Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-19, 23:56   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi(mannen) gjør mye selv, så endel oppussingsprosjekter har blitt tatt litt etter litt og vi har puttet inn penger etter hvert. Vi er snart ferdig med kjelleren og det har vi holdt på med lenge og spyttet inn penger litt etter litt. Vil tro det ender på noe over 100.000 til slutt for materialer og elektriker, men har ikke lånt for å få det til. Vi har også skiftet tak, en del vinduer og bordkledning på halve huset for et par år siden, det tok vi heller ikke lån for å gjøre. Det som nok kan bli litt verre er at vi har lyst på et ekstra bad og det gjerne før ungene flytter ut, så ikke umulig at vi ser på å få det til ved å bake det inn i huslånet og muligens forlenge det noe, for vi har bare 6 år igjen å betale ned på huset.

Har ikke inntrykk av at folk tar opp egne lån for å pusse opp, det vanlige er vel refinansiering eller flexilån. Men det er nok enkelte som gjør det, for jeg ser jo reklame for forbrukslån der de snakker om at nå slipper man å spare for å få nytt kjøkken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 09:16   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi har fleksilån på deler av lånet, så når vi laget nytt bad i vinter så brukte vi av dette. Det er dog slik vi sparer, vi har ikke egen sparekonto, men betaler mer inn på lånet enn vi må. Mindre investeringen går av de vanlige kontoene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 09:27   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Er dette bare en måte å si «se så flinke vi er til å spare»?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 09:34   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er dette bare en måte å si «se så flinke vi er til å spare»?

Tror du tolker svarene helt annerledes enn de som skriver at de sparer, HI ber om tilbakemelding på om alle låner, og så har ganske mange svart at de sparer.

Det betyr jo ikke at det galt å låne opp for større prosjekter..

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 09:48   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi pusser ikke opp. Men skulle vi gjort det, ville vi tatt det på rammelånet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 10:09   #26
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Det å betale ned ekstra på lånet er jo også en måte å spare på. Vi har betalt inn en god del på lånet etter at vi kjøpte, og øker det igjen når vi skal pusse opp kjøkkenet. Om man kaller det lån eller sparing blir jo et definisjonsspørsmål.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 10:23   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Håpløst for oss å spare til store prosjekter som bad og kjøkken, fordi vi ikke pusser opp før det et så slitt at ALT må tas, så det blir dyrt. Husker ikke om vi tok opp ekstralån eller refinansierte da vi pusset opp badet i 2008. Nå har vi fleksilån, noe som er greit nå som vi satser på pusse opp kjøkkenet om et års tid.

Vi sparer i fond, men rører ikke de pengene. Det er krisepenger og ingenting annet. Siden vi ikke sitter på noen verdier, er det vårt eneste sikkerhetsnett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 10:30   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi ville sikkert refinansiert = lånt mer hvis vi skulle f.eks pusset opp badet, det er vel ikke urealistisk at det koster rundt 200 000 og det orker ikke jeg å spare opp først.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 10:47   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi pusser sjelden opp og bytter bil ca hvert 7, år. Vi låner og sparer noe. Men bruker ikke mer av sparepenger enn at vi likevel kan ha ferie. I fjor bygde vi stor veranda. Lånte til arbeidet, brukte sparepengene på materialer.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 10:55   #30
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Jeg er bare jeg, men siden jeg sitter med et to år gammelt hus, så trenger jeg ikke bekymre meg over store oppussingskonstnader på lang tid. Og det var også grunnen til at jeg valgte å bygge nytt hus og ikke kjøpe et oppussingsobjekt.
Min sparing består i at jeg betaler mye raskere ned på topplånet jeg har utenom husbanklånet som jeg foreløpig har avdragsfrihet på. Målet er å betale ned topplånet før avdragsfriheten er over, og så betale raskere ned på husbanklånet da. Men jeg sparer til andre større utgifter. Siden jeg betaler raskere ned på topplånet, så har jeg mulighet til å spørre om avgiftsfrihet eller betale minimum på det lånet dersom det skulle knipe ekstra.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 11:53   #31
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Takk for gode svar, interessant å høre hvordan folk gjør det!

