servert disse. De er helt latterlig gode:

http://www.hvergangvispiser.no/2016/...-karamelliser/

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 14:35   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Pastasalat med kylling og bacon, med pesto som dressing.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 14:38   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Lefser med spekeskinke, smøreost, ruccola og rødløk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 15:09   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Et fat sashimi?
https://trinesmatblogg.no/recipe/sas...s-og-sesamfro/

Eller god hvitost i skiver eller staver sammen med mørpølse eller annen salt pølse. Og kanskje en skål oliven i midten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 15:24   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Lag eggesalat og ta med baguetter som du skjærer opp, eller annet brød som det kan smøres på.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 16:52   #8
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Et lass med disse røde linselusene.
De er gode kalde også. Jeg steker dem på bakepapir i ovnen og unngår på den måten stekefettet.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:44   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En gang jeg var på noe lignende, fikk jeg servert disse. De er helt latterlig gode:

http://www.hvergangvispiser.no/2016/...-karamelliser/

Disse så helt magiske ut!
Men så skal to stykker ha med seg spekeskinke, så jeg tenker jeg bør gå for noe annet. Pastasalat er jeg helt ærlig lei av...
De røde linseliusene (eller liberalistene, som mobilen ville rette det til) så gode ut, men blir for likt kjøttboller.

Jeg kunne kanskje laget små "skåler" av butterdeig og fylt dem med eggerøre og røkelaks...det har jeg lyst på selv. Men hvordan lager jeg skålene? Noen kyndige som vil lære meg?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:48   #10
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kunne kanskje laget små "skåler" av butterdeig og fylt dem med eggerøre og røkelaks...det har jeg lyst på selv. Men hvordan lager jeg skålene? Noen kyndige som vil lære meg?

Har du muffinsbrett? Kle hullene med butterdeigen, fyll opp og stek.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:50   #11
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Finner du noe interessant i denne (veganske) tapasoppskriftssamlingen, tro?
Og her er en samling med småretter fra samme sted.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 21:48   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Da har jeg lander på at jeg lager e pannerett med rosenkål og bacon. Det et enkelt, godt og jeg treffer de fleste av mine kolleger på det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 22:00   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Da har jeg lander på at jeg lager e pannerett med rosenkål og bacon. Det et enkelt, godt og jeg treffer de fleste av mine kolleger på det.

Det hadde jeg blitt veldig glad for! Har du en god oppskrift? Jeg lager ofte pannestekte rosenkål til middag, men er åpen for nye varianter.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 23:15   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Jeg ble nettopp tipset om de mini butterdeigsgreiene som IKEA selger. De kan fulles med all salgs godsaker.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 17:17   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Sorry Hyacinth, jeg har glemt å svare her.
Jeg klipper opp bacon i biter og steker dette i stekepannen. Renser og kutter rosenkål i to (eller fire om de er veldig store) og har dette i stekepannen sammen med bacon. Surrer det litt sammen før jeg har over vann (slik at det dekker bunnen i pannen). Ha litt salt og pepper og paprikakrydder i. La det koke på middels varme til vannet har nesten kokt inn. Tilsett litt mer krydder. Smak underveis. Jeg liker litt kick, så jeg har i litt chiliflak.

Jeg lagde dette på fredag og det var ikke mye igjen, for å si det sånn.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 17:56   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Takk! Jeg hadde glemt det jeg også.

Jeg lager noe tilsvarende, men uten vann. Steker rosenkål og bacon (eller helst spekeskinke) på lav varme en god stund. Har gjerne (men ikke alltid) i nøtter og revet sitronskall. Gjerne chilikrydder.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-18, 17:58   #17
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Sorry Hyacinth, jeg har glemt å svare her.
Jeg klipper opp bacon i biter og steker dette i stekepannen. Renser og kutter rosenkål i to (eller fire om de er veldig store) og har dette i stekepannen sammen med bacon. Surrer det litt sammen før jeg har over vann (slik at det dekker bunnen i pannen). Ha litt salt og pepper og paprikakrydder i. La det koke på middels varme til vannet har nesten kokt inn. Tilsett litt mer krydder. Smak underveis. Jeg liker litt kick, så jeg har i litt chiliflak.

Jeg lagde dette på fredag og det var ikke mye igjen, for å si det sånn.

Hopper inn fra sidelinjen...det der hørtes skikkelig godt ut!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 01:02   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Det er helt magisk godt! Jeg ender alltid opp med å spise slike rester til nattmat når jeg har hatt det...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 09:30   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Blir de mer dampet enn stekt da, de rosenkålene? Og hvor lenge koker de?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-18, 11:20   #20
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lettvint og god smårett

Denne så jeg Jamie laget på TV for et par dager siden: https://www.jamieoliver.com/recipes/...shed-brussels/

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no