Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 11:10   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

/ Du er best!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:16   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Jeg skal prøvekjøre på lørdag.

Dere som har bilen: Hvordan er det med plass?
Min mann er en stor mann. Både i høyde og bredde. (Jeg er forsåvidt også rimelig stor, men jeg er ikke så nøye på komfort på korte kjøreturer...) Får han plass?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:21   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Eg opplever bilen som av vanlig størrelse. Har vel ikkje prøvd den med spesielt store passasjerar, men setet går sjølvsagt an å justere bakover. Bagasjerommet er greit det også. Vi har berre hatt Touran (som jo er større enn vanlig), og ein BMW 3-serie. BMW'en opplevdes som mindre. Men har aldri prøvd å ta vogn i leaf.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:22   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Vi trenger ikke plass til vogn. Bare mann.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:29   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Jeg vil gjerne slå et slag for Opel Ampera.

Den er elbil til hverdags så har den en bensinmotor som slår inn når/hvis batteriet blir tomt.

Kinderegg-bil med andre ord, men myndighetene er litt kjipe med å skru ned avgiftene, og jeg skjønner det ikke, for dette må jo være fremtiden. En bil som kan gå på strøm 90% av tida, som man kan ha som familiens eneste bil, men som tar deg til hytta med bensin om du behøver det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:30   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Og har den fri bompassering?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:30   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva mener du?

Kommer litt an på det totale regnestykket i dag. Slik jeg ser det for egen del, så har vi nedbetalt bil per i dag. Om jeg skulle kjøpt elbil kunne jeg beholdt denne og kostnaden sånn sett med den hadde vært et videre verditap, forsikring for lavt antall kjørte kilometer og noe mer begrensede servicekostnader ettersom bilen brukes også ganske lite. Samtidig hadde det vært noen praktiske elementer ved å ha to biler.

Med besparelsen dere nevner bare i form av drivstoff og bompenger, trenger det nødvendigvis ikke å bli den enorme forskjellen i kostnader med å ha en annen rimelig bil i tillegg. Såklart, for en del kan den gamle bilen også være et viktig egenkapitalinnstudd ved kjøp av ny bil.

Poenget blir jo at kostnaden til bil nr. 2 i hovedsak vil være veiavgift, forsikring og verditap eller lån - dette vil tildels kunne betales med det man sparer ved å kjøre elbil ellers. Det er et helt individuelt regnestykke, men en bil nr. 2 trenger ikke være så dyrt som man kanskje tror - nå man ellers også har besparelser. Men jeg forstår jo at også elbilen skal betales for....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:38   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg vil gjerne slå et slag for Opel Ampera.

Den er elbil til hverdags så har den en bensinmotor som slår inn når/hvis batteriet blir tomt.

Kinderegg-bil med andre ord, men myndighetene er litt kjipe med å skru ned avgiftene, og jeg skjønner det ikke, for dette må jo være fremtiden. En bil som kan gå på strøm 90% av tida, som man kan ha som familiens eneste bil, men som tar deg til hytta med bensin om du behøver det.

Må betale bompenger på plug-in-hybrider. I en del kommuner får man heller ikke lade på kommunale ladestasjoner, og knapt nok kanskje på en del private ved kjøpesenter etc (har ikke EL-reg.nr..).

Men ja, plug-in-hybrider er etter min mening langt smartere for svært mange enn elbil. Det er en bedre løsning for dem som ønsker å ha bare én bil. Den kan kjøres på langtur/ferier, men i det vanlige er det en elbil. Personlig tipper jeg at over 75 % av min bilbruk hadde vært bare med elektrisk drift med en plug-in-hybrid.

Disse bilene får ikke den avgiftsletten som elbiler har, dermed blir Ampera og lignende dyre biler. Man må fortsatt betale effektavgift og vektavgift - selve co2-avgiftsbiten blir liten, men vektavgiften er ganske høy pga. Ampera er en vanlig personbil med forbrenningsmotor, elmotor og tunge batterier.

Jeg mener at plug-in-hybrider hadde vært veien å gå for å få flere til å kjøre elektrisk - og da får med alle som ikke velger elektrisk per i dag for det vil i komplikasjoner når man skal på hytta, på ferie, på familiebesøk, på lengre turer i jobben osv. Det gir en langt større fleksibilitet - er bilen tom for strøm, kjører man med bensin. Men for mange blir totalen man kjører med dette liten.

Avgiftene på bil i Norge handler ikke om miljø slik jeg ser det - for da skulle man ønsket plug-in-hybrider (og seriehybrider, som praktisk talt er det samme) velkommen i stedet for å drepe interessen for dem med avgifter.

Om de så ikke hadde hatt fordelen av kollektivfelt og gratis bomring, hadde man i det minste kunne fått høyt salg pga. bilene var rimelige og rimelige i drift - og at det for svært mange ville vært stor overvekt av kjøringen som ville gå på strøm.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:38   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og har den fri bompassering?

Nei.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:45   #30
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Tesla 7-seter kommer til oss neste gang vi skal bytte bil.

