Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-22, 08:27   #221
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg opplever prat i telefon som mer forstyrrende og intens enn to som prater samen ved siden av hverandre. Jeg tror folk snakker høyere når det går over telefonen.

Enig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 09:07   #222
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg opplever prat i telefon som mer forstyrrende og intens enn to som prater samen ved siden av hverandre. Jeg tror folk snakker høyere når det går over telefonen.

Mannen min snakker i alle fall veldig høyt i telefonen. I tillegg til at han går rundt og rundt og fram og tilbake, gjerne innimellom der jeg og/eller ungene ser TV, driver med lekser, snakker sammen etc. Greit nok når han snakker med sin mor eller andre familiemedlemmer, da er han åndsfraværende og svarer bare ja og ha innimellom. Men når han har jobbtelefoner, da snakker han på både inn- og utpust, uten opphold, og HØYT og jeg bli sprøøøø!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 09:30   #223
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg er ingen skravler, så jeg skjønner jo ikke behovet for sånne samtaler støtt og stadig heller. Synes det er ille på litt lengre bussturer, på tbanen forventer jeg jo litt mer støy hele tiden og det varer ikke så lenge.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 09:44   #224
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

En ting er at telefonsamtaler på høyttaler er unødvendig støy, men det er like plagsomt å måtte være nødt til å overhøre andres mer eller mindre private samtaler. Jeg kjører ofte tog og jeg vil aller helst slippe å forholde meg til andres telefonsamtaler. Jeg plasserer meg alltid i stillevogn på de togene der dette finnes, men det hender relativt ofte at en eller annen tulling snakker i telefonen der også. Eller ser på fotballkamp med lyden på max på medbrakt pc og blir høylytt sint når konduktøren høflig ber vedkommende finne fram ørepropper for å ikke forstyrre sine medpassasjerer. Akkurat den situasjonen endte med at vedkommende (en norsk mann i 40-årene) fikk valget mellom å forlate toget eller å skjerpe oppførselen sin. Han slo av fotballkampen, ventet til konduktøren hadde gått og ringte så til en kompis og snakket like høylytt på høyttaler om konduktøridioter og jævla VY og den drittkjerringa hjemme som absolutt måtte ha bilen så han måtte kjøre tog osv osv, fortsatt sittende i stillevogn. Et ordentlig sjarmtroll, men jammen meg finnes det ikke en del eksemplarer av sorten.

Det er forresten like slitsomt å bli sittende i nærheten av venninnegjenger på tur når man tar tog eller langdistansebuss. Det er få som kan bråke så inni h… som damer i 40-50 års alderen på venninnetur. Mulig jeg er preget av at jeg får frysninger nedover ryggen av tanken på å delta på noe slikt og derfor har særdeles lav terskel for å klassifisere det som bråk, men kan man ikke bare sitte rolig i setet sitt, småprate med sidemannen og vente med «åh… det er så innmari gøøøøyy å være på tur, dere!» til man kommer dit man skal? Og tog er ikke stedet for skåling og medbrakt alkohol, altså. Verken for norske venninnegjenger eller polske snekkere med medbrakt blank, sterkt luktende væske i tomme Colaflasker (jmfr tur på Dovrebanen for et noen uker siden).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 11:10   #225
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det er forresten like slitsomt å bli sittende i nærheten av venninnegjenger på tur når man tar tog eller langdistansebuss. Det er få som kan bråke så inni h… som damer i 40-50 års alderen på venninnetur. Mulig jeg er preget av at jeg får frysninger nedover ryggen av tanken på å delta på noe slikt og derfor har særdeles lav terskel for å klassifisere det som bråk, men kan man ikke bare sitte rolig i setet sitt, småprate med sidemannen og vente med «åh… det er så innmari gøøøøyy å være på tur, dere!» til man kommer dit man skal? Og tog er ikke stedet for skåling og medbrakt alkohol, altså. Verken for norske venninnegjenger eller polske snekkere med medbrakt blank, sterkt luktende væske i tomme Colaflasker (jmfr tur på Dovrebanen for et noen uker siden).

