Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando - tips og triks?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-17, 22:09   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Orlando - tips og triks?

Årets konferansereise går til Orlando! Ikke et sted jeg sånn i utgangspunktet har tenkt å reise helt av meg selv, men kanskje jeg ikke vet hva jeg går glipp av?

Jeg kommer dit sent torsdag kveld og har fredag og mesteparten av lørdag fri. Jeg skal bo på Orlando World Center Marriott, som ser ut som et ganske stort resort i periferien, men jeg kan sikkert ta litt taxi hvis det er noe som er verdt å se. Så, er det noe i Orlando som er verdt å se for Kvinne (42) som er uinteressert i parker og den slags?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 23:37   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Du kan se universitetet der jeg studerte på 90-tallet. Neida, men hva anbefaler man bortsett fra parker?

Winter Park var et hyggelig område med små kafeer osv.

Kennedy Space Center er flott. Ligger jo et stykke unna, men mulig det går buss dit eller en slags sightseeingtur. Der kan du se alligatorer også hvis du er heldig.

Vil du shoppe så er det flere store malls der samt outlet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 23:42   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Vi har vært på det hotellet. Det var en god restaurant ifbm golfbanen. De hadde også et bra treningsrom. På kvelden kunne vi se disney fyrverkeriet fra balkongen.

Du kan dra på shopping, er en bra bikeshop i orlando!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 23:51   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Uinteressert i parker?!

Shopping.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 23:56   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Ja altså, jeg drar ikke i parker aleine, uten barn eller noe.

Bikeshop? Jeg skal sikkert kjøpe litt klær i hvert fall, men mistenker at det har noe med sykler å gjøre, og jeg er ikke helt der.

Kennedy space center høres litt gøy ut, det skal jeg sjekke! Ellers ser hotellet helt fint ut for litt sløving i solstoler og bading og sånt, så det skal nok gå fint. Men en liten bytur synes jeg jo at jeg må ha hvis det er verdt det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 00:09   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Kennedy space center likte jeg godt. Er flere outlets i Orlando så er gode muligheter for shopping.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 01:22   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Nærmeste outlet er Premium Outlet Vineland ave. En av de 2 store i Orlando. Den andre heter Premium Outlet International Drive og er ca 35 min unna.

Disney Springs er nærme - det er handelsområdet til Disney og blitt veldig hyggelig mht shopping og restauranter- og da får du litt Disney uten å ha gått i park. Den er gratis. Bra kinoer der også. Ligger i Lake Buene Vista.

Nærmeste kjøpesenter er Florida Mall, der klarer du fint å slå ihjel en dag. De har alt du trenger og det du ikke trenger.

Mange hoteller har sjåfører som tar deg innen en viss radius for tips ($10) eller shuttlebusser til de store stedene. Sjekk med bell-boy i resepsjonen. Du får gjerne et telefonnr du kan ringe når du vil hjem. Men taxi er ikke uvettig dyrt det heller.

Du har litt å se på Orlando Pointe som ligger på Intl Drive. Skal du til Orlando sentrum, som ikke er noe spesielt koselig, er der ca 40 min å kjøre uten kø, hvilket det er veldig ofte er på I4.

1 time til Kennedy Space Center og Atlanterhavet.


God tur!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 15-08-17 kl 01:40.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 14:34   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Hiver meg på med anbefaling om Kennedy Space Center! Vi elsket det, særlig vi voksne. Ellers så hadde jeg nok klart fint minst en dag ved bassenget med en god bok eller flere! Mall of Florida ville også fristet for min del.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 22:14   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Tusen takk for tips!

Siden jeg sikkert er litt sigen og med jetlag, tipper jeg basseng er et godt alternativ, dessuten ser jeg at hotellet har spa, så vurderer å booke meg en pakke der. Men outlet eller mall er nok aktuelt så jeg kan friske opp jobbgarderoben og kjøpe Disneygaver til ungene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 22:53   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Tusen takk for tips!

Siden jeg sikkert er litt sigen og med jetlag, tipper jeg basseng er et godt alternativ, dessuten ser jeg at hotellet har spa, så vurderer å booke meg en pakke der. Men outlet eller mall er nok aktuelt så jeg kan friske opp jobbgarderoben og kjøpe Disneygaver til ungene.

Du blir ikke sigen før du kommer hjem. Når du reiser til USA våkner du grytidlig, når du kommer hjem - er det problemene starter, få lagt seg om kvelden og ikke sove til langt på dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 22:57   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Du blir ikke sigen før du kommer hjem. Når du reiser til USA våkner du grytidlig når du er det, når du kommer hjem - der er da problems starter med å få lagt seg om kvelden og ikke sove til langt på dag.

Ja, det er jeg enig i. Jeg liker best outlet'en på Vineland Avenue, men det er bra på International Drive også. Florida Mall er også bra, men jeg vil alltid på outlet først.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 23:26   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Du blir ikke sigen før du kommer hjem. Når du reiser til USA våkner du grytidlig, når du kommer hjem - er det problemene starter, få lagt seg om kvelden og ikke sove til langt på dag.

Joda, men jeg var temmelig trøtt på ettermiddag/kveld de første dagene da jeg var i Texas i fjor. Satt på kurs dagen etter ankomst, det var tungt! Jeg kom kjapt tilbake i døgnrytmen etter hjemkomst, egentlig. Begynte i ny jobb tre dager etterpå. Små unger og jobb gjør det jo umulig å sove lenge uansett. Jeg har reist mye frem og tilbake den veien der (bare ikke til USA, men Mellom-Amerika), så jeg er ikke helt ukjent med eget jetlagmønster, altså.

Jeg tror uansett det blir greit med et par rolige dager, midt i travel jobbhøst og uten unger og alt. Men nå har jeg i hvert fall noen tips hvis jeg skulle føle for en utflukt!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-17, 02:13   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando - tips og triks?

Jeg ville delt en dag mellom Premium Outlet Vineland Av og Disney Springs. Disney butikken på outlet'et var ikke noe særlig, så hvis du har lyst til å shoppe Disney og i tillegg shoppe i mange andre flotte butikker, så anbefaler jeg Disney Springs. Jeg ville sjekket butikkene på begge steder først, og se om det er butikker der du liker, så slipper du å bruke tid på noe som ikke faller i smak.

Avslapning ved basseng og spa er aldri feil det heller

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no