Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har mannen din en sær hobby?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 11:17   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har mannen din en sær hobby?

Samlivet handler om å gi og ta, og ikke minst kompromisse, slik at alle er fornøyde.

Er det flere enn meg som har menn med litt sære hobbyer??

Jeg har en mann som er som en stor guttunge på mange områder...han har stor dilla på Lego, og har opp gjennom årene kjøpt masse lego, både til seg selv (techno lego) og barna. Han har også holdt på med radiostyrt helikopter, og bygd seg opp et stort datanetterk som står og durer på loftet, i tillegg kjøpte han hver sin pc til barna da de var rundt ett år gamle......

Det mest sære nå er at han har dilla på discolys! Han har for en god stund siden kjøpt et stort sett med discolys som han har hengt opp taket i stua! (JA, nå føler jeg meg veldig overbærende) Så ofte har han og ungene rene discokvelder med blinkende lys og røykmaskin. Han er selvfølgelig den kuleste pappan for ungene, og vennene digger det. Jeg kan mer styre min begeistring, og tusler stille ut på kjøkkenet foran pc,en mens de holder på i stua.

Det pinlige er når foreldrene henter barna sine, og far stolt demonsterer disco-opplegget for dem.....!

En kveld jeg kom sent hjem fra jobb, og ungene hadde lagt seg, så jeg et sykke fra huset at det blinket og lyste. Der satt far i stua alene med musikk, og fullt discolys og røykmaskin, - og koste seg på sofaen. Åtteåringen skal snart ha disco-bursdag, og far snakker stadig om at vi trenger mer discolys-utstyr...........hjelp!!

Flere som vil dele om mennene sine?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:23   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Stakkar deg

Jeg er enig med deg ang kompromiss, er det noe du liker å holde på med synes jeg du skal gjøre det,mens han koser seg med discoen sin.
Heldigvis har ikke min mann så sære hobbyer,fotball og data.

Jeg synes jeg ser mann og barn i stua med discolys.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:26   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Mannen min er forholdsvis fotballinteressert ... for å si det mildt.

Dette er vel ikke egentlig så sært, men det er definitivt en hobby som tar opp enormt mye tid og som jeg og snuppa har måttet lære oss å leve med.

Det nyeste er at han lærer snuppa å juble når Vålerenga eller Liverpool scorer. Han er egentlig Tromsø-fan, men respekterer at snuppa foretrekker Vålerenga .... vi bor jo tross alt der. Jeg har lagt ned forbud mot at hun skal lære å le når Lillestrøm taper (selv om jeg gjør det selv).

Det går med mange, mange timer hver eneste uke til å se på fotball på tv, se på pappa spiller fotball, være med pappa på tippekiosken osv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:27   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

her gåt det i data, radiostyrte ting og mini morris. Helst mini morrisen da de andre hobbyene er noe han har holdt på med siden han var 10.

Data er begges hobby da vi møttes gjennom datamiljøet i bergen. så guttungen får seg nok tidlig data.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:33   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Mannen min har flotte hobbyer som fotografering og friluftsliv, men jeg er ikke overbegeistret når han (hele tiden!!) driver med høytlesning fra fiction litteraturen som han stadig leser .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:35   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Disco-mann! Herlig..

Min mann har en sær og særdeles plasskrevende hobby. Han samler nemlig på gamle vedovner.
Jada, de er fine, men jeg er så LEI av at de er overalt! Jeg lar han likevel holde på, synes det er bedre enn at han skal finne seg ei annen dame på byen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:35   #7
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

må bare le litt av mannen med discolysene

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:06   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Unnskyld:

Min mann har ikke så veldig sære hobbyer, han har nok jobben sin som hobby også, ellers har han ingen hobby, han bare jobber. Ellers løper han da. Men det er jo ikke så sært.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:10   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Go/Jenta, herlig. Ler meg skakk her jeg sitter, og synes det høres utrolig koselig ut å ha noe man liker å drive med, og få lov å drive med det hjemme. (All ros til deg!)

Mannen min har ikke så veldig rare interesser. Han er [underdriver]interessert i gitarspill og Frank Zappa[/underdriver], og bruker nok noen timer daglig på å spille gitar/høre på andre spille gitar/lese om det. Det er vel mest tidsbruken som er sært, og ikke interessen i seg selv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:10   #10
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Min holder på med bensinbiler. Pusser og gnikker, skrur og studerer.
Heldigvis har vi et vennepar der han har samme hobbyen og hun driver med scrapping som meg,
så vi møtes og leker sammen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:11   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Er ikke diskolys og slike duppedingser litt vanlig for menn da? Mannen min har nok kommet godt overns med mannen din iallefall.

