Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Abassi-saken i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-19, 09:12   #61
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på hvor mye det koster å bestikke noen i UDI så man får igjen au pair-en sin. Hvis man først skal begynne den diskusjonen.

Eller byggesaksbehandlere i Drammen og taksmenn i Larvik. Kommer langt med betalingsvilje.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 09:18   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvis man skal følge det vedtatte regelverket (uavhengig av om man synes det er slik eller sånn) - og skal returnere voksne som ikke har beskyttelsesbehov, så er det vel ikke så mange muligheter utover til landet man har statsborgerskap? Jeg antar at selvom denne familien har bodd lenge i Iran, så er ikke Iran et alternativ. I mange tilfeller er statsborgerskap og identitet gjenstand for usikkerhet og mangel på papirer. Det er ikke tilfelle her, antar jeg.

Ja, det er greit nok, men de får kalle det noe annet enn å sendes tilbake. Å sende noe tilbake betyr å sende det dit det kommer fra. Å sende folk til et land de aldri har vært i er ikke å sende dem tilbake.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 09:23   #63
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

En ting er å ha en streng innvandringspolitikk, å ha en umenneskelig innvandringspolitikk, det er noe annet.

Fritt etter Grundtvig: Menneske først ... det er livets orden.

Jeg mener faktisk at det er noe galt med politi, saksbehandlere og domstoler også. Ja, det er politikerne som lager og vedtar lover, men det sitter en haug med ikke-politikere i ulike posisjoner og yrker som iverksetter og tolker dem. Jeg håper og tror at jeg aldri, som politimann, lege, sykepleier eller annet, ville ha fraktet et bevisstløst menneske ut av landet som del av en tvangsretur. Jeg håper og tror at jeg hadde lagt meg på tvers om jeg var i Istanbul og sendte mor hjem og lot den syke 16-åringen hennes bli igjen. Det er kjent at 16-åringen har helseutfordringer, og barn har spesielt vern. Jeg synes ikke det er riktig å umynddiggjøre tjenestemenn, saksbehandlere osv., de er med på dette, og det får de stå for! Jødedeportasjonen i Norge var effektiv, mye fordi politiet bare gjorde jobben sin.

Hva trodde de egentlig kom til å skje når de kom til Istanbul og skulle ha familien over på rutefly til Kabul? Tror dere jeg får med meg noen bevisstløse familiemedlemmer på rutefly med SAS, Norwegian, British Ariways osv.? Det er jo helt totalt bortinatta hele opplegget. Umenneskelig. Og det får de jaggu stå for, ikke bare de som lager lovene, men de som håndhever dem også.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 09:49   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Det jeg synes er mest klønete med alle disse sakene, er alle de barna og ungdommene som må betale en vannvittig høy pris fordi foreldrene har unnasluntret og løyet på asylsøknader. Det skjer jo støtt og stadig, desverre.
Jeg forstår desperasjonen (så godt en vaskekte kritthvitt bergenser kan forstå hvordan det er å flykte ...), men det får så himla store konsekvenser.

Jeg har ikke et eneste godt forslag til hvordan man skal håndtere det, da. Det er jo ikke på noe måte enkelt.

Jeg har for øvrig lest flere steder at denne moren (muligens?) går inn i en dissosiativ tilstand. Sikkert lettere for media å skrive bevisstløst. Det var vel flere som tagget legeforeningen på etikken bak det hele (siden det var med lege som klarerte for reise).

Disclaimer: Jeg prøver på ingen måte å forsvare noe som helst her, altså. Jeg synes det er fullstendig håpløst hvordan vi sender folk (som ikke er friske) på hodet og ræven ut av landet og til land som overhodet ikke er trygt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 10:11   #65
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

En 16-åring er mindreårig, og ungdom. Hvis man skal diskutere slike saker, er det greit å ha begrepene på plass, uavhengig av om vi følelsesmessig synes at egne barn er "små" til de er 30

Den offisielle definisjonen på ungdom er mellom 10 og 18 i følge Wikipedia, men i dagligtale har begrepet ungdom vært benyttet på folk i alderen 15-35(!) ganske lenge, selv om det ikke er slik lenger. For mange, inklusive meg, inkluderer ungdommer myndige unge voksne opp til 25, slik Ung.no sier i et svar her:

Sitat:

Vi kjenner ikke til noen definisjon om hva ungdom egentlig er bortsett fra at mange definerer ungdom ut fra alder, gjerne mellom 13-14 og opp til ca 25 år.

Derfor går det fint an å akseptere at andre debatanter kaller en på 22 år for ungdom, uten å beskylde dem for å misbruke begreper, med antydning om at det er for å skaffe ungdommen sympati.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 10:15   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er helt utrolig at ikke dette var helt på plass før man satte en så voldsom prosess i gang. For en unødig belastning. Ombestemte Afghanske myndigheter seg underveis, og hvorfor vil de ikke ta egne innbyggere i retur?