Haha, da venninne og jeg jeg var i tidlig 20-årene var vi på en sånn togtur meg "voksne damer på tur" ved siden av oss. De fniste og drakk vin og laget en del lyd. Vi, unge og hippe himlet med øynene, men hadde samtidig selvinnsikt nok til å si at det der, det ER oss om 10-15 år. Og den togturen har vi referert til mange ganger opp gjennom årene når vi sitter samme på restaurant eller noe annet offentlig. Nå har vi blitt eldre enn det de damene på toget var og jeg merket at vi ikke bråker like mye mer. Vi var nylig i Italia og det var mest soving på flyturene, selv om de har små rødvinsflasker der også. Vi er ikke 50 enda da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 13:42   #226
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg er fortsatt traumatisert etter en gang jeg måtte ta t-banen til Ullevål sammen med Bon Jovi-publikummet. Det var som et popup-kor av brisne kvinner i førtiårene som sang de to linjene de kunne fra «Living on a prayer» på repeat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 13:52   #227
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er fortsatt traumatisert etter en gang jeg måtte ta t-banen til Ullevål sammen med Bon Jovi-publikummet. Det var som et popup-kor av brisne kvinner i førtiårene som sang de to linjene de kunne fra «Living on a prayer» på repeat.

OMG!

Og de var sikkert heller ikke like sjarmerende som det utenlandske Norway Cup-deltakende guttelaget i 15-årsalderen, som jeg havnet midt inni på T-banen i sommer, som brøt ut i høylydt stemmeskiftesang, samtidig som de intenst prøvde å flørte med det jevnaldrende, fnisende jentelaget fra vestlandet som sto lenger framme i vogna.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:02   #228
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Haha! Nei, ikke i nærheten av like sjarmerende.

Jeg prøver å unngå publikumstransport uavhengig av arrangement egentlig, men jeg har tatt busser og t-baner med ymse etterhvert, og ingen - INGEN! - har vært verre enn Bon Jovi-gjengen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:22   #229
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.464
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Haha! Nei, ikke i nærheten av like sjarmerende.

Jeg prøver å unngå publikumstransport uavhengig av arrangement egentlig, men jeg har tatt busser og t-baner med ymse etterhvert, og ingen - INGEN! - har vært verre enn Bon Jovi-gjengen.

Som student i Trondheim på nittitallet hadde jeg en tendens til å alltid ta toget sørover den helga som sammenfalt med cupfinalen. Og på nittitallet hadde RBK nærmest klippekort til cupfinalen ... Og alle byens fotballfans (det er en del av dem altså) hoiet og ranglet hele togturen ned. Skal noe til å slå det også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 14:39   #230
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Det var på tide at såpekassetråden tok opp dette temaet:

SKAL MAN HØRE PÅ TELEFONEN SIN PÅ OFFENTLIG KOMMUNIKASJON SÅ SKAL MAN BRUKE HEADSET SOM IKKE SLIPPER UT ALL LYD.

Hvis ikke, kan man rett og slett ikke ha det på.

Jeg hører dårlig og vurderer ikke egentlig meg selv som spesielt lydsensitiv, men å slå på høyttaleren på telefonen er rett og slett grusom støy. Både samtaler, musikk og filmer.

Hilsen
gammel kjerring

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 26-10-22 kl 17:22.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 15:59   #231
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Jeg har alltid på headsett, snakker aldri i telefonen (verken med eller uten FaceTime eller høytaler), men jeg har egentlig aldri klart å irritere meg over at andre gjør det på offentlig transport (kanskje fordi jeg i ni av ti tilfeller har på lyddempende headset selv på offentlig transport. ). Men jeg er halvt døv og har ekstremt høy terskel for hva jeg gidder å irritere meg over. Jabb i vei!

Det jeg ikke klarer å la være å irritere meg over er folk som lager lyd bare for å lage lyd. Type dunke noe i bord/vegg/whatever, fikle med ting som bråker eller andre monotone lyder som repeteres igjen og igjen. Jeg lever fint med en sang som begynner og slutter, men folk som bare lage lyd blir jeg gal av.

