Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Trenger tips om tegneserie

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 22:02   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Trenger tips om tegneserie

Jeg skulle veldig gjerne gitt en gave til en som er meget oppdatert innenfor populærkultur, og er veldig glad i tegneserier av alle slag. Han har oversikt over det meste, så det er vanskelig for meg som utenforstående å finne på noe klokt uten å spørre ham direkte.

Dersom FP-folkene klarer denne, blir jeg umåtelig imponert, og enda mer takknemlig! Gjerne tips til hvor en eventuell serie (hefte eller bok, det er tanken som teller) og hvor noe sånt kan bestilles.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:07   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Jg vet at Pondus er populær blant mange tegneserieelskere. Bøkene kjøpes i bokhandel.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:09   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Gunnar Staalesen sin Varg Veum?
Det er kommet 3 bøker som tegneserie.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:14   #4
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jg vet at Pondus er populær blant mange tegneserieelskere. Bøkene kjøpes i bokhandel.

(Jeg har ikke lært meg multiquote enda, så jeg tar en om gangen.)

Tusen takk for tips, men jeg går ut i fra at denne mannen forhåndsbestiller slike kjente tegneserier og har dem alle.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:15   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Gunnar Staalesen sin Varg Veum?
Det er kommet 3 bøker som tegneserie.

Det var muligens en idé! Jeg glemte i hovedinnlegget å presisere at det kanskje kan være lurt å tenke utenfor landets grenser, men det er faktisk tenkelig at Varg Veum kan være interessant. Skal tenke litt til, men takk for svar.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:17   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Jeg pleide å lese en tegneserie på irsk (gaelisk) når jeg bodde i Irland, men jeg har glemt hva den heter.
Han ville neppe fått det helt store utbytte av det da, med mindre det var for samlingens skyld.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:17   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Akkurat nå sikler jeg på 300 av Frank Miller.
Vet du noe om hvilke typer serier han liker? Humor? Action? Anbefaler det en titt på http://www.serie.no - mye moro her. Selv har jeg lyst på illustrerte klassikere og Blueberry herfra. På http://www.tegneserier.no og http://www.tegneserier.org finner du anmeldelser og omtaler av forskjellige serier.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:20   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Øh, glem http://www.tegneserier.org - den jeg tenkte på var: http://tegneserieguiden.net/ (Ja, kan selvfølgelig ta en titt på begge, men du skjønte hva jeg mente. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:24   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

http://www.serie.no/

Her får du kjøpt mye forskjellig av tegneserier. Et tips kan f.eks. være Den Corto Maltese-boksen de har, men den er d y r. http://www.serie.no/default.asp?ID=4...e=Serieromaner

Ellers har de mye annet som kan være av interesse, men da kan det være like interessant å sjekke ut avalon.no eller lignende og se etter orginalversjonen fremfor den oversatte, f.eks. Blacksad http://www.serie.no/default.asp?ID=4...e=Serieromaner

Jeff Anderson har den "søte" serien om "Bone" - hvor flere utgivelser er oversatt til norsk. Frank Miller er alt annet enn søt, men jeg kan virkelig anbefale f.eks. Batman-albumene hans (Return of the Dark Knight m.fl.)

Et tegneserie album jeg liker veldig godt og som jeg dessverre må kjøpe meg på nytt fordi jeg var dum og lånte den bort er Camelot 3000. http://en.wikipedia.org/wiki/Camelot_3000 Den kan du f.eks. få tak i brukt på Amazon.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:28   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg skulle veldig gjerne gitt en gave til en som er meget oppdatert innenfor populærkultur, og er veldig glad i tegneserier av alle slag. Han har oversikt over det meste, så det er vanskelig for meg som utenforstående å finne på noe klokt uten å spørre ham direkte.

Dersom FP-folkene klarer denne, blir jeg umåtelig imponert, og enda mer takknemlig! Gjerne tips til hvor en eventuell serie (hefte eller bok, det er tanken som teller) og hvor noe sånt kan bestilles.

De absolutt beste seriene er:
Sandman (ingen over, ingen ved siden, men denne har han sikkert)
Sin City (voldelig)
Preacher (ekstremt voldelig)
Fables (til og med min mor liker denne)
Astro City (superhero, men veldig bra)
Bone (veldig søt, simultanleser denne for niese på ni år)
V for Vendetta
Usagi Yojimbo (veldig søt, handler om en samuraikanin som er den tøffeste samuraikaninen i verden)
Strangers in Paradise (alle jenter elsker denne)
The Leage of Extraordinary Gentlemen (for nerder)
Supreme (for de som er vant til superherogenren)
100 Bullets (for de som liker noir-stilen, og Pulp Fiction og sånt)
Transmetropolitan (For de som liker Hunter S Thompson og gale journalister)
Nausicaä of the Walley of the Wind (for de som liker eventyr med prinsesser og livet på jorden og alt fint)