Vi er nok i overkant risikoaverse, og jeg har en mann som helst skulle vært gjeldfri, men vi (jeg) prøver å justere oss litt etter hva som faktisk er fornuftig på lang og kort sikt. Jeg veksler mellom å tenke at vi fint kan spare og at det tar den tiden det tar, samtidig som vi også kunne ha tatt opp lån (da tenker jeg på øking av lånet på huset) og sikkert også betalt det ned i den perioden vi allikevel sparer.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 11:57   #32
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi tar oppussing litt og litt. Fra mnd til mnd. Prøver å spare hver mnd. Før jul 2018 så pusset vi opp badet. Har en handyman så det kom på ca 100 000 og da betalte vi vel 30 fra flexilånet.
Men betaler mere enn vi trenger så det er allerede betalt tilbake. Og vi har et flott totalrenovert bad.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 12:57   #33
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Det kommer jo an på hvor stor gjeldsgrad man har også da. Vi har gjeld på ca 2,8 mill på to enheter (hytte og leilighet) som har langt større verdi. Vår inntekt er ca 1,4 mill i året. Jeg tenker vi fremdeles har en del å gå på uten å risikere rentebonanza som vel er det verste som kan skje. Vi har gode forsikringer hvis en av oss skulle falle fra.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 12:59   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Økonomitråder på FP ass.

Jeg hverken sparer eller låner for å pusse opp, har ikke råd til noen av delene.

Er flink til å fikse selv, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 13:01   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Sier som Maverick.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 13:13   #36
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Pusser ikke opp.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 13:27   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Jeg tenker at vi er i litt ulike situasjoner og har ulike utgangspunkt. Vi har vært nødt til å pusse opp fordi vi bor i et hus som ikke er helt nytt og iallefall det arbeidet som har vært gjort med tak, bordkledning og vinduer var nødvendig for å unngå at taket ble lekk og veggene begynte å råtne og det da gjerne medførte skader som hadde gjort det enda dyrere. Men all oppussing innendørs til nå har vært mest maling og billige oppgraderinger. Unntaket er kjelleren som gjør at vi nå får et hus som kommer til å fungere når vi om få år har 3 tenåringer i huset. Jeg tør ikke tenke på hva det hadde kostet dersom vi skulle brukt fagpersoner til å gjøre alt arbeidet, men nå får vi straks nesten 50 kvm ekstra boareal og har altså brukt litt over 100.000 på å få det til. Vi bor i en enebolig fra tidlig 80-tallet og ute i distriktene, men vi har også vært heldige og kjøpte det på et tidspunkt da prisene var nokså lave. I tillegg hadde jeg en tomt som ble solgt og som dekte nesten halve kjøpsprisen. Derfor er vi en situasjon der vårt huslån er kanskje en tredjedel av det vi måtte betalt for å leie noe tilsvarende vår bolig og kan derfor sette av penger til vedlikehold og oppussing.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 13:33   #38
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi har ikke gjort det, men tæret på buffer etter hussalg. Nå er de pengene brukt opp så dersom noe skulle skje nå så må vi det. Vi sitter på eiendom med vedlikeholdsbehov så at vi får mer lån er ganske sannsynlig. I helga har jeg drevet med oppussing på småbruket, men her har vi gjort masse de siste fem årene uten lån. Det er hauggammelt og det er massivt behov. Jeg trives her, men hadde det vært bare opp til meg så hadde vi solgt og brukt penger på huset i stedet, men dette er mannens arv og hans tilknytning til stedet er sterk. Så her står vi da med fem bygninger på en fritidseiendom. Ellers så pusser vi lite opp egentlig. Den stygge murmalingen som vi skraper oss opp på i gangen, trappa som er stygg, badet som er vanskelig å hilde rent, vindu som lekker luft osv osv må vente til vi får bedre råd. Oppussing står altså ikke høyt opp. Det vi skal gjøre er graving på tomta, men det handler om vann og for å forhindre katastrofe på sikt. Innimellom savnet jeg rekkehus i borettslag selv om jeg elsker huset. I vår har vi slitt litt med kontantbeholdningen som gjør at en del småkjøp står på vent. Men vi har lån på 1,5, begge jobber hundre prosemt og vi sitter som sagt på fritidseiendom så det handler om prioriteringer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 13:33   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Vi har nytt hus, så vi driver verken med oppussing eller prosjekter.
Men ellers er vi ikke redd for å låne så lenge vi klarer å betjene lånet vårt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 14:42   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?

Jeg gjør ikke, bruker oppsparte midler etter hussalg.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no