Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg alt om telting

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 09:16   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg har prøvd en gang med mann og barn (1 og 4 år) og det var grusomt. Etter en endeløs natt var det over og ut kl 0530 da eldstemann måtte på do.

Vi spiste frokost hjemme kl 0630 og jeg lovet aldri ligge i telt igjen. Det har gått overraskende greit.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:24   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja! Det er virkelig magisk. Men det er jo myggnett festet til køyene, så det blir som et eget lite rede.

Det høres veldig deilig ut å sove sånn, men jeg er redd ett eller annet vilt dyr hadde sett på meg som en surret stek som hang der.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har et knall-oransje telt med Roskilde på hele siden, der ligger ungene alene i hagen omtrent hele august. Du kan jo låne det og late som du er på festival og ikke i skogen?

Hva med å prøve på en campingplass først, rett og slett? Det føles kanskje tryggere?

Jeg har jo ikke sovet i telt på festival en gang! Jeg har alltid jobbet og dermed bodd på hotell.

Jo, vi må absolutt prøve npe lavterskel først. Onkelen til Hiawata lanserte ideen om å sove på trampolina til ham, så det kan vi jo få til kanskje i første omgang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:37   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg har ligget masse i telt, både på campingplasser, på fjellet og festival. Det går helt fint, mitt største problem er hygienen - jeg vil ha min egen do og dusj. Så neste gang på Roskilde blir det hotell. Eller bare klare seg med Øya, det har jo blitt samme line up-en.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:49   #44
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Kan virkelig anbefale campingplass altså.
Vi har vært på Moysand i Grimstad.
Man sover i telt, men har alle fasiliteter, veldig kjekt.
Prøv en natt.
Vi har med puter, og dyne...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 09:52   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

På Roskilde går det jo faktisk an å bo inne i København. Tar bare 20 minutter med toget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:09   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Sove på trampoline funker. Det gjør jeg også (på hytta). Det jeg liker best med det er at jeg kommer godt opp fra bakken slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for verken mus eller orm. Vi gjør det om våren eller høsten, for da trenger vi ikke tenke på insekter heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:20   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sove på trampoline funker. Det gjør jeg også (på hytta). Det jeg liker best med det er at jeg kommer godt opp fra bakken slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for verken mus eller orm. Vi gjør det om våren eller høsten, for da trenger vi ikke tenke på insekter heller.

... Eller grevling og villsvin. Da er det bare å være bekymret for the wild locals, da. Jeg hører alltid banjomusikk i bakgrunnen når jeg er ute i villmarken på hytta (som ligger i utkanten av en lokal østlandslandsy. )

Jeg tror vi skal ta det litt stegvis:

1) sove ute på trampolina. Da kan jeg til og med henge opp hengekøya i stengene og sove over Høvdingen og Hiawata!

2) Gå tur og lage mat på primus. (funker de billigprimusene helt ok? Hva er gøyal primusmat?)

3) Låne et telt og sove på en øy i Oslofjorden én (1) natt (tips til hvilke det er lov å telte på?)

4) Låne et telt og sove i en fjellaktig villmark. Kanskje sammen med mine mer friluftskyndige slektninger.

5) Kjøpe telt.

Store muligheter for at alle trinnene ikke blir gjennomført. Men jeg syns jo vi bør prøve, særlig når Hiawata er så gira på det. Én dårlig natt tåler jeg jo. Vi er superflinke til å gi ham urbane opplevelser, og ganske flinke på litt skog og mark på dagtid, men vi har virkelig aldri campet. Jeg blir superimponert av slike som deg, Input, som sover ute i skogen i hengekøye! Det er jo fantastiske opplevelser du gir barnet ditt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:21   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Oppblåsbare liggeunderlag er uventet behagelige, selv for meg som er tyngre enn de fleste. Jeg kjøpte noen billige på XXl, jeg husker ikke hva de het, og finner dem ikke på siden deres nå - de er ikke akkurat vinterutstyr. Telt kjøpte jeg pent brukt på Finn, det er opptil flere som finner ut etter ett eller to forsøk at det ikke var noe for dem. Vi har bare brukt vårt to ganger, men det har vært hyggelig. Det er et tremannstelt med et "bagasjerom", ser omtrent ut som det tredje Mei linket til. Poden har hatt med seg pute, men jeg har bare brukt noen klær som jeg har stappet i ytterposen til soveposen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:23   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg tenke på finn, ja. Hvor har dere teltet, Skilpadda?

Og over til det pinlige spørsmålet: Hvordan gjør man nummer to i villmarken? Jeg regner med at man må ta med seg papiret?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:25   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

2) Gå tur og lage mat på primus. (funker de billigprimusene helt ok? Hva er gøyal primusmat?)