Og Outland på Østbanehallen har dem alle sammen. Nettbutikk har de også.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:30   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Camelot 3000 kan du forresten lese mer om her: http://home.no.net/kwalker2/Biserier/camelot_3000.htm

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:31   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Camelot 3000 kan du forresten lese mer om her: http://home.no.net/kwalker2/Biserier/camelot_3000.htm

Ooh, den er også bra!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:32   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Noen som vet hvor jeg får tak i den danske:
"Om kvinner".? Den liker jeg så godt. SÅ den kan anbefales.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:36   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Her schnakkar vi, ja! Jeg legger meg langflat for kunnskap og innsikt, og gleder meg til å kikke på linkene.

Det gjør meg ikke så fryktelig mye om han har det jeg skaffer fra før, målet er at det skal gjenspeile at jeg har forsøkt å finne noe som kan passe. Han er stort sett altetende, det vil si at han leser alt, men foretrekker sikkert noe foran annet. Igjen, tusen takk!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:48   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Under skriver Esmes anbefaling av Fables. Nydelig, spennende tegneserie. Går som føljetong på norsk i Nemi, men er utrolig mye bedre på engelsk. Har vel kommet ut rundt 10 (?) samlebøker i serien.
Samme med 100 bullets. Veldig bra.

Og hva med Transmetropolitan?

Ellers leser jeg mye goth-tegneserier, Gloom Cookie og slikt, men de er kanskje litt jentete.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-04-07 kl 19:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:18   #16
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Ooh, den er også bra!

Den er veldig bra! Jeg ergrer meg stort over at den har forsvunnet ut av huset.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:07   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Jason er også strålende, og har såvidt meg bekjent "cred" i slike kretser.


http://www.bokkilden.no/SamboWeb/sok...n&innsnevre=ja

Kjelleretasjen på Tronsvik bokhandel i Oslo har også pent utvalg og kompetent hjelp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 17-04-07 kl 13:13.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:09   #18
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Trenger tips om tegneserie

Sandman!
Det har han sikkert da, men det er bare kremen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:27   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

De absolutt beste seriene er:
Sandman (ingen over, ingen ved siden, men denne har han sikkert)
Sin City (voldelig)
Preacher (ekstremt voldelig)
Fables (til og med min mor liker denne)
Astro City (superhero, men veldig bra)
Bone (veldig søt, simultanleser denne for niese på ni år)
V for Vendetta
Usagi Yojimbo (veldig søt, handler om en samuraikanin som er den tøffeste samuraikaninen i verden)
Strangers in Paradise (alle jenter elsker denne)
The Leage of Extraordinary Gentlemen (for nerder)
Supreme (for de som er vant til superherogenren)
100 Bullets (for de som liker noir-stilen, og Pulp Fiction og sånt)
Transmetropolitan (For de som liker Hunter S Thompson og gale journalister)
Nausicaä of the Walley of the Wind (for de som liker eventyr med prinsesser og livet på jorden og alt fint)

Og Outland på Østbanehallen har dem alle sammen. Nettbutikk har de også.

Jeg er ikke så belest som Esmen, men fra hennes liste kan jeg anbefale disse:

Bone

Usagi Yojimbo

Strangers in Paradise

Transmetropolitan.

Jeg ville gått for Strangers in Paradise. Litt mindre sjanse for at han har lest den enn de andre og utrolig bra serie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 14:15   #20
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips om tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

(…) gave til en som er meget oppdatert innenfor populærkultur, og er veldig glad i tegneserier av alle slag. Han har oversikt over det meste, så det er vanskelig for meg som utenforstående å finne på noe klokt uten å spørre ham direkte.

Det er jo vanskelig å ta feil hvis man bruker listen til Esme. Hvis vi skal holde oss til relativt mainstream serier ville jeg lagt til Y The Last Man, som sammen med Fables fortsatt er aktuell (de fleste på listen er vel avsluttet, eller har iallefall blitt gitt ut lenge).

Men for å skyte i blinde: Kanskje det er verdt å vurdere en bok om tegneserier. Scott McClouds Understanding Comics: The Invisible Art (link til Amazon US) er veldig god. Det er en tegneserie om tegneserier som også inneholder mye nyttig og interessant om visuelle fremstillinger generelt. Den er både mer underholdende og mer lærerik enn man skulle tro.

På norsk er Morten Harpers (link til søk hos Bokkilden) tre bøker om tegneserier verdt å lese.

Hvis du skal ha en relativt dyr gave: Absolute Sandman (link til Amazon uk). Luksusutgave av Sandman, med ny fargelegging og bonusmateriell. Som Esme sier ingen over, ingen ved siden, og denne kan det jo hende han ikke har.

Ben "You get what anyone gets; you get a lifetime." Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no