Det er jo ikke noe nytt at Afghanske myndigheter ikke vil ta imot kvinner, barn, eldre og syke, som returneres med tvang. De har nektet flere ganger tidligere, og sendt brev til myndigheter både i Norge og andre land om dette før. Nettopp derfor synes jeg det er veldig rart at dette ikke var avklart med afghanske myndigheter på forhånd. Det tok jeg faktisk som en selvfølge.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 10:15   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er helt utrolig at ikke dette var helt på plass før man satte en så voldsom prosess i gang. For en unødig belastning. Ombestemte Afghanske myndigheter seg underveis, og hvorfor vil de ikke ta egne innbyggere i retur?

Afghanske myndigheter fraråder vel fortsatt retur dit? Ikke at andre land bryr seg, men Afghanistan sier vel ikke ja til å ta i mot noen?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 11:05   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på hvor mye det koster å bestikke noen i UDI så man får igjen au pair-en sin. Hvis man først skal begynne den diskusjonen.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Eller byggesaksbehandlere i Drammen og taksmenn i Larvik. Kommer langt med betalingsvilje.



Adskillig mer enn i Afghanistan, er vel ganske godt dokumentert. Korrupsjonsindeksen:



(Og igjen, jeg mener ikke at det har skjedd her, men de to profilerte sakene der dette skjer, altså at man reiser helt til grensen og så oups, kom ikke inn likevel, og det at det tydeligvis skjer rett som det er, ER problematisk, for man får en stadig økende mengde "ureturnerbare" mennesker som lever i Norge uten grunnlag for opphold, og i en hverken fugl eller fisk-tilværelse. Jeg tror den store gruppen - ureturnerbare - er mye mer trøblete å håndtere enn den gruppen vi hadde fått inn om vi hadde vært ett hakk romsligere med hvem vi gir ærlig og redelig asyl eller opphold på humanitært grunnlag)

Vedlagte bilder
Filtype: png Afghanistan.PNG (35,9 KB, 198 visninger)
Filtype: png Norge.PNG (16,6 KB, 200 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 11:37   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Og igjen, jeg mener ikke at det har skjedd her, men de to profilerte sakene der dette skjer, altså at man reiser helt til grensen og så oups, kom ikke inn likevel, og det at det tydeligvis skjer rett som det er, ER problematisk, for man får en stadig økende mengde "ureturnerbare" mennesker som lever i Norge uten grunnlag for opphold, og i en hverken fugl eller fisk-tilværelse. Jeg tror den store gruppen - ureturnerbare - er mye mer trøblete å håndtere enn den gruppen vi hadde fått inn om vi hadde vært ett hakk romsligere med hvem vi gir ærlig og redelig asyl eller opphold på humanitært grunnlag)

Enig i dette. Det er krevende å skulle ta seg av mennesker som lever i limbo i år etter år. Man kan stille helt andre krav til mennesker som har fått opphold.

Og hvis det ikke har forandret seg nylig, så er vel Norge, Danmark og Nederland de eneste landene i Europa som returnerer barnefamilier til Afghanistan. Jeg leste ett eller annet sted (uten å kunne dokumentere sannheten i det) at Frankrike lar være å returnere Afghanske mindreårige asylsøkere som har rømt fra Norge tilbake hit, fordi de da risikerer å bli tvangssendt til Afghanistan.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-06-19 kl 12:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 11:40   #70
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror den store gruppen - ureturnerbare - er mye mer trøblete å håndtere enn den gruppen vi hadde fått inn om vi hadde vært ett hakk romsligere med hvem vi gir ærlig og redelig asyl eller opphold på humanitært grunnlag)

Definitivt. De har jo ikke rett på en flekk av hjelp med mindre det er akutt. Dermed blomstrer psykiatriske problemer opp all mass, og en sjelden gang ender det med komplett katastrofe. Som kunne vært unngått, hadde bare folk fått hjelp.

Det er ris til egen ræv å ikke behandle folk ordentlig. Det koster ikke så himla mye mer å behandle mennesker som mennesker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 11:43   #71
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mener du den blir mer dramatisk av at politiet er i sivil? Vil ikke det være nettopp mindre dramatisk? Og antallet vil jeg tro er ganske greit dimensjonert når det er 4 som skal utsendes - en dramatisk og opprørende hendelse i seg selv, inkludert for tre antagelig fortvilte og kanskje sinte ungdommer/unge menn. Mitt inntrykk er at politiet gjør jobben sin her så skånsomt som det er mulig, gitt oppdragets natur. De har ofte med folk som skal ivareta barna spesielt.