Billigprimuser er helt ok. Hvis du kjøper en som har rødspritbrenner, men som også kan bruke gassbrenner, så kan du oppgradere til gassbrenner senere, når/hvis du finner ut at dette er hyggelig, men at du ønsker mer effekt. Vi har bare brukt vår til pølsesteking og vannkoking til kaffe, men jeg vet at pannekakemiks (som blandes med vann på stedet) er noe flere bruker, og det høres jo hyggelig ut på tur.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


3) Låne et telt og sove på en øy i Oslofjorden én (1) natt (tips til hvilke det er lov å telte på?)

Bare Langøyene, tror jeg.

Og, som sagt - se etter brukt telt på finn.no eller noe sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:26   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenke på finn, ja. Hvor har dere teltet, Skilpadda?

Ved Øyungen (kort fottur fra Skar i Maridalen) og på Langøyene. Det går grusvei opp til Øyungen fra bussholdeplassen, så det er en veldig trygg og enkel tur for oss som ikke har bil eller er veldig turvante.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:27   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Lage mat på primus trenger man jo ikke sove ute for å gjøre. Heldigvis. Vi gjør det mye når vi er på hytta, og det er stas. Men vi sover inne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:30   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ved Øyungen (kort fottur fra Skar i Maridalen) og på Langøyene. Det går grusvei opp til Øyungen fra bussholdeplassen, så det er en veldig trygg og enkel tur for oss som ikke har bil eller er veldig turvante.

Ja, har tenkt på den turen. Det er liksom vår hood. Kan det skje at det går ulv rundt utenfor teltet?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Lage mat på primus trenger man jo ikke sove ute for å gjøre. Heldigvis. Vi gjør det mye når vi er på hytta, og det er stas. Men vi sover inne.

Ikke sant, primus-steget er uavhengig av teltet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:31   #54
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Cluet er å bevege seg så mye på turen i forkant av teltnatta at man besvimer ned i soveposen og sover som en stein uansett. Vi har to lette fjelltelt, mannen og storebror sover i det ene og lillesøster og jeg i det andre. Jeg liker det veldig godt og sover som regel veldig tungt. Det blir fort litt styrete på våre turer, med to overivrige unger som helst vil alt på en gang, med fiskestanga ute før vi har funnet en teltplsss og primusen i gang til middag og prøv å ikke fall ut i bålet og der spikket du nesten av deg tommelen ja og ditt sluk har satt seg fast i det treet ja og hvor er pluggene og ikke hell ut drikkevannet er du snill, vi har bare 4 liter til osv. :svett: Så god planlegging er lurt, og en "oppgave" av gangen når dere finner en leirplass. "Nå setter vi opp teltet, så lager vi bål." :klok av skade:

Telttur funker veldig bra i kombi med kanotur. Da slipper man å bære så tungt. Og jeg liker veldig godt å sove på ei øy, da er liksom ulv og grevling utelukka. Og fisket er bra.

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:33   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Minerva, kan vi låne med deg som kjentkvinneguide?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:39   #56
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Ja, så klart. Vi kunne jo tatt en felles FP-tur.

Man kan jo også telte ved en DNT-hytte. Da har man do/utedo i nærheten og mulighet for å varme seg og spise i hytta.

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:42   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Jeg tror jammen meg jeg skal ønske meg en primus til jul, med sånn pannesett. Da kan vi dra på Hovedøya og spise pannekaker i vinter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:46   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, har tenkt på den turen. Det er liksom vår hood. Kan det skje at det går ulv rundt utenfor teltet?

Det kan jeg vanskelig se for meg, det er så mye folk som går der - det er jo vei opp dit, og masser av både dagsturgåere og teltfolk langs vannet.

Vi kunne ellers gjerne dra sammen en gang, med eller uten telt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:50   #59
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Mannen fikk sin primus i konfirmasjonsgave, den er MYE brukt og like fin! Har bare kjøpt ekstra teflon-panne til. Den går på rødsprit, da har vi med en flaske og fyrstikker. Mat vi lager er pølser, og så koker vi jo mye vann til kaffe/kakao og til å helle opp i sånne Regal poser med tørka middagsmat. De er faktisk ikke så verst. Til pannekaker pleier vi å lage ferdig røre hjemme og helle på en halvannenliters flaske. Ha med smør/olje og bare hell på panna på tur. Deilig med alt styr man slipper.

Og så steker vi selvfølgelig selvfiska abbor, så ha med litt sitronpepper og hvitvin. ( :har skjedd en gang: )

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 10:50   #60
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om telting

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, har tenkt på den turen. Det er liksom vår hood. Kan det skje at det går ulv rundt utenfor teltet?

Nei. Ulv oppsøker ikke mennesker.

Ang. primus så anbefaler jeg virkelig å gå for gassbrenner med én gang. Fordi det er så mye enklere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no