Sjefen kjører Leaf, det er himmelsk å sitte på.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:59   #31
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Hm, interessant lesing. Jeg så en Nissan Leaf i dag på vei til jobb, og den så veldig fin ut, og like stor ut som min Polo. Kanskje noe jeg bør tenke på til neste gang jeg skal bytte bil?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 13:26   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Sånn Tesla hadde vore noko ja.. den har langt betre rekkevidde, har den ikkje?

Når det gjeld langkjøring - eg er glad vi har ein annan bil i tillegg - det må eg innrømme, sjølv om den veldig sjeldan er i bruk. Det er nok tilfelle at det er mulig å leige ein bil i staden, når behovet oppstår.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:41   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Jeg er helt enig MRC - å satse på slike biler gir jo mye mer mening, og jeg fatter ikke hvorfor de ikke prises mer fornuftig. Jeg er litt i markedet for en ny bil og har sett på Leaf, men jeg synes det virker utrolig kjipt å bli stående 5 km hjemmefra med tomt batteri hvis jeg var i et kundebesøk på vei hjem. Og jeg synes prisforskjellen opp til en Ampera er for stor. Jeg tenker opptil 50 000 ekstra kunne være fornuftig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:47   #34
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Tingen med Leaf er jo at den er ikkje ein bil som ein kjører på måfå med. Ein kan dra på kundebesøk, men må jo vite at ein kjem seg fram og tilbake. For dei fleste er slike problemstillingar ikkje aktuelle - dei fleste pendlar mellom heim, jobb og fotballbanen temmelig forutsigbart, og da duger bilen i massevis. Men om ein har ein bilbruk som betyr at ein kan ha behov for 20 mil i det daglige - da utgår denne bilen!

Eg bruker bilen mykje meir enn tenkt. Den blei kjøpt til mor, for å pendle heime-jobb, men er endt opp som familien sin faste bil. Til handleturar, kjøring av ungar, til plasser vi skal gå tur, men dette skjer da innafor kommunen. Eg har gjerne 2-3 mil igjen "til gode" når eg parkerer. I dashbordet ser ein kor mykje som gjenstår. Og ein får varsel når ein bør begynne å tenke på å finne ein kontakt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:48   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Tesla 7-seter kommer til oss neste gang vi skal bytte bil.

Sjefen kjører Leaf, det er himmelsk å sitte på.

Vi har også sett på Tesla. De skal jo få egen avdeling her i Trondheim nå, der man kan lade bilene sine (ut i fra solcellepanel ).

Men vi vurderer i grunn å bytte til en Leaf vi og altså.

Kirsebær: kanskje vi kan få en 2 for 1 deal!?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:51   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.


Kirsebær: kanskje vi kan få en 2 for 1 deal!?


Så kult hvis vi kunne troppet opp og spurt hvor mye avslag vi får om vi kjøper 2.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:52   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Og noen steder i landet selger de dem med 20 dager leiebil inkludert, slik at når det er de store turene, så har man mulighet til å ha annen bil. Genialt!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:56   #38
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er helt enig MRC - å satse på slike biler gir jo mye mer mening, og jeg fatter ikke hvorfor de ikke prises mer fornuftig. Jeg er litt i markedet for en ny bil og har sett på Leaf, men jeg synes det virker utrolig kjipt å bli stående 5 km hjemmefra med tomt batteri hvis jeg var i et kundebesøk på vei hjem. Og jeg synes prisforskjellen opp til en Ampera er for stor. Jeg tenker opptil 50 000 ekstra kunne være fornuftig.

De prises ikke mer fornuftig ettersom det ville ført til ganske store inntektstap for staten.....

Ulempe ellers med Ampera er at det er en 4-seter, men det finnes andre plug-in-er og flere er på vei. Er spesielt spent på hva Mitsubishi Outlander kommer til å koste som plug-in-hybrid, samt om "nødsetene" forsvinner i den versjonen (f.eks. for å gi plass til batterier.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:02   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

De prises ikke mer fornuftig ettersom det ville ført til ganske store inntektstap for staten.....

Ulempe ellers med Ampera er at det er en 4-seter, men det finnes andre plug-in-er og flere er på vei. Er spesielt spent på hva Mitsubishi Outlander kommer til å koste som plug-in-hybrid, samt om "nødsetene" forsvinner i den versjonen (f.eks. for å gi plass til batterier.

Ja, men, men, men - om de vil gjøre noe som monner for utslippene så er det jo disse bilen som er den 'nære fremtiden'. En ting er jo alle de som har to biler, da er det jo rom for en Leaf eller mIev eller hva de nå heter alle sammen. Men for de som ønsker bare en bil, så er jo en sånn bil super. Jeg ønsker meg en sånn bil, i løpet av de nærmeste par årene. Blir spennende å se hva som kommer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:08   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Tappes batteriet mens bilen bare står?
Hvis jeg kjører på jobb, parker uten å lade, og skal kjøre hjem igjen 8 timer senere, har batteriet blitt tappet betraktelig da?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no