Her i huset er det bygging av pc'er som er greia. Vi har alltid en eller annen pc som han driver og bygger, eller re-installerer eller fikser ting til. Ellers er det periodevis stor glede av radiostyrte fly og helikopter.

OG...han samler på negerdamer.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:14   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Han har ikke noen sære hobbyer, men er Byggmester så han samler på masse rart han å.. Men sånn er det vel, man kan fint se hvor det bor snekkere.. hihi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:22   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Det var litt av en hobby, men den er i det minste familievennlig. Sikkert kjempemoro for ungene å ha en pappa som elsker å leke.

Min mann er treningsnarkoman og har i de siste årene fått fullstendig dilla på sykling. Jeg er jo glad for at han holder seg i form, men det er en hobby som tar mye tid (gjerne treninger som varer 5-6 timer) og koster en del penger. Er ikke like moro å være sykkelenke til tider, så jeg må si jeg syntes din manns hobby virker mye mer familievennlig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:26   #14
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Naaaa..sære er de kanskje ikke, men dyre og tidskrevende kanskje. Fotball, jakt og fiske. Og da særlig fluefiske. Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:28   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Naaaa..sære er de kanskje ikke, men dyre og tidskrevende kanskje. Fotball, jakt og fiske. Og da særlig fluefiske. Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Han skjønner sikkert ikke hva du skal med alle skoene

Forøvrig har jeg en fiskemann jeg også - men han er mest ute på fjorden, så det er ikke SÅ mye utstyr.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:29   #16
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Samboeren min er sykt opptatt av giterer å lyd å diverse..
Han spiller i band å har eget lyd studio.
Ellers så bygger han gitarer å diverse andre dubeditter..

Å ikke minst fotball... Heia Viking! Man.utd å valencia

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:29   #17
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Skjønner ikke hvorfor man absolutt MÅ ha flere forskjellige rifler, sneller, sener og stenger. Men men...

Du skjønner sikkert han like lite der som han antageligvis ikke skjønner hvorfor du må ha enda flere par sko og støvletter

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:31   #18
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Det går i data og diverse duppedingser i forbindelse med det.
Og hjemmekino.
Bygger pc og prøver ut det ene og det andre.

Han drar rundt til folk og reparerer pc, ordner internett og ting og tang som ikke telenor etc klarer å fikse opp i.
Det kan bli litt mye noen ganger, men nå har han hellig bedyret at det skal det bli slutt eller nesten slutt på.
Vi får nå se.
Han er en mann som ikke klarer å si nei til folk desverre.

Har vel ikke hatt mindre enn 4 pc i huset.
Eldste fikk sin første som 1 åring, den lå klar lenge før.
Men Comfy tastatur og spill for diverse aldre fra 12 mnd og opp.

Guttene har hver sin pc på rommene sine og vi har hver vår.
Så til sammen inkl. serveren og en harddisk koblet på nettet på vestlandet har vi 7 pc i hus.


Etter midnatt henter hardisken på vestlandet alle bilder og viktige ting vi har lagret på maskinene her i en backup i den hardisken i tillegg til backup her hjemme og på fotoKnudsen.

Kan aldri få nok backup, det har vi smertelig erfart.

Han liker og fjernstryrte ting, så det ligger endel slikt nede i kjelleren alt i fra gravemaskiner til fly og helekopter.


Jeg holder meg til fotografering og scrapping..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:33   #19
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det var litt av en hobby, men den er i det minste familievennlig. Sikkert kjempemoro for ungene å ha en pappa som elsker å leke.

Min mann er treningsnarkoman og har i de siste årene fått fullstendig dilla på sykling. Jeg er jo glad for at han holder seg i form, men det er en hobby som tar mye tid (gjerne treninger som varer 5-6 timer) og koster en del penger. Er ikke like moro å være sykkelenke til tider, så jeg må si jeg syntes din manns hobby virker mye mer familievennlig.

Det er utrolig hva man trenger av sykkelstæsj
Men, det nytter ikke å argumentere med vekt når han vil ha en setepinne av karbon, når det sitter litt sideflesk på gubben sjølv

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 12:33   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har mannen din en sær hobby?

Her er det heldigvis ingen som samler på hverken discolys, vedovner eller negerdamer

Ingen spesielt sære intresser her - litteratur er både jobb og hobby for mannen min. I tillegg er fotballinteressen stor - særlig engelsk fotball. I det siste har han brukt masse tid på løping. Han har deltatt i noen korte løp i sommer, men i går kom han hjem og fortalte at han skulle trene til Berlin Marathon neste høst. Helt greit for meg det, så lenge jeg får bli med til Berlin Jeg stiller på tilskuerplass riktignok

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no