Eller. Nå kommer jeg på hva som irriterer meg i det offentlige (og private) rom: mobilspill på høytaler. Sånne meningsløse lyder med pling og ding og hva har du. Hvorfor lages i det hele tatt mobilspill med lyd??

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 17:16   #232
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

SKAL MAN HØRE PÅ TELEFONEN SIN PÅ OFFENTLIG KOMMUNIKASJON SÅ SKAL MAN BRUKE HEADSET MED NOICE CANCELLING.

Fullstendig enig i head set eller ørepropper, men hvorfor noice cancelling?

Min erfaring er at folk som snakker med noice cancelling-headset, snakker enda høyere enn dem uten, siden de ikke hører sin egen stemme.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 17:20   #233
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Eh. Jeg bør moderere meg. Jeg mener sånn headset som ikke alle rundt uansett hører alt. Novice cancelling innenfra og ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 17:47   #234
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.189
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Hvorfor er folk så uhøflige på finn?! Jeg synes det er normal folkeskikk å gi beskjed om at man ikke kommer allikevel, eller har ombestemt seg. Men det er jeg tydeligvis alene om.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 20:14   #235
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var på tide at såpekassetråden tok opp dette temaet:

SKAL MAN HØRE PÅ TELEFONEN SIN PÅ OFFENTLIG KOMMUNIKASJON SÅ SKAL MAN BRUKE HEADSET SOM IKKE SLIPPER UT ALL LYD.

Hvis ikke, kan man rett og slett ikke ha det på.

Jeg hører dårlig og vurderer ikke egentlig meg selv som spesielt lydsensitiv, men å slå på høyttaleren på telefonen er rett og slett grusom støy. Både samtaler, musikk og filmer.

Hilsen
gammel kjerring

Jeg er gamlere enn deg. På mandag fikk jeg kelneren til å snakke til fyren et bord/1 meter bortafor. Da satt han og spiste, med dama eller noe sånt på videotelefon med høy lyd som var inni hampen skjærende. Jeg ba kelneren si fra fordi jeg sliter med å være vennlig i sånne situasjoner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-22, 20:24   #236
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvorfor er folk så uhøflige på finn?! Jeg synes det er normal folkeskikk å gi beskjed om at man ikke kommer allikevel, eller har ombestemt seg. Men det er jeg tydeligvis alene om.


Det er skikkelig irriterende og noe jeg opplever rett som det er. Vi melder fram og tilbake et par ganger (spørsmål om det jeg selger, pris osv) og avtaler tidspunkt for henting og så dukker de ikke opp og gir heller ikke beskjed om at de har ombestemt seg/har ikke råd/har funnet det et annet sted eller hva det nå er. Jeg skulle ønske det var mulig å gi negativ tilbakemelding til slike mennesker og ikke bare til de som faktisk har kjøpt tingene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 12:04   #237
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

At det skal være så forbaska vanskelig å få en legeerklæring til vgs eleven som er syk...
Hadde det vært voksne hadde det kommet sykemelding asap.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 12:26   #238
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

At det skal være så forbaska vanskelig å få en legeerklæring til vgs eleven som er syk...
Hadde det vært voksne hadde det kommet sykemelding asap.

Skolen til poden sa det samme. At mange leget ikke ville skrive legeerklæring før man var oppe i 10% og med null forståelse for at 10% kommer fort i noen fag man har få timer og dobbeltroller i. Skolen sa rett ut at man bare burde si man var oppe i 10%.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 12:40   #239
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Det er jo sånn fraværsgrensa er lagt opp, at det er ved varsel på 5% at det begynner å haste med legeerklæring. Jeg har full forståelse for at legene må sette grensa et sted, hvertfall, ellers drukner de jo i pjuske ungdommer.

Hvis du har kroppsøving to timer i uka, må du for eksempel skaffe deg legeerklæring andre gang du er borte. Det går i de fleste an å planlegge det.

(men ja, det er stivbeint og ikke helt sånn det var ment å fungere).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 13:33   #240
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Denne gangen sa jeg bare skolen krevde det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no