Det er ikke hverken politi eller domstoler det eventuelt er noe galt med her, det er i så fall selve asylpolitikken og kravene til å få asyl når man kommer fra krigsherjede områder.

Jeg mener håndteringen er kritikkverdig, uniform eller ikke, når de henter et barn, to unge og en syk mor. Jeg vil tro helsetilstanden hennes var kjent. Jeg forstår at dette er måten å gjøre det på, at utkastelse er brutalt. Men barn og unge bør skånes for en dom basert på foreldrenes juks, når forelder i dette tilfelle ikke er istand til å ivareta eller støtte barna sine under utkastelsen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 12:35   #72
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Den offisielle definisjonen på ungdom er mellom 10 og 18 i følge Wikipedia, men i dagligtale har begrepet ungdom vært benyttet på folk i alderen 15-35(!) ganske lenge, selv om det ikke er slik lenger. For mange, inklusive meg, inkluderer ungdommer myndige unge voksne opp til 25, slik Ung.no sier i et svar her:
Derfor går det fint an å akseptere at andre debatanter kaller en på 22 år for ungdom, uten å beskylde dem for å misbruke begreper, med antydning om at det er for å skaffe ungdommen sympati.

Takk for prikk, Strå - men jeg mener oppriktig, at i en slik debatt er det mot sin hensikt å omtale noen som unger/ungdommer når de er over 20. Ikke fordi de ikke er unge, eller sårbare eller i en jævlig situasjon, men fordi det fort kan bli brukt negativt av de som ønsker et enda strengere regime. Jeg antydet ingenting.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 12:42   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Jeg er enig med Billa. Hvis man bruker det som argument, at det er barn som sendes ut (ut over den ene, som faktisk er det), er det uheldig. Å legge det fram som at en 22-åring er et stakkars barn som sendes avgårde uten mammaen sin, det virker fort stikk mot sin hensikt. De er i en forferdelig situasjon, selv for unge voksne, som i utgangspunktet kunne reist alene på backpackertur rundt jorda uten problem. De skal ikke på backpacking, de skal prøve å starte et levelig liv i et skrekkelig og farlig land, hvor de ikke har noen muligheter, ikke noe nettverk, og hvor de aldri har vært før. Med ansvar for en 16-åring med helseutfordringer. Det er ille nok i bøtter og spann, man trenger ikke stakkarsliggjøre dem ytterligere ved å få dem til å framstå yngre og mer forsvarsløse enn de faktisk er.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-06-19 kl 12:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 12:46   #74
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Takk for prikk, Strå - men jeg mener oppriktig, at i en slik debatt er det mot sin hensikt å omtale noen som unger/ungdommer når de er over 20. Ikke fordi de ikke er unge, eller sårbare eller i en jævlig situasjon, men fordi det fort kan bli brukt negativt av de som ønsker et enda strengere regime. Jeg antydet ingenting.

Veldig enig med deg her. (At grensa for ungdom skal settes så høyt som 35, er for øvrig intet annet enn komisk.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 13:29   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har for øvrig lest flere steder at denne moren (muligens?) går inn i en dissosiativ tilstand. Sikkert lettere for media å skrive bevisstløst. Det var vel flere som tagget legeforeningen på etikken bak det hele (siden det var med lege som klarerte for reise).

Her er det vel Politiet selv som har beskrevet henne som bevisstløs. Ikke motstandere av utkastelsen for å score poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 13:31   #76
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Jeg tenker at så lenge man opplyser om alder så spiller det ikke så stor rolle hvordan man omtaler personen, ungdom, ung voksen.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 13:35   #77
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her er det vel Politiet selv som har beskrevet henne som bevisstløs. Ikke motstandere av utkastelsen for å score poeng.

Man kan få kroppslige symptomer på dissosiativ lidelse som besvimelser, anfall, lammelser, tap av syn eller hørsel, kramper og lignende. (kilde: snl)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 13:38   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Man kan få kroppslige symptomer på dissosiativ lidelse som besvimelser, anfall, lammelser, tap av syn eller hørsel, kramper og lignende. (kilde: snl)

Ja, det var selvsagt ikke et argument mot at det kan være en dissosiativ lidelse, men at »bevisstløs» ikke er en overdrivelse media bruker for å score sympstipoebg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 13:38   #79
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her er det vel Politiet selv som har beskrevet henne som bevisstløs. Ikke motstandere av utkastelsen for å score poeng.

På dagsnytt atten i går sa SV sin representant at hun (moren) var i koma.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-19, 14:04   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Jeg tror mange, rent grammatikalsk her, sier "barna" i betydningen "avkom". Altså "moren og barna hennes". Om det hadde vært 3 gutter hadde man vel sagt "moren og sønnene hennes".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no